• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nedro

Panerai
2-Faktor
Skoj med så många nya, Välkomna allihopa!



Hej! tänkte presentera mig lite :D

Linus här ganska ny här på forumet, som sagt heter Linus är bara 16 år gammal lite ovanligt kanske inom klockvärlden men har insätt att klockor är riktigt intressant sitter jätte ofta och läser om klockor. Tror att jag har ärvt mitt stora klockintresse av min morfar då han och övrig släkt har suttit och snackat mycket om klockor då har jag suttit och lyssnat så för ett år sedan tillbaka så ville jag köpa min första riktiga klocka så jag har suttit tusen tals timmar och googlat och letat först var jag sugen på en seiko snzf17 men ja ändra mig och köpte mig en Certina DS 2 Precidrive Gent Chrono köpte mig den för 2 månader sen. Riktigt nöjd med den faktiskt! börjar sakta men säkert med klockorna är ju bara som sagt 16 år kändes bra att börja med en Certina nästa tror ja blir en TAG Heuer gillar dom as mycket.

Ja här är en början av mig kommer mycket mer såklart!

Här är lite bilder på den :D

ha det så bra alla klockälskare

Mvh Linus

Välkommen, härligt med en släkt där klockor är intressant. Kan ju sporra n redan från yngre år.
Även en sjukt fin klocka, gillar att det är en koreograf samt att det klar gröna "Poppar" lagom utan att bli skrikigt. Snygg!

Har lurkat på forumet i snart ett år nu men har inte haft lust att posta något då jag inte känt att jag haft någon klocka värd att posta, slog dock till på en 14270 idag och hoppas på att bli mindre blygsam på forumet! Har älskat klockar enda sen jag fick en quartz tissot för något år sen och började surfa runt lite. Är förövrigt en av de yngre på forumet med mina ynka 16 år.

Välkommen, alla med intresset får väl posta. Men oj ingen dålig klocka för att göra sig "värd att posta.


Måste generellt säga att jag är avis att ni båda fått upp ögonen för klockor så pass tidigt och kan spendera era pengar på sådana läckerheter istället för annat onödigt som jag gjorde vid yngre ålder..... ;)
 

Pewe

Omega
Hej alla klockälskare,
Per heter jag och har helt snöat in på klockor. Blev medlem häromdagen men har lusläst forumet i ca 1 månad. Hade bestämt mig för en ny klocka pga att min gamla Certina slutat fungera och har känt mig naken utan ett armbandsur som funkar på daglig basis (har en swatch med välvt plastglas som är sjukt ömtålig när man är van vid safirglas). Tänkte mig en ny Certina men efter att ha känt och klämt lite så började jag fundera på vad man kan hitta begagnat istället då jag siktat in mig på ett mekaniskt ur denna gång och hittade detta forumet och nu är bilden förändrad. Är nu på jakt efter en bra beater till vardags 1500-4000 och en bättre begagnad lite finare klocka runt 10-15 tusen att inleda det nya intresset med och har tack vare forumet fått upp ögonen för märken jag inte känt till tidigare som tex Sinn som verkar göra sjukt prisvärda klockor.
Finns ju oändligt med kunskap här och en till synes bra köp och säljavdelning.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har lurkat på forumet i snart ett år nu men har inte haft lust att posta något då jag inte känt att jag haft någon klocka värd att posta, slog dock till på en 14270 idag och hoppas på att bli mindre blygsam på forumet! Har älskat klockar enda sen jag fick en quartz tissot för något år sen och började surfa runt lite. Är förövrigt en av de yngre på forumet med mina ynka 16 år.
image.jpg
image.jpg
Måste säga att det var ett moget val av klocka för en sextonåring!
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Hej,

Erik heter jag och jag har smygsurfat här på forumet ett par månader och varje vecka höjs ribban för vad som kan tänkas vara acceptabelt att betala för en klocka. Har endast köpt några olika arband av personer här på forumet men tittar igenom köp&sälj rätt ofta. Toppen på önskelistan är just nu en Speedmaster och den tänker jag unna mig själv när jag om några år fyller 40 (om jag kan hålla mig)

Har idag några modeklockor som vars anseende tyvärr har bleknat efter att man börjat inse värdet av riktiga klockor. Kör en Citizen Skyhawk som jag gillar till vardags.
2015-05-06 08.24.19.jpg
Tack för ett trevligt forum och tack ifall du ger mig bra credd ifall jag handlar något av dig som läser detta.

