• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Hello. Bor i Stockholm och arbetar som jurist sedan några år tillbaka. Klockor är ett nyfunnet intresse, är idag blygsam ägare av en Seiko 5 och en Swatch Saturn. Hittade hit genom en kompis, på jakt efter spännande ämnen och inspiration för min nästa klocka.
Ha en fin kväll! :)
Välkommen! Snart svettas du som oss andra i köp/sälj-forumet och funderar på vad som ska flippas härnäst 😅
 
Senast ändrad:

Beniak

Omega
Hello. Bor i Stockholm och arbetar som jurist sedan några år tillbaka. Klockor är ett nyfunnet intresse, är idag blygsam ägare av en Seiko 5 och en Swatch Saturn. Hittade hit genom en kompis, på jakt efter spännande ämnen och inspiration för min nästa klocka.
Ha en fin kväll! :)
Då har du kommit rätt! 👍
 

Motiontrance

Breitling
Hej. Ny här på forumet. Hittade det av slump när jag surfade runt o letade efter omdömen till en klocka jag var intresserad av. Väldigt trevlig sida måste jag säga. Så himla många kunniga här inne.
Själv är jag inte så väldigt kunnig, men tycker det är kul med klockor och det har jag nog alltid tyckt. Är idag medelålders och min ”samling” är egentligen inte en samling. Det är mest klockor som har ramlat på mig av olika slumpar. Men en har jag faktiskt köpt själv. En Tag Heuer Autavia. Det var när jag letade efter den som jag hittade den här sidan.
Från vänster:
1. En ärvd Tissot. Nyligen servad och går fint. En guldklocka till fint ibland.
2. Ytterligare en ärvd Tissot. Mer en klocka jag har till vardags. Seastar automatic.
3. Tag Heur Autavia. En riktigt snygg klocka som funkar vid alla tillfällen.
4. En Omega de Ville. Quartzur. En studentpresent. En riktig dressare.
5. En Certina ds från 90-talet. En present från ett företag. En hårding som tål allt och fått utstå det mesta. Också ett quartzur. En traktor.
6. En Seiko Premier perpetual kinetic. En fyrtioårspresent. Snygg klocka både till vardags och fest.

Tack för insläpp. Verkligen kul att läsa allt från alla duktiga människor.
IMG_1293.jpeg
 
Senast ändrad:

martaSM30

Audemars
Hej. Ny här på forumet. Hittade det av slump när jag surfade runt o letade efter omdömen till en klocka jag var intresserad av. Väldigt trevlig sida måste jag säga. Så himla många kunniga här inne.
Själv är jag inte så väldigt kunnig, men tycker det är kul med klockor och det har jag nog alltid tyckt. Är idag medelålders och min ”samling” är egentligen inte en samling. Det är mest klockor som har ramlat på mig av olika slumpar. Men en har jag faktiskt köpt själv. En Tag Heuer Autavia. Det var när jag letade efter den som jag hittade den här sidan.
Från vänster:
1. En ärvd Tissot. Nyligen servad och går fint. En guldklocka till fint ibland.
2. Ytterligare en ärvd Tissot. Servad och mer en klocka jag har till vardags. Seastar automatic.
3. Tag Heur Autavia. En riktigt snygg klocka som funkar vid alla tillfällen.
4. En Omega de Ville. Quartzur. En studentpresent. En riktig dressare.
5. En Certina ds från 90-talet. En present från ett företag. En hårding som tål allt och fått utstå det mesta. Också ett quartzur. En traktor.
6. En Seiko Premier perpetual kinetic. En fyrtioårspresent. Snygg klocka både till vardags och fest.

Tack för insläpp. Verkligen kul att läsa allt från alla duktiga människor.
IMG_1293.jpeg
Fint gäng. Välkommen!
 

DanneLasson

Breitling
Hej.

Bor i Stockholm och sysslar med byggprojekt.

Ganska nyfunnet intresse med klockor.

En del bekanta som hänger på KS som tipsat mig om detta välskötta forum.

