Här kommer en presentation som sig bör. Tony är mitt namn och det här med klockor har varit intressant i många år. Eller, egentligen var jag inte intresserad av "klockor" från början utan av "Omega". Jag har ingen aning om hur det blev så, kanske var det mitt stora intresse för idrott som gjorde att jag en gång ville äga en Omega, ingen har ju undgått vem som agerar tidtagare i diverse sportsammanhang, nu senast OS.
Back in the Days var det i alla fall dags att införskaffa ett exklusivare ur en de vanliga jag hade haft och målet var ju att försöka komma över en Omega som ni förstår. I affären blev jag dock snål (jag var verkligen inte stadd vid kassa i ungdomen) och fick kalla fötter när jag skulle betala klockan, den klassiska Seamaster professional quarts. Det föll sig så att jag lämnade butiken med en billigare Longines (dress-ur)
Sedan gick det några år och eftersom jag saknade Omegan och i samma veva skulle sälja MCn pga familjebildning så slog jag till på en begagnad seamaster till slut.
Dock använde jag faktiskt inte uret så frekvent som jag hade trott att jag skulle göra och efter några år sålde jag seamastern till en vän. I och med det skulle man kunna tro att intresset för ur skulle avta men det blev istället "ännu värre". Jag hade blivit intresserad av automatiska ur. Med pengar från Omegan och ett sparande köpte jag den klocka jag har idag, en Glycine Airman base 22 purist. Jag gillar verkligen min Airman. Riktigt kul med ett 24-timmars ur och det är inte varje människa som har en. Extra kul blir det när folk tror att klockan går helt fel och man får visa upp den lite.
Här på forumet ser man många samlare men egentligen undrar jag om jag själv är en samlare. Jag är inte intresserad av att ha många klockor utan vill kunna använda den/de jag har, mycket. Dessutom är klockor inte mitt enda intresse och eftersom sådana här ur är dyra så får jag prioritera mellan gitarrer (har en PRS en Martin, och en Eastman jazzgitarr), motorcyklar(Triumph speed triple), Whisky (ni anar inte vad en flaska kan kosta) och klockor. Ibland funderar jag på om jag skulle låta Triumphen gå, jag körde bara 100 mil förra året, och satsa på en Rolex men då behöver jag ju en bil till i familjen.
Den som lever får väl se...vad framtiden kan bära i sitt sköte.