• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej GuloGulo och välkommen till KS !

Vad är det för dinka längst ner till vänster på bilden ? Har du några close-ups på den ? Och framförallt; är det något du kan tänka dig flippa ?

Vänligen
Forumets undersköterska

Re: Sv: Ny på forumet? Presentera dig gärna här!

Camo00 skrev:
Välkommen Gulogulo! Riktigt fin samling! Blir det olika märken på klockor för olika tidsskrifter..? :)

Haha! Om det någon gång blir ett förstanamn i Nature eller Science så kanske det blir en lite dyrare klocka. :)

Undersköterskan skrev:
Hej GuloGulo och välkommen till KS !

Vad är det för dinka längst ner till vänster på bilden ? Har du några close-ups på den ? Och framförallt; är det något du kan tänka dig flippa ?

Vänligen
Forumets undersköterska

Hej och Tack!

Det är en Speedmaster MKII Racing dial. Min första "riktiga" klocka. Tyvärr ej till salu.

Bilagor

• Picture 4.png
    Picture 4.png
    156.1 KB · Visningar: 806
Tjena alla på KS

Har kollat in detta forum! Kul med något som verkar hålla lite högre nivå en TTT.
Är allmänt klockintresserad sen några år. har lite klockor inget extremt, än

Crille:p

CrilleP skrev:
Tjena alla på KS

Har kollat in detta forum! Kul med något som verkar hålla lite högre nivå en TTT.
Är allmänt klockintresserad sen några år. har lite klockor inget extremt, än

Crille:p

Välkommen till galenskapen! Tro mig, det extrema kommer...förr eller senare... :mrgreen:

Hoppas du kommer trivas!

Tjena

Jag har mest hängt på TTT, men tittat över hit lite nu och det är lite högre till tak här ibland.
Jag uppskattar båda forumen, tycker dom kompletterar varandra rätt bra.

Mvh
Marcus

Heisann,

Norsk klokkeentusiast her :D De som har hengt litt på norske Tidssonen kjenner meg kanskje igjen, jeg kjenner ihvertfall igjen flere her. Virker som dere har fått en veldig hyggelig tone på forumet og allerede masse aktivitet - skikkelig bra!

Mogens

Hej!

24-årig student som fullständigt snöat in på klockor. Säger som en tidigare post; kollar klockor varje dag och min flickvän har också börjat tröttna på mig :lol:

Har på senare tid intresserat mig mer och mer för Rolex. Deras historia och själ gör att jag drömmer om min första Rolex. Införskaffade precis min första finare klocka i form av en Moonwatch och har insett att den bara är början på galenskapen.

/Jakob

Bilagor

• Speedmaster.jpg
    Speedmaster.jpg
    71 KB · Visningar: 697
Bino skrev:
Hej!

24-årig student som fullständigt snöat in på klockor. Säger som en tidigare post; kollar klockor varje dag och min flickvän har också börjat tröttna på mig :lol:

Har på senare tid intresserat mig mer och mer för Rolex. Deras historia och själ gör att jag drömmer om min första Rolex. Införskaffade precis min första finare klocka i form av en Moonwatch och har insett att den bara är början på galenskapen.

/Jakob

Väkommen och perfekt val av första klocka!

Kson skrev:
Hej!

Kommer börja med att säga förlåt, då jag har besökt "Klocksnack" en längre tid utan att skriva vem jag är. När jag var 17 år började mitt intresse för armbandsur. Det jag kommer ihåg av just den tiden var att mina vänner ständigt fick följa med mig in till de butiker som sålde de mest exlusiva uren. Mina föräldrar åkte ofta till Stockholm på helgerna, och självklart besöktes butikerna där med och bad pappa säga att han var intresserad av att köpa något av uren. För att få chans att titta närmare på dessa.

Nu idag runt 10 år senare är det fortfarande klockor som gäller men framför allt "jakten" på det perfekta uret...........

hhghgg.jpg

dg.jpg

ik.jpg

Vi ses på köp och sälj!

/ Kristoffer
Ooh, jag gillar Ditt tempel!! Välkommen!! :)

Camo00 skrev:
Kson skrev:
Hej!

Kommer börja med att säga förlåt, då jag har besökt "Klocksnack" en längre tid utan att skriva vem jag är. När jag var 17 år började mitt intresse för armbandsur. Det jag kommer ihåg av just den tiden var att mina vänner ständigt fick följa med mig in till de butiker som sålde de mest exlusiva uren. Mina föräldrar åkte ofta till Stockholm på helgerna, och självklart besöktes butikerna där med och bad pappa säga att han var intresserad av att köpa något av uren. För att få chans att titta närmare på dessa.