En GS (SBGR****), en Certina DS och diverse Casio Seiko och annat digitalt/retro i min blygsamma samling.
En nyligen beställd Tusenö Shellack v2 (blå) som är på ingång om något halvår 😅
 
Senast ändrad:

Haxel

Breitling
Halloj!

Bosatt i Luleå. Började intressera mig för klockor detta år. Har hunnit skaffa mig:

  • Casio Oceanus GMT (som tyvärr gått sönder...)
  • Casio A158W (ska bort, för liten)
  • Seiko Chrono SND419P1 (för 200kr kan man inte klaga)
  • Seiko SQ (restaurerad och ska bort)

Insnöad i Oceanus familjen, siktar på en bättre modell därifrån till 2024.
En Alpinist hade också varit något, får se vad framtiden har att erbjuda :)
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Hej,

Ny på forumet och nygammal klockentusiast. Efter ett par år med enbart en Garmin på armen har jag tröttnat på att mäta puls och hastighet.

Gillar vintage, affordables, microbrands, svenskt. Har 22 klockor idag (ej inräknat Garmin) prisklass 700-7000 kr.

Favoriten en Citizen Bullhead från sent 70-tal är dock på service just nu.

Ser framemot att bli inspirerad och kanske hitta något begagnat att köpa.
 

Bilagor

  • IMG_7399.jpg
    IMG_7399.jpg
    734.8 KB · Visningar: 21
  • IMG_7400.jpg
    IMG_7400.jpg
    788.8 KB · Visningar: 19

S-B

Breitling
2-Faktor
En försenad introduktion, men bättre sent än aldrig. Varit en lurkare sen många år men efter att varit passiv spekulant i ett gäng år och köpt på mig, är det nu dags att börja avyttra och bygga en fin samling. Nytt prospekt är en väldigt specifik och ovanlig Swatch från 2018 som är slut världen över. Finns 3 ex kvar i Ryssland... Knivigt minst sagt. Får se om man lyckas!
 

frottas

Breitling
God morgon! Ny på forumet, även om jag har läst lite till och från.

Jag har några klockor som ligger hemma, de flesta används sporadiskt. Har väl alltid gillat klockor på ett eller annat sätt, men det stora intresset började väl egentligen med att jag köpte en automatisk Vital-klocka från en liten firma som hette Urtid (finns tyvärr inte kvar). Sen blev det en Certina Club 2000 innan jag servade min morfars brors gamla Eterna från 1957. Den bars nästan varje dag innan jag blev lite statistikgalen i löpningen och bar min Garmin dygnet runt.

De senaste klockorna är en Longiness Conquest GMT som jag fick av svärfar 2021. Hans pensionspresent som han tyvärr inte kunde bära. Den är för tung och gör ont på hans handled. Den har jag haft på armen mer eller mindre varje dag sedan jag fick den. Och så ska vi inte glömma den nyaste till samlingen, en Citizen Promaster som ska agera beater och variation.
 

Hammars

Omega
Använder mitt efternamn Hammars som namn här, hoppas det går bra.
Är från Stockholm och meckar ur på väldigt låg nivå som hobby. Främst intresserad av klockor med aviation som tema. Armbandsur kopplade till flygarindustrin. Favoriter är IWC och Breitling främst. Trevlig Jul och Nytt År.
 
Del 1

Ett väldigt bra betyg till det här forumet är att det efter två veckor har skapat ett behov jag inte visste fanns hos mig.

Men för att ta det från början så fick jag min första fina klocka av mina föräldrar när jag fyllde år. Fast det var ingen Omega Constellation som jag hade tittat på men efter att ha lagt till en microvågsugn (don´t ask) till klockmakaren var den min. I nästan 15 år var vi oskiljaktiga, ridning, hockey bockey, you name it, vi gjorde allt tillsammans i nästan 15 år. Tills jag gick förbi en Rolex GMT Master ll i ett skyltfönster och utan att ha tänkt på det tidigare var det ju precis en sådan jag ville ha! Med svart och röd ring som var absolut snyggast.

