Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymma dinkor. Välkommen!!Har lurkat här ett bra tag så det är väl dags.
24 år, från Göteborg.
Minns inte exakt hur vansinnet startade men strax efter 20, troligen i samband med att jag började intressera mig även för kläder och skor.
Bestämde mig för att jag behövde en riktigt klocka och fastnade för Omega Seamaster. Hade ingen aning vad jag sysslade med ärligt talat så det var ren tur att jag fick ett riktigt fint ex till bra pris på TTT, där jag lyckats snubbla in.
![]()
Tänkte först att jag inte var en "Rolex-kille" (förknippade märket med en del negativa saker och tänkte att det skulle dra för mycket uppmärksamhet). Men sen såg jag en bild på en magisk GMT Pepsi och var såld. Runt 1,5 år från första klockan blev det ett ytterligare köp, i princip på impuls den här gången också, en GMT Master II (16710) från Storbritannien.
![]()
Hade inte ens sett någon av klockorna i verkligheten, än mindre testat, innan jag slog till så jag var ganska nervös både inför både Seamastern och GMTn kan jag säga, särskilt som jag har oerhört klena handleder. Men båda satt bra, särskilt 40 mm sport-Rolex tycker jag sitter perfekt.
![]()
Kände att Seamastern mest samlade damm efter att jag köpt GMTn så den fick lämna. Saknar den lite, särskilt den stabila länken (Rolex-länken kändes nästan som ett skämt i jämförelse, men det är lite av charmen har jag lärt mig) och att den gick så bra att jag i stort sett aldrig behövde ställa den (typ +3 sek/vecka).
För några månader sen kickade suget in igen när jag upptäckte en "nygammal" Speedmaster genom en annons. Alltid gillat speedyn för dess historia och design, så jag var tvungen att slå till.
![]()
Såhär ser alltså "samlingen" ut för tillfället.
Det är lugnt, de flesta av oss tar bilderna med iPhone eller motsvarandeStort tack!Önskar bara jag hade något bättre än en iPhone att ta bilder med, men det finns ju alltid någon klocka som lockar mer än en ordentlig kamera..
Har lurkat här ett bra tag så det är väl dags.
24 år, från Göteborg.
Minns inte exakt hur vansinnet startade men strax efter 20, troligen i samband med att jag började intressera mig även för kläder och skor.
Bestämde mig för att jag behövde en riktigt klocka och fastnade för Omega Seamaster. Hade ingen aning vad jag sysslade med ärligt talat så det var ren tur att jag fick ett riktigt fint ex till bra pris på TTT, där jag lyckats snubbla in.
Tänkte först att jag inte var en "Rolex-kille" (förknippade märket med en del negativa saker och tänkte att det skulle dra för mycket uppmärksamhet). Men sen såg jag en bild på en magisk GMT Pepsi och var såld. Runt 1,5 år från första klockan blev det ett ytterligare köp, i princip på impuls den här gången också, en GMT Master II (16710) från Storbritannien.
![]()
Hej!
Hittade hit rätt nyligen efter att ha slösurfat runt på internet. Har alltid gillat klockor men det är först nu som jag har börjat kolla på specifika modeller och fastnade rätt omgående för diverse stryktåliga dykare. Har inga klockor att visa upp för tillfället men det blir det nog ändring på inom kort.
Med vänlig hälsning,
Nash.
Hej po er!
Har haft intresse av klockor länge, sålde precis min Breitling Evo för att hitta något minre glansigt och mer användarvänligt då jag tycker om att vara ute och jaga, fiska, dyka och åka skidor etc.
Det var då jag fann min nya klocka, Rolex GMT II (Det var den nyaste modellen i januari när jag köpte den) I skrivande stund är det den näst nyaste modellen
!
Välkommen!Hej po er!
Skönt att hitta ett ställe med folk med samma intressen som en själv och som förstår skönheten med klockor!
Jobbar inom skogsindustrin och som ni säkert kan tänka er så haglar det inte av finare ur i denna branch (inte som jag sett än så länge i alla fall)
Har haft intresse av klockor länge, sålde precis min Breitling Evo för att hitta något minre glansigt och mer användarvänligt då jag tycker om att vara ute och jaga, fiska, dyka och åka skidor etc.
Det var då jag fann min nya klocka, Rolex GMT II (Det var den nyaste modellen i januari när jag köpte den) I skrivande stund är det den näst nyaste modellen
![]()
Nu är jag på jakt efter en Yachtmaster 168622 som morgongåva till min blivande fru, men det är lättare sagt än gjort att hitta en begagnad sådan i Sverige!
Män måste ha sitt roliga också!
Har lurkat här ett bra tag så det är väl dags.
24 år, från Göteborg.
![]()
![]()
Hade inte ens sett någon av klockorna i verkligheten, än mindre testat, innan jag slog till så jag var ganska nervös både inför både Seamastern och GMTn kan jag säga, särskilt som jag har oerhört klena handleder. Men båda satt bra, särskilt 40 mm sport-Rolex tycker jag sitter perfekt.
![]()
Kände att Seamastern mest samlade damm efter att jag köpt GMTn så den fick lämna. Saknar den lite, särskilt den stabila länken (Rolex-länken kändes nästan som ett skämt i jämförelse, men det är lite av charmen har jag lärt mig) och att den gick så bra att jag i stort sett aldrig behövde ställa den (typ +3 sek/vecka).
För några månader sen kickade suget in igen när jag upptäckte en "nygammal" Speedmaster genom en annons. Alltid gillat speedyn för dess historia och design, så jag var tvungen att slå till.
![]()
Såhär ser alltså "samlingen" ut för tillfället.
Välkommen!
Planerar en likande samling, och har uppnått målet till 50%.
Ingen lågoddsare att det blev Speedmastern först, kanske.
Hej alla. Jag har också lurkat runt en del, och gjort några klockaffärer med andra medlemmar.
Jag bor i Stockholm, med sambo och en liten grabb på ett år.
Jag har länge varit en sådan där som stått och dreglat vid de mer exklusivare klockbutikernas skyltfönster, men tyckt att det är vansinne att betala mer än 1000 spänn för en klocka. Sen började jag fundera – varför skulle det vara vansinne?
Eftersom jag lurkat både här och på ett annat svenskt klockforum så postar jag min presentation på båda ställena. Hoppas ingen misstycker.
//Sveddan
Tack Camo00Välkommen Mr Jordgubbe! SINN är hårt, stenhårt!![]()