• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sådär ja. Började undra varför jag inte registrerat mig här ännu, då jag ändå närmast ohälsosamt ofta besöker denna sida.

I somras slog tanken mig att "En klocka vore väl trevligt att ha", efter att ha traskat runt med en Tissot-quartzdykare i några år. Tittade runt lite, men fastnade inte för något tills jag läste i "kvalitetsklocktråden på Flashback". Tråden som sådan var kanske inte kanon, men den var tillräcklig för att i alla fall öka intresset en aning.

Dock klickade jag mig in på länken som Aquaracer2 hade i sin signatur, vilket förde mig hit... Och vad som följde sen var att jag satt i timmar över en helg och läste alla möjliga trådar jag kunde hitta här på Klocksnack. När det väl blev måndag så kunde jag inte släppa tanken på att jag i alla fall behövde en riktig klocka medan jag spanade efter "den rätta". Därför närmast sprang jag till NK här i Göteborg när klockan slog lunchrast på jobbet. Även om Tag Heuer ofta får ganska svalt bemötande så kom jag därifrån glad i hågen med en Aquaracer WAN.2110 som jag har kvar i skrivande stund.

Från början var tanken att det skulle räcka där, men tyvärr startade det bara brasan och nu sitter jag här och funderar på om jag bör hålla i börsen för att skaffa en ny 114060 eller en årsklocka i form av en 5513 som avstamp för att förhoppningsvis ge mig in på. Och som det ser ut nu så lär det bara gå utför efter det.
 
Sådär ja. Började undra varför jag inte registrerat mig här ännu, då jag ändå närmast ohälsosamt ofta besöker denna sida.

Tittade runt lite, men fastnade inte för något tills jag läste i "kvalitetsklocktråden på Flashback". Tråden som sådan var kanske inte kanon, men den var tillräcklig för att i alla fall öka intresset en aning.

Dock klickade jag mig in på länken som Aquaracer2 hade i sin signatur, vilket förde mig hit... Och vad som följde sen var att jag satt i timmar över en helg och läste alla möjliga trådar jag kunde hitta här på Klocksnack. När det väl blev måndag så kunde jag inte släppa tanken på att jag i alla fall behövde en riktig klocka medan jag spanade efter "den rätta". Därför närmast sprang jag till NK här i Göteborg när klockan slog lunchrast på jobbet. Även om Tag Heuer ofta får ganska svalt bemötande så kom jag därifrån glad i hågen med en Aquaracer WAN.2110 som jag har kvar i skrivande stund.
Välkommen! Släng gärna upp bilder i någon av bildtrådarna!

Lyckades hitta hit på samma vis, genom Aquaracer2's länk på FB ;)
 
Sådär ja. Började undra varför jag inte registrerat mig här ännu, då jag ändå närmast ohälsosamt ofta besöker denna sida.

I somras slog tanken mig att "En klocka vore väl trevligt att ha", efter att ha traskat runt med en Tissot-quartzdykare i några år. Tittade runt lite, men fastnade inte för något tills jag läste i "kvalitetsklocktråden på Flashback". Tråden som sådan var kanske inte kanon, men den var tillräcklig för att i alla fall öka intresset en aning.

Dock klickade jag mig in på länken som Aquaracer2 hade i sin signatur, vilket förde mig hit... Och vad som följde sen var att jag satt i timmar över en helg och läste alla möjliga trådar jag kunde hitta här på Klocksnack. När det väl blev måndag så kunde jag inte släppa tanken på att jag i alla fall behövde en riktig klocka medan jag spanade efter "den rätta". Därför närmast sprang jag till NK här i Göteborg när klockan slog lunchrast på jobbet. Även om Tag Heuer ofta får ganska svalt bemötande så kom jag därifrån glad i hågen med en Aquaracer WAN.2110 som jag har kvar i skrivande stund.

Tjena!
 
Ganska ny på forumet, lurkat ett tag innan jag blev medlem dock! Enormt klockintresse, dagens samling består av en SMP, en gammal handjagad guldrolle på skinnband och en citizen eco drive diver som gymklocka/beater. Härnäst vill jag införskaffa en Speedy! ;) På dagarna pluggar jag på KTH.
 