Nu idag runt 10 år senare är det fortfarande klockor som gäller men framför allt "jakten" på det perfekta uret...........

hhghgg.jpg

dg.jpg

ik.jpg

Vi ses på köp och sälj!

/ Kristoffer
Ooh, jag gillar Ditt tempel!! Välkommen!! :)

Tack! Yes templet är svårt att inte gilla ;)

20120916_103243.jpg

Jag har ju också smugit omkring på forumet ett tag utan att presentera mig, och jag får väl skylla på att jag var för ivrig. Ber om ursäkt för det, hoppas ni har överseende.

Jag är 37 år, tvåbarnspappa, bor i Västerås. Eftersom jag är ingenjör så är jag barnsligt förtjust i det mesta som har med teknik att göra och samlare har jag varit sedan jag lärde mig gå :) Stenar, Star Wars-gubbar, frimärken. You name it!

Just klocksamling är ganska nystartat. Har gillat klockor sedan jag fick min första "riktiga" klocka i konfirmationspresent; en Certina DS i titan och gulddouble. Klockan lever ännu, men för tillfället på min pappas arm. På senare år så har intresset ibland gett sig tillkänna genom ett par inköp med lång tid emellan. Men sedan jag lämnade in Pannan på service senast så väcktes det till liv efter att ha stirrat på Rolexur och känt suget efter fler, och efter att ha hittat KS så inser jag att detta är något jag verkligen gillar! Är fascinerad av finmekaniken, hantverket och historien som särskiljer kvalitetsur från klockorna på Ur&Penn...

Bifogar en bild på min ytterst begränsade samling. Hoppas dock att dessa skall få sällskap av en Rolex tämligen snart!

Kul att få vara med i detta forum och få köptips, recensioner och fina bilder av era egna klenoder.

/Snårtas

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    704.4 KB · Visningar: 514
Snårtas skrev:
Jag har ju också smugit omkring på forumet ett tag utan att presentera mig, och jag får väl skylla på att jag var för ivrig. Ber om ursäkt för det, hoppas ni har överseende.

Jag är 37 år, tvåbarnspappa, bor i Västerås. Eftersom jag är ingenjör så är jag barnsligt förtjust i det mesta som har med teknik att göra och samlare har jag varit sedan jag lärde mig gå :) Stenar, Star Wars-gubbar, frimärken. You name it!

Just klocksamling är ganska nystartat. Har gillat klockor sedan jag fick min första "riktiga" klocka i konfirmationspresent; en Certina DS i titan och gulddouble. Klockan lever ännu, men för tillfället på min pappas arm. På senare år så har intresset ibland gett sig tillkänna genom ett par inköp med lång tid emellan. Men sedan jag lämnade in Pannan på service senast så väcktes det till liv efter att ha stirrat på Rolexur och känt suget efter fler, och efter att ha hittat KS så inser jag att detta är något jag verkligen gillar! Är fascinerad av finmekaniken, hantverket och historien som särskiljer kvalitetsur från klockorna på Ur&Penn...

Bifogar en bild på min ytterst begränsade samling. Hoppas dock att dessa skall få sällskap av en Rolex tämligen snart!

Kul att få vara med i detta forum och få köptips, recensioner och fina bilder av era egna klenoder.

/Snårtas

Hej och välkommen! Fin samling! Vill gärna se lite fler bilder på "taggen". Gillar de där lite äldre Tag kronograferna. Kommer bli kult inom några år, precis som "brattarna" blivit kultiga med sina karaktäristiska raiders eller vad de nu heter.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Hola,

Ny på forumet men hängde på gamla TTT och är även på nya TTT, ska jag vara ärlig visste jag inte om detta forumet förrän för någon dag sedan. :oops:

Har inte så mycket i min klocklåda, finns en Omega Seamaster 300M, en Bell&Ross Type Demineur samt en gammal Longines Flagship efter min far. Longinesen inlämnad hos urmakare och har legat där sen April. :eek:

Några bilder på uren också.

Lill.jpg

nato2.jpg

P6180053.jpg

Longinesen ska få nytt glas samt ny rotor och en allmän service. Verkar vara rotorn som ställer till problem för urmakaren. Även ett präglat Riosband med viklås ska på. :)

Tillbaka
Topp