Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen till KS! posta gärna fler bilder i dagens klocka tråden...Hej, jag presenterade min första riktiga klocka i separat tråd för några dagar sedan. Oris Aquis Date. Sen tidigare har jag en rätt schysst Citizen jag burit i 11 år, när jag tränar har jag min Garmin Forerunner på armen, är väl mer en dator/GPS än en klocka men den visar tiden. Skulle kunna tänka mig en Bratte på väg mot Rolex i framtiden. Med Bratte menar jag någon stilren snygg pilotmodell, inget alltför blingigt. Jag jobbar som kirurg, är just nu föräldraledig med mina 2 kids, bor i NV-skåne. Skidåkning, cykling, vindsurfing och träning i allmänhet är mina andra intressen.
Välkommen! Vi har ett par danskar till här och även ett par norrmänGoddag til alle herinde.
Jeg har lige i dag lavet en profil herinde, syntes i har et godt og spændende forum
Med ure Som man ikke ser så mange af i den danske ur verden.
Håber det er ok at jeg skriver dansk da mit svenske ikke er for godt,
Kunne ikke finde noget imod det i reglerne for forummet.
Som sagt er jeg fra Danmark er 39 år gammel uddannet mekanikker og
Arbejder i dag inden for service af ejendomme,
Jeg har været urtosse siden jeg var ca 13 år For mig startede det med en Quartz Seiko diver
som jeg stadigvæk bruger som beater i dag, Der startede min fascination for Seiko helt sikkert.
Derfra har jeg været igennem følgende ure
Omega Seamaster Quartz med 2254 layout.
Oris Carlos Coste lim.ed 2000m
JLC Master Compressor Memovox
Rolex Sub 2012 (ny model)
Sinn U1
Seiko Marinemaster SBDX001 (2 gange)
I dag har jeg et Seiko Marinemaster SBDB001,
Sammen med min Seiko beater.
Glæder mig til at følge med herinde.
Ja det var inte dåligt, men välkommen hit till KSNäste man till rakning! För inte alls länge sedan visste jag inte ett jota om klockor. Men har väldigt länge burit klocka. En gammal Certina DS quartz, någon slags dykhistoria med räcerambitioner. Sen ville jag ha något mer dressigt med länk, och impulsebayade då hem en seiko automatic quartz från en säljare i Indien. Efter att ha gått till en klockaffär och bett dom byta batteri på denoch därefter äntligen lyckats skaka igång den så lossnade seikomärket demonstrativt på urtavlan och la sig mitt i vägen för sekundvisaren, som inte hade en chans utan lossnade den med till en mysig visarsallad. När jag nu tänke gör ett nytt försök med en ny klocka så gav jag mig fan på att gå till botten med det hela, så som det lätt blir när mig smått autistiska sida får lägga näsan i blöt, och en helt ny värld öppnade sig för mig på diverse forum, bland annat detta. Sjukt mycket "aha, och "åhå", kunde höras från den underläggskalvska våningen under sena vinteraftnar. Det blev en Orient Mako till att börja med, och jag tror ta mig tusan jag är fast!
?..jag antar att intresset ökar med deltagandet på denna site ....
Dagens sanning! Inget kommer vara sig likt längre...![]()
Hej, jag presenterade min första riktiga klocka i separat tråd för några dagar sedan. Oris Aquis Date. Sen tidigare har jag en rätt schysst Citizen jag burit i 11 år, när jag tränar har jag min Garmin Forerunner på armen, är väl mer en dator/GPS än en klocka men den visar tiden. Skulle kunna tänka mig en Bratte på väg mot Rolex i framtiden. Med Bratte menar jag någon stilren snygg pilotmodell, inget alltför blingigt. Jag jobbar som kirurg, är just nu föräldraledig med mina 2 kids, bor i NV-skåne. Skidåkning, cykling, vindsurfing och träning i allmänhet är mina andra intressen.
Tjena JespwrdW! Kul att du har joinat detta underbara forum som jag tjatat på dig att göra! Här kan du få all inspiration och köp tips angånde ditt eventuella klockköp.
Nu när du väl kommit in i denna sjuka hobby är du fast! Ha en trevlig kväll!
Ny på forumet!
Tänkte visa upp en av mina klockor från Omega med allt i original.
Kaliber 601
1969-1970
Kanonskick
Omega mesh armband.
Eventuellt till salu.
![]()
![]()