Hej!
Tack för att man får vara med! Jag har länge varit förtjust i klockor, men intresset har legat vilande i många år.
Min klockhistoria:
Min första klocka var en klassisk Casio W-720 som jag fick när jag fyllde 11. Efter det dröjde det ända till jag var 22 innan jag köpte mig en egen klocka. Valet föll då på den klassiska Tissot PRS200 kronograf med mörkblå urtavla, som jag fortfarande har kvar. Köpte därefter en enkel klocka med handmålat motiv av den kanadensiska konstnären Diane Balit när jag var i Kanada 2009. Jag tittade även på klockor då och då men först nyligen, ca 10 år senare gjorde jag slag i saken och köpte en ny, även denna gång en kronograf. Det blev då en Victorinox Maverick kronograf med grön urtavla och länk i stål/guld. I och med det var intresset väckt och jag började titta på klockor mer intensivt.
Som märks ovan är det inga riktiga dyrgripar än så länge, men drömmen är att äga en ny Omega Seamaster. Har satt målet till att äga en av de senare modellerna inom 5-10 år. Under tiden har jag börjat köpa hem lite olika billigare klockor för att bättre komma underfund med vad jag gillar och för att kunna variera mig. Jag snöade in på Diesel och har köpt hem några olika, bl. a. den DZ-1227 som jag valde som profilbild då jag bär den för tillfället. Har även en Mr. Daddy 2.0 (DZ-7331), en svart med grön urtavla och självlysande gummiarmband (DZ-1335). Nu senast beställde jag hem den klocka som gjorde att jag en gång i tiden fastnade för Diesel, klockan som jag tyvärr inte köpte när jag såg den i butik 2004, en grön med världskarta (DZ-2015). Har även en Citizen Automatic med grå urtavla (K-2204).
Nästa steg är att komma in på de finare märkena, då jag förstått att det är där man bör vara för att få kalla sig entusiast.
Där tänkte jag börja med att köpa en äldre Omega Seamaster, kanske 60-70-tal, som jag sett finns till bra pris, men där det är lite svårare att hitta en välbevarad.
Det var väl allt än så länge, jag är alltså bara i början av mitt klockintresse, men känner att en Pandoras ask har öppnats, för att använda en sliten referens.