Mvh E
 

Greven

Audemars
Hej,

Erik heter jag och jag har smygsurfat här på forumet ett par månader och varje vecka höjs ribban för vad som kan tänkas vara acceptabelt att betala för en klocka. Har endast köpt några olika arband av personer här på forumet men tittar igenom köp&sälj rätt ofta. Toppen på önskelistan är just nu en Speedmaster och den tänker jag unna mig själv när jag om några år fyller 40 (om jag kan hålla mig)

Har idag några modeklockor som vars anseende tyvärr har bleknat efter att man börjat inse värdet av riktiga klockor. Kör en Citizen Skyhawk som jag gillar till vardags.
2015-05-06 08.24.19.jpg
Tack för ett trevligt forum och tack ifall du ger mig bra credd ifall jag handlar något av dig som läser detta.

Mvh E
Välkommen! I like Citizen!
 

Bubbe

Breitling
Detta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Tjena alla klockfantaster!
Är ganska ny på forumet trots att jag varit medlem sen 2012 tror jag, har faktiskt aldrig haft tid eller ork att skriva något så varför inte göra det nu :)
Så vad finns det att skriva?
Har ägt massa klockor genom tiden samt att hobbyn för fina klockor har vuxit mer genomåren.
Hoppas på massa rolig läsning samt på massa roliga tips från er alla.
Och till grabbarna som startade sidan : Ni ska ha en stor TUMMEN UPP!!!!!!!!!!!
 

Jbilly

Omega
Hej!

Är ny här på forumet och är väldigt novis inom detta område! Riktigt roligt att vara med och se alla fina klockor och att få ta del av all erfarenhet som finns på dessa trådar. Har idag tre stycken armbandsur varav en är en Gant dykare som har ett stort affektionsvärde för mig. De andra två är en Breitling Avenger Skyland och en U-Boat Classico.
IMG_3953.JPG


IMG_3937.JPG


Tack KS för ett bra forum,

Mvh,
Billy Johansson
 

Fjellis

Breitling
Tjena,

Jag är rätt ny här, varit och kikat en del på forumet och kollat alldeles för många klockor på sidan och nu tänkte jag presentera mig och bli en återkommande nisse på forumet. Jag har alltid varit fascinerad av klockor och funderade ett tag på att bli urmakare. Efter mycket om och men så insåg jag att jag skulle skaffa mig ett jobb där jag istället kan köpa klockorna. Efter det beslutet så har jag jobbat dag och natt för att komma dit och köpa mina drömklockor. Hitintills bara lyckats ta mig till "Oris-stadiet" men efter hårt arbete så kommer jag troligtvis om någon dag ta nästa kliv och bli en rolex ägare.

Sjukt intressant forum detta men satan vad det drar mig längre ner i skiten.... :)

Tack för ett riktigt bra forum alla användare och admins!
 

Zalath

Panerai
Hej!

Har lurkat här ett tag och handlat lite. Klockintresset har växt på sistone och tänkte börja posta lite. Är skointresserad annars, och ser att det finns många likheter där. Är annars på jakt efter en Rolex från -84, och då helst en GMT :)
 

Fjellis

Breitling
Blir nog en DJ Jbilly! Helt såld, varit inne på milgauss under en längre tid men efter jag fick upp ögonen för en DJ ref 116234 så har jag inte kunna släppa den, måste ha den!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Är ny här på forumet och är väldigt novis inom detta område! Riktigt roligt att vara med och se alla fina klockor och att få ta del av all erfarenhet som finns på dessa trådar. Har idag tre stycken armbandsur varav en är en Gant dykare som har ett stort affektionsvärde för mig. De andra två är en Breitling Avenger Skyland och en U-Boat Classico.
IMG_3953.JPG


IMG_3937.JPG


Tack KS för ett bra forum,

Mvh,
Billy Johansson
Välkommen. Bretling gillas, väl mött i Breitling-tråden. U-boat är verkligen udda här. Berätta mer om hur du köpte den Italienaren!
 
Senast ändrad:

Jbilly

Omega
Välkommen. Bretling gillas, väl mött i Breitling-tråden. U-boat är verkligen udda här. Berätta mer om hur du köpte den Italienaren!

Hej!

Breitlingen är den som ständigt befinner sig på armen! Ubåten gick med i ett byte då jag var sugen på något nytt, trots att den är väldigt fin har den fått och kommer förmodligen få spendera all sin tid i boxen! Letar nu efter en köpare som kan använda den istället för att den bara förgås!
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Ny, här. GMT Master köpte ny 1992 på drottningatan efter fullgjord juristutbildning 16400kr. Hamilton 14k köpte av österikaren på roslagsgatan för 15 år sedan. Reverso Duo bytte till mig den i monaco en skitful bvulgari +plus pengar. Raymond Weil fick i 18års present manuell pappa köpte den i Zurich för ca 35 år sedan. Sista köpet roseguld rolex från 1964 mitt födelseår.samlar inte direkt men kan nörda in på vissa modeller. Har ett stort Mc intresse samlar lite udda offroad av äldre modell. Kul att vara här och ta del av allas bidrag.



