Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej alla KS-are!
Efter en viss tid på detta trevliga forum så kanske det är dags att presentera mig
Jag heter Martin Elisson och är 37 år. Min klockresa började för ca 15 år sedan. Jag hade köpt en kopia i Thailand som gick sönder på flyget hem. Detta gjorde att jag gick direkt och köpte en Citizen på Kungsgatan i Stockholm. Jag var rätt nöjd med denna klocka men började titta runt och besöka olika klockbutiker i Sthlm, efter en kort tid så vart jag förälskad i Omega Seamaster. Jag sparade i ett par månader och sedan gick jag till biblioteksgatan och köpte denna kärlek. Denna klocka varade i ca 12 år och jag var SJUKT nöjd.
För ca 2 år sedan så ville jag köpa en ny till mig och min sambo så jag köpte en Omega Constellation till min sambo och en Raymond Weil Nabucco till mig.
Efter Raymond Weil har det blivit:
Breitling Super Avenger (på tok för stor för mig så den flippade jag efter 2 månader)
Rolex Submariner (116610)
Panerai PAM 111
Panerai PAM 320
Ser fram emot att lära känna er här på KS då vi uppenbarligen har samma intresse
//Martin
Hej!
Mitt namn är John jag är 23 år gammal och bor i Halmstad. Har spanat på forumet en tid nu och tycke det var dags att bli medlem nu. Jag fastande för klockor och började gilla dem när jag var på en resa i Spanien och såg en stilig bild på mr. George Clooney himself. Då bestämde jag mig att jag skulle ha en omega av någon kaliber. 3 mars har jag haft glädjen av att använda en "omega planet ocean skyfall limited edition"24-7 i exakt 1 år. Letar nu efter nya klockor att utöka samlingen med på tur står en Rolex eventuellt. Här bilden som fick mig att få intresse för klockor.
Välkommen schtekaren!
Bjussa på en Skyfall-bild nu!
Here it is!
Hej allihop!
Mattias heter jag, snart 42 år och bor i en lite brukshåla strax utanför Norrköping. Gift, en dotter och en bonus son. Intressen är jakt och motion. Har då gjort slag i saken och registrerat mig. Jag har redan tillbringat alldeles för mycket tid här och trollbundits av den trevliga stämningen och helt ofattbara kompetens och kunskapsnivån. Hjälpsamheten och intresset är imponerande familjärt. Mina klockkunskaper är egentligen obefintliga, men jag har alltid fascinerats på något märkligt sätt av just klockor, och tycker det är roligt att ha, och bära dom. Så väl mött alla, och hoppas jag i nån aspekt, någon gång kan hjälpa till och bidra på något sätt.
Välkommen!
Lite sådär härligt nonchalant att slänga in Pateken sist i signaturen.Men för oss som inte är referensninjor, vad är det för någon?
Det är en replica, om än väldigt välgjord och snygg, använt den en hel del i mina dagar, därför den får vara med.![]()
Det är en replica, om än väldigt välgjord och snygg, använt den en hel del i mina dagar, därför den får vara med.![]()