• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sjerdna

Breitling
Hej,
50+ som alltid haft en klocka på vänster arm.
Kommer ihåg min digitala klocka med inbyggt dataspel som jag hade i skolan på 80-talet. Den blev rejält utsliten av mig och mina kompisar. Har länge funderat på vad det var för klocka och tidigare i våras hittade jag den i MINT-kondition på Ebay, ett givet köp!
Pulsar Game Watch Y765-5019-1274x1573-01.jpg

Pulsar Game Watch Y765-5019-761x913-02.jpg

I samband med min 50-årsdag bestämde jag mig för att köpa en finare klocka. Det resulterade till slut i en Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph.
Och att jag hittade detta forum...
Och att det blivit två klockor till efter den... Och fler finns på inköp-/önskelistan!

#Andreas (sjerdna)
 

Axje

Breitling
2-Faktor
Hej på er!
Inte direkt ny på forumet men har precis i dagarna bestämt mig för att bli mer aktiv. Började snöa in på klockor för cirka tre år sedan i samband med att farsan gick bort och då han hade ett stort klockintresse så tänkte jag att jag skulle leta efter en klocka till mig själv för att hedra hans minne.

Det började med en Tusenö first 38, sen blev det en Seiko alpinist och sen blev det klockan här nedan.. och efter det ett gäng till 😄
Ser fram emot att snacka mer klockor med er här framöver.

Är ett stort fan av GS, Seiko, Longines, Tudor och förstås många fler märken.

32 år gammal och bor i Mölndal, har dock ingen härlig göteborgsdialekt då jag är från Eskilstuna från början!
 

Bilagor

  • IMG_6561.jpeg
    IMG_6561.jpeg
    314.6 KB · Visningar: 2
Topp