Detta är tråden för dig som är ny på klockforum och vill presentera dig själv och dina klockor.
Halloj! Har precis börjat läsa forumet lite oftare. Gick med i våras men har sen varit passiv. Fick upp intresset för klockor 2010 i diskussioner med en kollega som samlat lite längre. Efter ett par års funderande köpte jag till slut en Breitling Superocean Steelfish med svart dial och både länk och gummi med deployant för 1,5 år sen (älskar Breitling push-button spännet!). Trodde att det var klart sen, men ojojoj så jag misstog mig. Har blivit besatt av Panerai och surfar klockor varje dag den senaste tiden. Är mest fascinerad av hela eftermarknaden med armband mm och lätt att byta själv. Måste nu införskaffa en innan jag blir tokig. Ska ner till Sthlm på tordag för en diskussion. Kan för övrigt tänka mig att byta in min Steelfish mot t ex Omega Moonwatch eller Breitling Navitimer, som jag också spanat på, om någon är intresserad. Det var väl lite kort om min klock-status. Har många frågor och funderingar så jag kommer försöka posta lite mer framöver. Måste givetvis gömma mina klockaffärer för frugan, men nu har jag tjatat så mycket om Panerai att hon sa häromdan "nu får du fasen köpa den där klockan nångång" :D

/Tome
 
Ciao!! ny här!! Hamnat här tidigare av olika anledningar och bestämde mig för nån dag sen att registrera mig. Blivit mer och mer intresserad av klockor senaste tiden och det dröjer inte länge förrän första riktiga klockan är i min ägo. Jag föredrar svenskt och italienskt vad gäller allt, således även det jag skall införskaffa till min handled, men vad jag förstått är utbudet lite hipp som happ. Hoppas hitta mycket tips och råd i detta forum.
 
Två av mina, citizen används som beater dagligen i statens tjänst ;)
jyburagy.jpg
uvupa5u2.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
En bild till :)
y5yqu9ud.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Halloj likasinnade! Klockintresset har legat i dvala under en längre tid men gjorde sig påmint när kompisen visade upp sin nya Royal Oak. Så nu vill jag också ha en ... Eller en Sub. Eller en Black Bay. Eller varför inte en PP. Eller ...

:arghh:
 
Hej allihopa!

Heter Jens och kommer från Stockholm. Har hängt runt ett rätt bra tag utan att posta men kände att det kanske var dags nu.

Har än så länge samlat på mig två klockor:
HNJVg8u.jpg


Syns väl rätt tydligt vilken som används oftast, men båda ligger mig varmt om hjärtat. Nästa gång står det nog mellan en datejust eller speedmaster..

Vi ses!
 
Hej allihopa!

Heter Jens och kommer från Stockholm. Har hängt runt ett rätt bra tag utan att posta men kände att det kanske var dags nu.

Har än så länge samlat på mig två klockor:
HNJVg8u.jpg


Syns väl rätt tydligt vilken som används oftast, men båda ligger mig varmt om hjärtat. Nästa gång står det nog mellan en datejust eller speedmaster..

Vi ses!
Gillar verkligen IWC'n! Och juste.. Välkommen =)
 
hallå där
sonny s här.
finns på Trf under nick sonnysthlm
som ni kanske ser så är jag en 08a
ung klock entuseast född på 90 talet
föredrar rolex och ap, även patek ;)
hojta gärna om ni vill diskutera mer eller har frågor!
handlar en del med klockor så hojta om ni har något kul :()
 
Halloj KS.

Tänkte att det var dags att registrera sig efter ett par månaders läsning och tjuvkikande.
Brogren heter jag, Sebastian i förnamn. Bosatt i Göteborg och 22(snart 3) år gammal.
Klock-intresset har jag nog delvis ärvt av min kära mor och det har eldats på när min kära flickvän köpte en billig kvartsare på tradera. Jag grinade "glatt" och sa tack och begav mig ut på diverse forum för att hitta en riktig som jag kunde byta ut den med!
Första riktiga klockan köpte jag från Uffe och det blev hans (och tidigare Naggges?) Zenith El Primero Rainbow!
Tyvärr om du frågar min flickvän, eller som tur är om du frågar mig, har klockintresset bara blivit större efter detta köp. Uffe förutspådde det och han hade helrätt.
Ja, jag vet inte vad mer man ska säga. Intressen utöver klockor hör ju inte hemma här menar jag.


Mvh, Brogren.
 
Hej!

Har läst detta forum och postat en del. Tänkte att det var dags att presentera mig :)
Heter Daniel, 28 år, från Karlstad, jobbar inom IT. Började smått att intressera mig för vintage klockor för ett år sen då en bekant till mig fick en vintage omega av sin flickvän som jag tyckte var grymt snygg.