Jag höll på att sälja mitt företag och jag tänkte att om jag gör det skall jag köpa den. Jag gick 100 meter, vände på klacken och: strunt samma, jag köper den i alla fall! Jaha, 28 tkr? Bjöd 26, fick den för 26,5 och halade fram American Expresskortet för att kolla om de höll vad de lovade om unlimited credit. Tydligen inte för expediten log lite snett och sa att det nog var något fel på kortet. Eh, kan ni prova det igen frågade jag lite kallsvettig. Och nu gick och jag kände mig som en kung när jag gick ur affären. Jag kände ingen, absolut ingen som hade en Rolex och nu hade jag en! Året var 1999.
 
Senast ändrad:

lubben

Breitling
Hej,

Relativt ny på forumet efter tips från kollegan. Överlägset forum med kunniga medlemmar.

Klockor är ett nyfunnet intresse och jag har tankar om att byta ut min Apple Watch. Kanske en födelsedagspresent till mig själv i mars? Tills dess får jag läsa igenom flera intressanta trådar och kolla på era fina klockor.

Jag får passa på att önska er alla en riktigt god jul! :)
 
Senast ändrad:

MCDOO

Breitling
Hej,

Jag är ganska ny på forumet. Man kan säga att jag återupptog mitt intresse för klockor runt årsskiftet. Klocklådan innehåller för närvarande:

  • G-SHOCK GA-B2100
  • Bulova Hack watch
  • CWC G10
  • CWC 1987 SBS Quarz diver7 SBS QUARTZ DIVER
  • Luminox Navy Seal

Sedan har jag en Omega guldklocka, en sån där man får efter 30-års statlig tjänst typ. Inte för jag har nått upp i det. Jag förärades den i ett annat sammanhang.

Jag har i huvudsak intresserat mig för klockor med militär koppling, men har väl så smått börjat sväva ut från min upptrampade väg lite. Jag har siktet på en Sinn 556 som nästa inköp.
 

Kaka8

Breitling
God kväll alla klockfantaster,

Kul att bli medlem här! Har varit klockintresserad i ca 5 år & hittade till KS senaste året ungefär. Känns härligt att nu bli medlem oxo 😊 Seiko, Grand Seiko, Breitling, Rolex & Tudor är favorit-tillverkarna.

Önskar er alla ett Gott Slut på 2023! 👍
 

_Kocken_

Breitling
2-Faktor
Hallå!

Lika bra att skriva här nu när man ändå tagit tag i att bli medlem!

Har varit klockintresserad av och an i hela mitt liv, däremot bär jag oftast en klocka i ett par år innan jag byter (såklart blir det switch inför dagar som kräver det).

Har själv drivit forum och tycker att det är en bra mycket bättre plattform för hobby än exempevis Fejjan. Så varför det tagit sådan tid att bli medlem är högst oklart!

Nu är jag sugen på en rund Bell & Ross och trålar trådar med besatthet!

Mvh Mathias
 

Fladen

Breitling
2-Faktor
Hej,

Hyfsat ny på forumet och hittade hit när jag letade information om hur jag kan börja serva mina klockor.

Intresset för klockor har alltid funnits men fått en nytändning när motorcykeln blivit ståendes iom att barnen kom.

Klocklådan rymmer några presenter, ett par vintage och ett par nyare inköp. Har handlat på auktion främst och letar nu i säljtrådarna här på forumet efter nästa klocka. Har snöat in mig på Squale och Oris som märken.

God fortsättning!
Conny
20240102_100400.jpg
 

dahlen

Breitling
Hej! Ska passa på att om än lite sent heja på alla och presentera mig. Bor i Stockholm med en 1 åring och en fru så livet är så piggt just nu. Jobbar med IT. Gillar bla klockor, mörk rom, rödvin, fiske, träning och en och annan bok. Renovera är rätt kul när man har feeling.

Hittade detta forum när jag var i gång att köpa min första lite ordentligare klocka. Det blev en Omega seamaster professional 2220.80 som jag köpte i somras. Helsike vad jag tycker om den. Tillbaka till forumet så måste jag ge hatten av för ett trevligt forum. Vete katten om man kan ändra signaturen breitling vid min logotyp!

