• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hei fra Norge!

Min klokkeinteresse er stabil og god, tiden jeg bruker på klokker er varierende. For tiden holder jeg på med et utbytteprosjekt i min lille samling. Slik er det vel for flere med klokkeinteresse, vi har nesten alltid lyst på den klokken vi ikke har ;)

Jeg bor et par timers kjøring utenfor Oslo og jobber i byggebransjen. Jeg finnes også på Instagram som @blaabear

Takk for titten, klokkevenner.

- - -

Samlingen min ser slik ut nå:

Klokke nummer 1: Patek Philippe Nautilus 5980.

IMG_2504.jpg

Klokke nummer 2: Audemars Piguet Royal Oak 15300

IMG_2497.jpg

Klokke nummer 3: Rolex Daytona "Sjokotona"

Gull.jpg

Klokke nummer 4: Luminor Panerai PAM270

IMG_2820.jpg
Stabil samling! Välkommen hit :)

Hej!

Efter snart ett år av mer eller mindre dagligt konsumerande av klocksnack var det dags att våga registrera sig. Lite kort om mig, 21 år gammal bosatt i Göteborg. Studerar just nu Mäklarekonom student vid Högskolan väst. Har nyligen införskaffat mig min första automatare. Det blev efter mycket om och men en Omega SMP-C Svart. Otroligt nöjd med klockan hittills men befarar att klocksnackandet kommer leda mig vidare ner i träsket.. Har även en vintage Tissot Visodate som får lite för lite handledstid.

Lite bilder. Tack!

IMG_4646.jpeg

IMG_3473.JPG

Hej,
Ny på forumet här, verkat i det dolda i några månader men fick sen ta mig i kragen och registrera mig.
Är 22 år gammal och från Lund med ett stort klockintresse som alltid funnits men blev markant större då gamla arbetskolleger pushade på.
Jobbar som resande servicetekniker och ser mycket trevliga ur längs mina resor. Står nu inför nästa inköp där jag väger mellan Explorer 2 och IWC 3239 i dagsläget men som ni nog alla vet kan det ändra sig fort...

Tack för mig!

Hej,
Ny på forumet här, verkat i det dolda i några månader men fick sen ta mig i kragen och registrera mig.
Är 22 år gammal och från Lund med ett stort klockintresse som alltid funnits men blev markant större då gamla arbetskolleger pushade på.
Jobbar som resande servicetekniker och ser mycket trevliga ur längs mina resor. Står nu inför nästa inköp där jag väger mellan Explorer 2 och IWC 3239 i dagsläget men som ni nog alla vet kan det ändra sig fort...

Tack för mig!
Skoj! Vi brukar vara ett gäng som har gtg i Lund då och då. Kanske kan hänga på någon gång? :)

Hej,

Tack för mig!
Skoj! Vi brukar vara ett gäng som har gtg i Lund då och då. Kanske kan hänga på någon gång? :)

Tjena!

Dags för en ordentlig presentation här på forumet. Har varit medlem ett tag men inte varit så aktiv. Det kanske det kan bli ändring på :)

Tänkte börja med lite om mig och mina intressen. Jag läser på juristprogrammet här i Stockholm och är snart färdig med utbildningen, så om ett par år sitter jag väl på en tingsrätt någonstans i riket och vänder papper... Förutom juridiken är jag vansinnigt intresserad av allt som har koppling till medicin (hade det gått att kombinera skulle jag gärna ha läst både medicin och juridik), belgisk öl och exklusiva skor.

Klockintresset började med att jag fick en billig thailandskopia av en Panerai 396 av en kollega. Den gick sönder rätt snabbt, men det räckte för att mitt intresse för lite finare klockor skulle börja växa. Panerai är fortfarande mitt absoluta favoritmärke. Lockas av märkets historia (och alla hårda killar som bär klockorna: Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger och Jason Statham för att nämna några). Ett annat favoritmärke är så klart Rolex, men nyligen har jag börjat titta lite extra på billigare tillverkare som Longines och Seiko.

