• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej alla KS-are!

Efter en viss tid på detta trevliga forum så kanske det är dags att presentera mig :)

Jag heter Martin Elisson och är 37 år. Min klockresa började för ca 15 år sedan. Jag hade köpt en kopia i Thailand som gick sönder på flyget hem. Detta gjorde att jag gick direkt och köpte en Citizen på Kungsgatan i Stockholm. Jag var rätt nöjd med denna klocka men började titta runt och besöka olika klockbutiker i Sthlm, efter en kort tid så vart jag förälskad i Omega Seamaster. Jag sparade i ett par månader och sedan gick jag till biblioteksgatan och köpte denna kärlek. Denna klocka varade i ca 12 år och jag var SJUKT nöjd.

För ca 2 år sedan så ville jag köpa en ny till mig och min sambo så jag köpte en Omega Constellation till min sambo och en Raymond Weil Nabucco till mig.

Efter Raymond Weil har det blivit:
Breitling Super Avenger (på tok för stor för mig så den flippade jag efter 2 månader)
Rolex Submariner (116610)
Panerai PAM 111
Panerai PAM 320

Ser fram emot att lära känna er här på KS då vi uppenbarligen har samma intresse :)

//Martin


Det finns en speciell tråd för detta!

Välkommen
 
D

Deleted member 3260

Guest
Hej,
Olof heter jag, 46 år, fru barn, Engelsk och Fransk Bulldog i familjen. Har alltid velat ha en Breitling klocka, men aldrig haft råd och nu när min gamla Tissot Touch som har varit lite sönder (en knapp) och batteriet tog slut så Har jag hittat en Breitling Emergency Orbiter 3 som jag alltid velat ha men har inte haft ekonomi för detta förut, som sagt. Visserligen tjänar jag inte dåligt, men pengarna skall ju räcka till allt annat också! :)
Så nu är min klocka på vaäg ifrån Verona i Italien. :)
 
D

Deleted member 3260

Guest
Ber att få ändra min ålder.... i min halvsinila värld hade jag glömt att jag precis hade fyllt år. Tur att man har en regering hemma som kan påminna mig.
Jag har visst blivit 47 år, glömsk som man är!!! :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hej alla!
Jag heter Christian, är 37 år och bor i Sthlm med fru och barn. Precis som Olof här ovan har jag alltid velat ha en klocka men har alltid fått prioritera annat. Dock har jag senaste året köpt en Sjöö Sandström utc orc. Nu letar jag efter nästa klocka! :)
 

marcush78

Omega
Hej,

Helt ny här och heter Marcus. Bor i Stockholm och är ägare till en Baume&Mercier Classima Executives Contemporary XL Chronograph. Funderar på att kanske byta eller bara köpa en klocka till, så jag hittade hit.
Klockor är ett ganska nytt intresse för mig, men efter att ha hört allt tjat om klockor i några år på jobbet ramlade jag dit och är tok biten av detta nu.
 

Bilagor

  • Baume.JPG
    Baume.JPG
    105.5 KB · Visningar: 102

JW-brunello

Breitling
Hej!
Mitt namn är John jag är 23 år gammal och bor i Halmstad. Har spanat på forumet en tid nu och tycke det var dags att bli medlem nu. Jag fastande för klockor och började gilla dem när jag var på en resa i Spanien och såg en stilig bild på mr. George Clooney himself. Då bestämde jag mig att jag skulle ha en omega av någon kaliber. 3 mars har jag haft glädjen av att använda en "omega planet ocean skyfall limited edition"24-7 i exakt 1 år. Letar nu efter nya klockor att utöka samlingen med på tur står en Rolex eventuellt. Här bilden som fick mig att få intresse för klockor.
 