image.jpg
 
D

Deleted member 8389

Guest
Hej,
Ganska ny här men har redan deltagit i några trådar. köpte min första "riktiga" klocka till mig själv i 30 års present för knappt 20 år sedan (Breitling Crosswind, bicolor med utc). Den är sedan några år avyttrad och numer köper och säljer jag med jämna mellanrum, det har passerat både Panerai och Omegor är mest inne på dykare men gillar ur med chronograf. har lagom till Julafton en ny breitling SOH 44 på ingång.

Förövrigt egen företagare i cafebranchen.
 

klokkno

Breitling
Hei!
Holder til i Norge - Vestlandet. Hadde tenkt å prøve å annonsere en Paul Gerber Synchron på klocksnack men fann ut eg måtte ha 10 posts først :/ Så da prøver vi det, er vel kanskje ikkje alle som forstår hva eg skriver. Bruker tidssonen i Norge, 33 år og litt klokkeinteressert.
Klokker per dags dato:
0B74F094-9463-4473-BD79-BB6E081F7E94_zpsvwl1dzhf.jpg

Paul Gerber Synchron 42 - til salgs om noen er interessert :)

89B257EC-2305-4AA4-9722-03BFC87DB07A_zpsmhqimq85.jpg

AP ROO Diver
A34A3A4D-4AFF-4BD9-98FF-611191BAFAC1_zpsshfgzvba.jpg

IWC Aquatimer 2000.

Tidligere i boksen:

EEE5C853-0930-4D28-9608-CD9FC59E2DF3_zpsrrmstnkj.jpg

Panerai PAM 312 - en Panerai skal uten tvil inn igjen i 2016, angrer meget på at den blei solgt.

Speedmaster_zpsmx70oekh.jpg

Omega Speedmaster - blei aldri venn med manuellt opptrekk og plexiglass :/

Breitling_zpsdn0cn4ze.jpg

Breitling Superocean - første skikkelige klokka eg kjøpte.
+Noen til fra før eg begynte med photobucket :)
 

Greven

Audemars
Hei!
Holder til i Norge - Vestlandet. Hadde tenkt å prøve å annonsere en Paul Gerber Synchron på klocksnack men fann ut eg måtte ha 10 posts først :/ Så da prøver vi det, er vel kanskje ikkje alle som forstår hva eg skriver. Bruker tidssonen i Norge, 33 år og litt klokkeinteressert.
Klokker per dags dato:
0B74F094-9463-4473-BD79-BB6E081F7E94_zpsvwl1dzhf.jpg

Paul Gerber Synchron 42 - til salgs om noen er interessert :)

89B257EC-2305-4AA4-9722-03BFC87DB07A_zpsmhqimq85.jpg

AP ROO Diver
A34A3A4D-4AFF-4BD9-98FF-611191BAFAC1_zpsshfgzvba.jpg

IWC Aquatimer 2000.

Tidligere i boksen:

EEE5C853-0930-4D28-9608-CD9FC59E2DF3_zpsrrmstnkj.jpg

Panerai PAM 312 - en Panerai skal uten tvil inn igjen i 2016, angrer meget på at den blei solgt.

Speedmaster_zpsmx70oekh.jpg

Omega Speedmaster - blei aldri venn med manuellt opptrekk og plexiglass :/

Breitling_zpsdn0cn4ze.jpg

Breitling Superocean - første skikkelige klokka eg kjøpte.
+Noen til fra før eg begynte med photobucket :)
Välkommen! Trevliga klockor!
 

Subby

Rolex
Hej!

19 årig student från Stockholm. Har haft ett intresse för klockor sedan jag var 7-8 år. Jag gillar mest vintage klockor och har en samling av gamla Longines, Oris, Zenith och en Omega men de alla står i lådan för tillfället då jag inte vågar ha de på mig i skolan. Kom för att leta efter en klocka som jag kan slita i vardagen Utan att tänka på
 

Greven

Audemars
Hej!

19 årig student från Stockholm. Har haft ett intresse för klockor sedan jag var 7-8 år. Jag gillar mest vintage klockor och har en samling av gamla Longines, Oris, Zenith och en Omega men de alla står i lådan för tillfället då jag inte vågar ha de på mig i skolan. Kom för att leta efter en klocka som jag kan slita i vardagen Utan att tänka på
Välkommen! Låter som en härlig samling du har. Gärna bilder framöver, kanske i Dagens Klocktråd eller i Vintagetråden. Kör hårt!
 
Topp