Sparar för tillfället till en Panerai 112 som kommer att köpas som en slags examenspresent till mig själv när jag är klar med uppsatsen, men håller utkik på forumet efter andra objekt också. Dyker något intressant upp kanske jag omprövar mitt beslut.

Ser fram emot att ta del av allt som forumet har att erbjuda, och förhoppningsvis kunna bidra lite själv framöver :)

Hej, är ny på forumet men klockintresset är gammalt. Jag har en blygsam samling med en Omega Seamaster PRO 2254.50, en vintage Omega Seamaster, en Seiko SKX007 samt en Citizen Aqualand Promaster. Som kanske märks har jag en förkärlek för dykarur, men har planer på att utöka samlingen. Närmast till hands ligger en Rolex Submariner 16610 eller Sea Dweller (ännu en dykare :D), en Jaeger Lecoultre Reverso eller en Cartier Santos 100 XL. Men jag är öppen för andra förslag. Ser fram emot att hänga här en del. /mvh R

Hej!

Jag har varit besökare lite titt som sätt här på forumet de senaste månaderna. Men bestämde mig för att gå med för två veckor sedan. Än så länge har min atraktion mest gått till det som säljs och köps på KS men kommer väl glida in mer på diskussionstrådarna alltmer.

Jag är 21 år och pluggar i Stockholm. Har haft ett klockintresse som ökat lavinartat sedan sommaren 2013. På dagarna bär jag min praktiska Seiko skx009 och ibland min två månader gamla Seagull 1963.
När jag är färdig med studierna ska jag köpa mig antingen en Explorer 1016, en Submariner 14060 eller en GMT-pepsi 1an eller 2an. En Type XX vore heller inte fel. :)

Hej
Martin heter jag och är 34 år gammal. Har väl
Insett på senare år att jag är gravt klock skadad. Det började sjävklart med stora tuffa klockor när jag köpte breitling super avanger tidigt 2000 tal när jag gjort FN tjänst. Det jag inte insåg då var att klockan var på tok för stor för mig. La klockan i sin Box och lätt den ligga där fram till 2010 då den plockades upp och såldes till förmån för en Begad Omega Speedmaster "moonwatch ".
I dagsläget är intresset lite mera diskreta klockor.
Har 1 st omega Speedmaster Date och 1 St Certina DS Powermatic80 125th annerversary.
Är oxå på en 3:e klocka.

Med vänlig hälsning, Martin

tjena tjena!
har som dom flesta andra smugit runt anonym på forumet en längre tid med tog mig i kragen och registrerade mig för ett tag sen. fick en breitling superocean i present för 6 är sedan men då var det inget speciellt tyckte jag med klockor, sedan ett år tillbaka går nästan all ledig tid till att kolla detta forumet och läsa om olika klockor. för tillfället sparar jag ihop till en AP ROO

mvh Andreas

Hei fra Norge!

Min klokkeinteresse er stabil og god, tiden jeg bruker på klokker er varierende. For tiden holder jeg på med et utbytteprosjekt i min lille samling. Slik er det vel for flere med klokkeinteresse, vi har nesten alltid lyst på den klokken vi ikke har ;)

Jeg bor et par timers kjøring utenfor Oslo og jobber i byggebransjen. Jeg finnes også på Instagram som @blaabear

Takk for titten, klokkevenner.

- - -

Samlingen min ser slik ut nå:

Klokke nummer 1: Patek Philippe Nautilus 5980.

IMG_2504.jpg

Klokke nummer 2: Audemars Piguet Royal Oak 15300

IMG_2497.jpg

Klokke nummer 3: Rolex Daytona "Sjokotona"

Gull.jpg

Klokke nummer 4: Luminor Panerai PAM270

IMG_2820.jpg

Följer dig redan på instagram, riktigt fina klockor du har! :woot:

Hej! Robert från Linköping. Halkat in lite hastigt och lustigt här genom ett arv av många armbandsur och fickur. Kommer därför antaligen hänga mest under Vintage :) Letade först efter ett ställe där jag kunde samla lite information och pris om klockorna, men ju mer man lär sig om klockorna desto mer börjar man gilla dem... och desto mindre blir till salu :)

Hej på er!

