Tjena alla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen! Släng gärna upp bilder i någon av bildtrådarna!Sådär ja. Började undra varför jag inte registrerat mig här ännu, då jag ändå närmast ohälsosamt ofta besöker denna sida.
Tittade runt lite, men fastnade inte för något tills jag läste i "kvalitetsklocktråden på Flashback". Tråden som sådan var kanske inte kanon, men den var tillräcklig för att i alla fall öka intresset en aning.
Dock klickade jag mig in på länken som Aquaracer2 hade i sin signatur, vilket förde mig hit... Och vad som följde sen var att jag satt i timmar över en helg och läste alla möjliga trådar jag kunde hitta här på Klocksnack. När det väl blev måndag så kunde jag inte släppa tanken på att jag i alla fall behövde en riktig klocka medan jag spanade efter "den rätta". Därför närmast sprang jag till NK här i Göteborg när klockan slog lunchrast på jobbet. Även om Tag Heuer ofta får ganska svalt bemötande så kom jag därifrån glad i hågen med en Aquaracer WAN.2110 som jag har kvar i skrivande stund.
Sådär ja. Började undra varför jag inte registrerat mig här ännu, då jag ändå närmast ohälsosamt ofta besöker denna sida.
I somras slog tanken mig att "En klocka vore väl trevligt att ha", efter att ha traskat runt med en Tissot-quartzdykare i några år. Tittade runt lite, men fastnade inte för något tills jag läste i "kvalitetsklocktråden på Flashback". Tråden som sådan var kanske inte kanon, men den var tillräcklig för att i alla fall öka intresset en aning.
Dock klickade jag mig in på länken som Aquaracer2 hade i sin signatur, vilket förde mig hit... Och vad som följde sen var att jag satt i timmar över en helg och läste alla möjliga trådar jag kunde hitta här på Klocksnack. När det väl blev måndag så kunde jag inte släppa tanken på att jag i alla fall behövde en riktig klocka medan jag spanade efter "den rätta". Därför närmast sprang jag till NK här i Göteborg när klockan slog lunchrast på jobbet. Även om Tag Heuer ofta får ganska svalt bemötande så kom jag därifrån glad i hågen med en Aquaracer WAN.2110 som jag har kvar i skrivande stund.
Grymt! En Speedy så är du hemma!Ganska ny på forumet, lurkat ett tag innan jag blev medlem dock! Enormt klockintresse, dagens samling består av en SMP och en gammal handjagad guldrolle på skinnband och en citizen eco drive diver som gymklocka/beater. Härnäst vill jag införskaffa en Speedy!![]()
Halloj! Har precis börjat läsa forumet lite oftare. Gick med i våras men har sen varit passiv. Fick upp intresset för klockor 2010 i diskussioner med en kollega som samlat lite längre. Efter ett par års funderande köpte jag till slut en Breitling Superocean Steelfish med svart dial och både länk och gummi med deployant för 1,5 år sen (älskar Breitling push-button spännet!). Trodde att det var klart sen, men ojojoj så jag misstog mig. Har blivit besatt av Panerai och surfar klockor varje dag den senaste tiden. Är mest fascinerad av hela eftermarknaden med armband mm och lätt att byta själv. Måste nu införskaffa en innan jag blir tokig. Ska ner till Sthlm på tordag för en diskussion. Kan för övrigt tänka mig att byta in min Steelfish mot t ex Omega Moonwatch eller Breitling Navitimer, som jag också spanat på, om någon är intresserad. Det var väl lite kort om min klock-status. Har många frågor och funderingar så jag kommer försöka posta lite mer framöver. Måste givetvis gömma mina klockaffärer för frugan, men nu har jag tjatat så mycket om Panerai att hon sa häromdan "nu får du fasen köpa den där klockan nångång"Detta är tråden för dig som är ny på klockforum och vill presentera dig själv och dina klockor.
Gillar verkligen IWC'n! Och juste.. Välkommen =)Hej allihopa!
Heter Jens och kommer från Stockholm. Har hängt runt ett rätt bra tag utan att posta men kände att det kanske var dags nu.
Har än så länge samlat på mig två klockor:
![]()
Syns väl rätt tydligt vilken som används oftast, men båda ligger mig varmt om hjärtat. Nästa gång står det nog mellan en datejust eller speedmaster..
Vi ses!
Statens tjänst? Vad jobbar du som då? Kan du identifiera dig?
Nej.Statens tjänst? Vad jobbar du som då? Kan du identifiera dig?
Ja, men vilket yrke har du?
Fler bilder på Orisen önskas! Visst är det väl en Artellier moonphase?
Välkommen!Hej!
Är en 18årig studerande från Finland.
Har varit intresserad av klockor ett tag, har försökt lära mig så mycket som möjligt om olika märken, modeller och urverk. Lär inte posta så mycket här, är främst här för att lära mig mera, och dagdrömma om andras klockor!
Tyckte det var dags att registrera mig i och med att jag nyligen köpte min första "riktiga" klocka, en Seiko skx013.
Har kollat på flera olika mindre dykare i budget klassen, och har läst många bra reviews på just skx serien, och 38mm passar bra på mina flickhandleder. Är mycket nöjd!
![]()
(ursäkta för instagram bilden, men det får duga)
Hej!
Är en 18årig studerande från Finland.
Har varit intresserad av klockor ett tag, har försökt lära mig så mycket som möjligt om olika märken, modeller och urverk. Lär inte posta så mycket här, är främst här för att lära mig mera, och dagdrömma om andras klockor!
Tyckte det var dags att registrera mig i och med att jag nyligen köpte min första "riktiga" klocka, en Seiko skx013.
Har kollat på flera olika mindre dykare i budget klassen, och har läst många bra reviews på just skx serien, och 38mm passar bra på mina flickhandleder. Är mycket nöjd!
![]()
(ursäkta för instagram bilden, men det får duga)