Mvh
 

Danne31416

Breitling
Hej, Danne här.
Bor i Stockholm, har inte burit klocka sen tidigt 2000-tal. Länge funderade jag på en smartklocka, men blev mer nyligen och mer intresserad av riktiga klockor istället.
Letar just nu inspiration och läser på om teknik och olika klockmärken.
 

Sandberg101

Breitling
2-Faktor
Hej, Danne här.
Bor i Stockholm, har inte burit klocka sen tidigt 2000-tal. Länge funderade jag på en smartklocka, men blev mer nyligen och mer intresserad av riktiga klockor istället.
Letar just nu inspiration och läser på om teknik och olika klockmärken.
Smartklockor öppnar ofta upp till vad hela klockvärlden har att erbjuda. Kul att pendeln svängde över mot den ”ljusa sidan” 😉 lycka till med ditt sökande!
 
F

Fihuip

Guest
Hej,

Ny här på forumet , efter flera år som icke-medlem.

Mitt finaste ägande är en vintage Rolex 16234 som jag planerar att sälja (och byta till något mindre elegant). Är väll bara å hojta i DM om någon har turen att komma över detta och är lite intresserad av att köpa denna, annars blir det nog AD.
B2B554D3-BBA0-44C8-87EF-7A2A88D5B21A.jpeg
 
Senast redigerad av en moderator:

Wixboff

Breitling
Hallå vänner,

Ny på forumet här, hittade dock direkt in till Rolextråden och gjorde ett första inlägg där.

Köpte min första klocka för 9 år sen via en aktiv KS kontakt, vilket var en Longines HydroConquest. Dryga året senare bytte jag ut den mot min all time favorite likaså nuvarande klocka genom samma KS kontakt. En Rolex Sea Dweller ref. 16600 som jag är mer än nöjd med, här har vi en novemberbild i London med The Shard som skymtar i bakgrunden.

God fortsättning!
 

Bilagor

  • LDN.png
    LDN.png
    478.3 KB · Visningar: 22

Flutebow

Breitling
2-Faktor
Hej KS och KSare!
Är en "long-time lurker" som varit klockintresserad sedan tonåren (idag 30+). Andra intressen är främst fotografi, matlagning och lite filosofi/spiritualitet. Har på senare år blivit lite besatt av mindre klockor då mina handleder kan jämföras med en tioårings.
 

Mr Barba

Breitling
Hallå!
Westerstrands-nörd/samlare, med klar fallenhet för både huvud- och sekundärur, men gillar även klockor i allmänhet som t ex gamla tunga klassiska dykarur (Citizen Aqualand) och div andra udda ur. Främst här för att få info och tips om min Westerstrands-setup, som beter sig lite märkligt, och hoppas hitta någon som förhoppningsvis är på ännu högre nörd-nivå än vad jag själv är.
 

melkerha

Breitling
2-Faktor
Hallå i stugan!
Ny här på forumet. Melker heter jag och driver lite eget inom musik/video/e-handel samtidigt som jag pluggar! Är intresserad av allt från mc och bil till 3d-modellering. Ganska så ny i klockvärlden, sitter på en saphire sandwhich 3861 som jag köpte för två år sedan som jag vill ha hela livet. Inga tankar på fler klockor i nuläget men man vill ju ha en man kan hoppa i plurret med hehe.
 

Bilagor

  • 415748055_713533943871246_8955161096844064420_n.jpg
    415748055_713533943871246_8955161096844064420_n.jpg
    167.1 KB · Visningar: 14

aplusb

Omega
2-Faktor
Hallå i stugan!
Ny här på forumet. Melker heter jag och driver lite eget inom musik/video/e-handel samtidigt som jag pluggar! Är intresserad av allt från mc och bil till 3d-modellering. Ganska så ny i klockvärlden, sitter på en saphire sandwhich 3861 som jag köpte för två år sedan som jag vill ha hela livet. Inga tankar på fler klockor i nuläget men man vill ju ha en man kan hoppa i plurret med hehe.
Instämmer att en Speedy förtjänar sin plats i samlingen livet ut, samt att dykare är ett lämpligt komplement. Välkommen!
 
Topp