Ny här på forumet, har läst en del men aldrig postat. Är prylintresserad i största allmänhet och klockor hamnar rätt högt upp.

Började karriären med ett par G-shocks gick vidare till Ericssons 100 och 150 samt en digital från NixonNow. Slutligen har jag dock funnit min favorit Armida A1 (äldre varianten med platt glas och röd minutvisare). Får väl se när det kommer fler... :pompus:

Mvh

MrB

Hejhej,
Jag är en 22årig stockholmare som läser juridik i Uppsala.
Jag har för närvarande en Victorinox 241476 som jag fick i studentpresent
samt en Longines Hydro conquest som jag köpte för min första riktiga lön

och en Hugo Boss som jag fick när jag konfirmerade mig.
Har precis bestämt mig för att ta migg intresse för klockor på lite större allvar och hoppas därför på mycket intressant och lärorik läsning och diskussion här.
Mvh[ATTACH=full]81987[/ATTACH][ATTACH=full]81988[/ATTACH]

Bilagor

• victor.jpg
    victor.jpg
    7.9 KB · Visningar: 45
  • hydroconquest_l3.643.4.96.6.jpg
    hydroconquest_l3.643.4.96.6.jpg
    38.8 KB · Visningar: 48
Hejhej,
Jag är en 22årig stockholmare som läser juridik i Uppsala.
Jag har för närvarande en Victorinox 241476 som jag fick i studentpresent
samt en Longines Hydro conquest som jag köpte för min första riktiga lön

och en Hugo Boss som jag fick när jag konfirmerade mig.
Har precis bestämt mig för att ta migg intresse för klockor på lite större allvar och hoppas därför på mycket intressant och lärorik läsning och diskussion här.
Mvh
victor.jpg
hydroconquest_l3.643.4.96.6.jpg

Hugo Boss -> Victorinox -> Longines … Du anar vart det här är på väg va? ;)

Välkommen!

Hej KS,

Efter att ha spanat runt på forumet en tid känner jag att det är dags att interagera med er andra.

Norrlänning på 22 vårar som landat i Västra Götaland för studier på Textilhögskolan.

Jag har snöat in på guldiga klockor som är äldre än mig själv. Hoppas ni kan hjälpa mig att hamstra fler fina ur!

Bilagor

• DSCF5556.JPG
    DSCF5556.JPG
    249.9 KB · Visningar: 138
Hej KS,

Efter att ha spanat runt på forumet en tid känner jag att det är dags att interagera med er andra.

Norrlänning på 22 vårar som landat i Västra Götaland för studier på Textilhögskolan.

Jag har snöat in på guldiga klockor som är äldre än mig själv. Hoppas ni kan hjälpa mig att hamstra fler fina ur!
Välkommen! Guldisar och whisky är inte fy skam :)

Hej KS,

Välkommen! Är Tudorn i helguld?

Hej KS!
Har som ovan snurrat runt på diverse trådar ett tag nu och bestämt mig för att ansluta mig.
20 år från Kalmar och jobbar som banarbetare på en golfklubb.

Äger en Certina DS First samt en Omega modell äldre som jag fått ärva och inte vet så värst mycket om. Tänkte därför lägga upp en bild eller två och se om jag kan få veta mer om den!
IMG_0065.jpg
IMG_0066.jpg

Hej KS!
Har som ovan snurrat runt på diverse trådar ett tag nu och bestämt mig för att ansluta mig.

Äger en Certina DS First samt en Omega modell äldre som jag fått ärva och inte vet så värst mycket om. Tänkte därför lägga upp en bild eller två och se om jag kan få veta mer om den!
IMG_0065.jpg
IMG_0066.jpg
Hittar du ett nummer på omkring7 siffror i verket (serienummer) så kan klockan dateras :)

Hej KS!

IMG_0065.jpg
IMG_0066.jpg
Hittar du ett nummer på omkring7 siffror i verket (serienummer) så kan klockan dateras :)

Tillbaka
Topp