Tjenare!
Nu har det blivit dags för mig att kliva in på KS. Har sedan ung ålder alltid älskat klockor, men av olika slag.
I gymnasiet hade jag köpt på mig fyra Armani klockor och två Hugo Boss som gick i rotation, drömklockan då var en Hublot Big Bang. Alla de här klockorna ligger nu med döda batterier i en flyttlåda någonstans. (Har absolut inget emot kvarts).
Våren 2023, ca 5-6 år efter min första klock shoppingspre, får jag en Moonswatch Jupiter i födelsedagspresent (efter önskemål). Inte långt efter och ett antal YT klipp så köper jag min första automatiska klocka, Seiko sport 5, en så kallad dresskx. Nu är jag fast.
Jag har köpt ”homageklockor” och billiga mekaniska kronografer från China, begagnat från Japan, budat på tradera, slängt ihop min egna klocka med ett NH38 urverk, fått i present och självklart gjort en hel del spontana köp.
Idag är drömklockan en Zenith El Primero. Självklart tackar jag inte heller nej till en Royal Oak, Nautilus eller någon klocka från jätten Rolex!
Inom snar framtid, kanske ikväll, kanske fram mot jul så kommer jag lämna ”kvantitet” och köpa min första lite schysstare klocka (med full respekt för både mina klockor från Tissot och Longines). Jag måste bara bestämma mig om jag köper direkt från butiken eller om det blir från den ”gråa marknaden”. Har inte helt utelämnat tanken av att köpa en använd! Snart bär jag iallafall en Omega Seamaster Diver 300m (210.30.42.20.04.001) på armen.
Tack för er tid
//Victor