Bilagor

  • bild.JPG
    bild.JPG
    191.3 KB · Visningar: 141

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hej!
Mitt namn är John jag är 23 år gammal och bor i Halmstad. Har spanat på forumet en tid nu och tycke det var dags att bli medlem nu. Jag fastande för klockor och började gilla dem när jag var på en resa i Spanien och såg en stilig bild på mr. George Clooney himself. Då bestämde jag mig att jag skulle ha en omega av någon kaliber. 3 mars har jag haft glädjen av att använda en "omega planet ocean skyfall limited edition"24-7 i exakt 1 år. Letar nu efter nya klockor att utöka samlingen med på tur står en Rolex eventuellt. Här bilden som fick mig att få intresse för klockor.

Välkommen schtekaren! :D

Bjussa på en Skyfall-bild nu!
 

herkules

Breitling
Hej, ny på forumet och tänkte presentera mig. Jag har varit samlare av klockor i snart tjugo år, men min samling är verkligen inte av någon högre nivå.
Jag har alltid gillat "enklare" klockor, gärna med design som minner av 50-tal. Efter ett par års intresse så skaffade jag mig verktyg från Bergeon för att börja göra iordning klockor. Jag har här främst hållt på med fickur, på grund av det trevligare formatet att jobba med. Fantastiskt kul att plocka isär, nogrant och varsamt göra rent för att sedan montera tillbaka och se den springa till liv igen med friskare slag.

Är nu i takt med att ändra inriktning på min samling och ska avyttra allt till förmån för ett par mer klassiska klockor i betydligt högre prisklass.
 

pale_ale

Omega
Hej Klocksnackare!
Johnny heter jag, 32år och bor i Stockholm. Har kikat lite här på ks ett tag innan jag bestämde mig för att bli medlem på detta fantastiska forum.
Min yngsta bror fick mig intresserad av klockor för ca: 1 1/2 år sen och sedan dess så är det bara klockor i mitt huvud :)
Började med att köpa klockor i den lägre prisklassen (1000-5500) och där har jag hållt mig men hoppas på en ändring av det så man kan stoltsera med en "riktig" klocka på armen inom en snar framtid.
Bifogar en bild på min nybörjar/budgetsamling och säger hej till alla ännu en gång!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    326 KB · Visningar: 124

sp00ky

Breitling
Hej alla!
Jag heter Mario, är 39 år och bor i Örebro med fru och två barn. Precis som andra här ovan har jag alltid velat ha en klocka men har alltid fått prioritera annat. Nu letar jag efter en klocka!
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Hej allihop!
Mattias heter jag, snart 42 år och bor i en lite brukshåla strax utanför Norrköping. Gift, en dotter och en bonus son. Intressen är jakt och motion. Har då gjort slag i saken och registrerat mig. Jag har redan tillbringat alldeles för mycket tid här och trollbundits av den trevliga stämningen och helt ofattbara kompetens och kunskapsnivån. Hjälpsamheten och intresset är imponerande familjärt. Mina klockkunskaper är egentligen obefintliga, men jag har alltid fascinerats på något märkligt sätt av just klockor, och tycker det är roligt att ha, och bära dom. Så väl mött alla, och hoppas jag i nån aspekt, någon gång kan hjälpa till och bidra på något sätt.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hej allihop!
Mattias heter jag, snart 42 år och bor i en lite brukshåla strax utanför Norrköping. Gift, en dotter och en bonus son. Intressen är jakt och motion. Har då gjort slag i saken och registrerat mig. Jag har redan tillbringat alldeles för mycket tid här och trollbundits av den trevliga stämningen och helt ofattbara kompetens och kunskapsnivån. Hjälpsamheten och intresset är imponerande familjärt. Mina klockkunskaper är egentligen obefintliga, men jag har alltid fascinerats på något märkligt sätt av just klockor, och tycker det är roligt att ha, och bära dom. Så väl mött alla, och hoppas jag i nån aspekt, någon gång kan hjälpa till och bidra på något sätt.

Välkommen!

Lite sådär härligt nonchalant att slänga in Pateken sist i signaturen.:D Men för oss som inte är referensninjor, vad är det för någon?
 
Topp