Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man måste ha gjort 20 inlägg innan man har tillgång till den funktionen.
20 är väl lite att ta iMan måste ha gjort 20 inlägg innan man har tillgång till den funktionen.
Okay då spammar jag på!
Rätt mysko system, hade räckt med typ 3 inlägg
Nej, det gör du inte.Okay då spammar jag på!
Ironi verkar inte vara er starka sida
Ironi verkar inte vara er starka sida
Välkommen! Klart du ska ha en DJ - perfekt allround klockaHej!
Mitt namn är Danielle, är i 20 tjugoårsåldern och bor uppe i Norrland.
Just nu äger jag bara en äldre Omega seamaster 600 Geneve, men hoppas på att kunna köpa en Rolex DJ inom en snar framtid.
Hoppas på att kunna lära mig mer om klockor!
Mycket varmt välkommen micha! Mycket bra inlägg/åsikt!Enligt min mening är en bra klocka en klocka man vågar bära, dyrgriparna går därför bort för min del (precis som en bra kamera är den kamera du har med dig).
/Micha
Mycket varmt välkommen micha! Mycket bra inlägg/åsikt!
Välkommen och grattis! Härlig känsla att gå i deras fotspår va?[/IMG]
Tja
Jag har snokat omkring här i ett gäng veckor utan att ge mig tillkänna i jakt på idéer till första stora klockköpet.
I eftermiddags gjorde jag slag i saken och det blev dubbelt så dyrt jämfört med vad jag ursprungligen tänkt spendera. Men det verkar vara ett återkommande tema på det här forumet. Glad är jag i alla fall. Har drömt om denna i 20+ år, både min morbror och farbror hade sådana här när jag var liten. Har aldrig kunnat släppa modellen. Nu har jag en egen!
Trevlig helg!
Välkommen och grattis! Härlig känsla att gå i deras fotspår va?
Hej på er!
Har under ett tag lurat runt på forumet utan att vara registrerad och kände att det var dags nu.
Jag är en novis när det gäller klockor och tänkte därför att klocksnack är det perfekta stället att ta del av all er kunskap
Jag har även begått en kardinalsynd och använder en "parfymklocka". Till mitt försvar så var det min flickvän som köpte den åt mig! Förutom den så har jag en gammal Jaque Lemans.
Men bröder, jag ska bättra mig! I år blir året då jag ska ta steget och köpa en riktig klocka! Och om jag har förstått resterande medlemmar, så kommer det inte heller bli min sista...
Man kan väl säga att mitt klockintresse verkligen väcktes till liv efter att jag ett reportage på Manolo, klockvärdens 25 klassiker. Den handlade om Audemars Piguet Royal Oak. Jag föll pladask direkt. Kanske inte riktigt inom min prisklass, men jag börja de kort därefter leta vidare och hamnade till slut här, där det fanns massa tips om andra fina klockor!
Så, här är jag!
Alltid roligt med fler lokförare på forumet! Välkommen alla, och speciellt de som jobbar inom järnvägen.Hej!
41-årig lokförare med intresse för klockor, foto, mat, ånglok, öl, m.m. ber härmed om att få ansluta sig till gemenskapen. Mitt intresse för klockor är gammalt, men har blossat upp lite på senare tid i samband med inköp av en Seiko Automatic (som strax följdes av en till).
Enligt min mening är en bra klocka en klocka man vågar bära, dyrgriparna går därför bort för min del (precis som en bra kamera är den kamera du har med dig). Quartz är praktiskt, men trist. Det verkar som om jag inte är ensam om fotointresset här, då jag sett flera mycket fina bilder. Kul!
Jag slänger in en bild på fickuret jag köpte i Schweiz, och sedan använde i jobbet som konduktör under flera år. Står numera still efter att ha åkt i backen, men skall fixas vid tillfälle.
Jag borde kanske också lägga till senaste fyndet, inköpt på Tradera, troligen av en medlem på detta forum.
/Micha
Hallå alla! Dax att träda fram och presentera sig, man i sina bästa år alltså 40+, sambo och 2 st barn i tidiga tonåren, arbetar inom kommunal förvaltning i en Skånsk stad sedan flertalet år. Har haft klockintresse i rätt många år men det är inte förrän för ca 7-8 år sedan det blev till en "sjuka"! Har haft Breitling Superocean, Cockpit, B-2, Chronomat Evo t/t. Fortis ett par olika modeller liksom ett antal Omegor, Seamasters, Connie, Speedmaster, PO, AT och nu är det Rolex för hela slanten, har betat av Submariners, GMT- master, DJ, DD, Seadweller, Thurnograph, Daytona t/t har även hunnit med en Panerai men det var inget för mig och en hel del andra märken som IWC, JLC mm. Nu består klockbeståndet av Omega SMP, Planet Ocean 42 mm, Speddy Pro, Rolex 5513 och en ny GMT med keramisk ring och även några trevlig dressur som Longines, Eterna. Som det känns nu har man väl hittat hem men en Daytona skulle inte vara helt fel ..........!
http://i.imgur.com/Oxgd442.jpg
http://i.imgur.com/tcGA1xQ.jpg
http://i.imgur.com/USlXxIB.jpg
http://i.imgur.com/8x5n47g.jpg
http://i.imgur.com/OnTKpOM.jpg