Sedan dess har det blivit 2 Omegor, 1 Longines, 2 Tissot. Bara dressare just nu men drömmen är en Omega Speedmaster Professional :)
 
Hej klockvänner,

Martin heter jag och är ny på klocksnack efter att tidigare hängt en del på TTT (Att svära i kyrkan?). Hyfsat nyfrälst klockälskare tack vare/på grund av min bror som introducerade mig till världen. Som oinsatt tyckte jag att han var en idiot, men under en långsam process är även jag fast i denna dyra hobby.
Har just nu bara två objekt i min samling, en lite mer classy kostymklocka och en mer mot slit och släng hållet. Se bilder.
Har precis fått dille på en dykare, Oris Aquis Date som jag försöker hitta.




Allt gott!
 
Fler bilder på Orisen önskas! Visst är det väl en Artellier moonphase?


Det ska du självklart få! Det är mycket riktigt en Artelier Complication Moonphase från 2007 i mycket fint skick!
Första bilderna med svart läder, på den sista, bredvid polarens Carrera är det brunt viklås som gäller vilket jag gillar bäst.

Hoppas du gillar bilderna, trots halvdan kvalité!



 
Hejsan allihop, mitt namn är Adam och jag är en student från och hemmahörande i Stockholm :). Jag har ett relativt nyfunnet intresse i klockor så jag postar inte mycket utan försöker läsa mycket för att bygga upp någon slags grundkunskap innan jag börjar uttala mig
Klockorna jag har är:
Seiko 5 military 39 mm
Suunto Terra Elementum
Eterna guldklocka (ärvd)
 
Ronnie, 29år, hemmahörandes i Malmlö. Relativt nyreggad, lurkar mest. Klockintresset har legat nere i några år, men tog fart med stormsteg för någon månad sedan i samband med att jag kollade lite på grannforumet och på något vis hittade hit:) Sen var det kört, budget sattes och letande började. Slutade med en DJ 16030 på jubilee, första Rollen och trivs riktigt bra med den! Trodde att jag skulle tröttna pga. storleken, men har vant mig och tror inte jag kommer jaga något över 40mm i framtiden. Nu håller jag ögonen öppna efter en Exp1 istället, någon som vill byta?:rolleyes:

 
Hej!

Är en 18årig studerande från Finland.
Har varit intresserad av klockor ett tag, har försökt lära mig så mycket som möjligt om olika märken, modeller och urverk. Lär inte posta så mycket här, är främst här för att lära mig mera, och dagdrömma om andras klockor!

Tyckte det var dags att registrera mig i och med att jag nyligen köpte min första "riktiga" klocka, en Seiko skx013.
Har kollat på flera olika mindre dykare i budget klassen, och har läst många bra reviews på just skx serien, och 38mm passar bra på mina flickhandleder. Är mycket nöjd!

YncQ0sZ.jpg


(ursäkta för instagram bilden, men det får duga)
 
Hej!

Är en 18årig studerande från Finland.
Har varit intresserad av klockor ett tag, har försökt lära mig så mycket som möjligt om olika märken, modeller och urverk. Lär inte posta så mycket här, är främst här för att lära mig mera, och dagdrömma om andras klockor!

Tyckte det var dags att registrera mig i och med att jag nyligen köpte min första "riktiga" klocka, en Seiko skx013.
Har kollat på flera olika mindre dykare i budget klassen, och har läst många bra reviews på just skx serien, och 38mm passar bra på mina flickhandleder. Är mycket nöjd!

YncQ0sZ.jpg


(ursäkta för instagram bilden, men det får duga)
Välkommen!
Mitt råd är att va nyfiken och våga ställa frågor, din aktivitet i trådar kommer att löna sig!
Kör hårt!

J
 
Hej!

Är en 18årig studerande från Finland.
Har varit intresserad av klockor ett tag, har försökt lära mig så mycket som möjligt om olika märken, modeller och urverk. Lär inte posta så mycket här, är främst här för att lära mig mera, och dagdrömma om andras klockor!

Tyckte det var dags att registrera mig i och med att jag nyligen köpte min första "riktiga" klocka, en Seiko skx013.
Har kollat på flera olika mindre dykare i budget klassen, och har läst många bra reviews på just skx serien, och 38mm passar bra på mina flickhandleder. Är mycket nöjd!

YncQ0sZ.jpg


(ursäkta för instagram bilden, men det får duga)

Välkommen!
Jag har också flickhandleder, det är då man måste kompensera med en fet klocka, inte tvärtom. Bara att slå till på en 44a! :)


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
 
Tillbaka
Topp