Sullanos
Basic
Ja precis, man har väl lite autistiska drag och snöar in på saker 110%Är en bra början, tror nästan att de flesta klockentusiaster har en casio i sin samling.
Själva jakten på en ny klocka är mycket rolig, tycker jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja precis, man har väl lite autistiska drag och snöar in på saker 110%Är en bra början, tror nästan att de flesta klockentusiaster har en casio i sin samling.
Själva jakten på en ny klocka är mycket rolig, tycker jag
Låter som en bra Omega-duo. Välkommen!Hej KS,
Är ny medlem här men har lurkat i många år både här och på andra klockforum. Har troligtvis plöjt igenom fler trådar om klockor och urverk än vad som är hälsosamt för en människa
Mitt klockintresse började ta fart på allvar för ca 15 år sedan. Som fattig småbarnsförälder så startade det med diverse rena kopior från asien. Idag skulle jag inte ens tänka tanken men just då var det ett billigt sätt att lära sig mer och ta reda på vad man gillar etc...
Skaffade min första riktiga klocka 2015, en Omega PO 8500. Den har varit min stora kärlek sedan dess. Förra året utökades samlingen med en Aqua Terra small seconds som jag också gillar skarpt.
Jag är alltså inte en sån som köper och säljer kontinuerligt utan jag ser mina klockor som keepers. Näst på tur står en Tudor Black Bay GMT, har även planer på en Superocean Heritage II framöver.
Hur som helst, tack för ett bra forum!
Tack för tipset, får lägga upp några bilder i Omegatråden dåLåter som en bra Omega-duo. Välkommen!
Edit: upp med bilder på klockorna i lämplig tråd!
Hej alle,Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Det här fotot på den Certinan är chef's kissHej!
Är ny medlem på forumet och tänkte presentera mig kort. Har tidigare främst använt enkla digitalklockor men har de två senaste åren blivit allt mer intresserad och påbörjat en liten samling. Mitt första riktiga köp var en Seiko SNXS73 med ny stållänk. Därefter blev det två quartzdykare, en Seiko Sports från 90-talet och en Certina DS Action. Ibland återvänder jag till min lilla Casio.
Gillar klockor med lite mindre omkrets. Nästa köp blir nog en vintage kostymklocka av något slag. På längre sikt skulle jag vilja köpa en vassare Seiko-dykare!
Hälsningar
Oskar