Hej,
Smugit mig i bakgrunden ett tag men kände nu att det var dags att presentera sig.
Med en pappa som urmakare blev det som liten rätt långa pass framför den gamla byrån i föräldrarnas sovrum, ståendes på tå nådde jag precis upp för att se skatterna som låg där, Submariner i stål/guldkombination, Seiko Pepsidykare etc etc.
Den där Pepsidykaren, eller "Desert Storm" som vissa kallar den, (7548-700B) fick jag av far i tidiga tonåren. Jag har minst sagt slitit den med hälsan och har den kvar än idag. Den går som en klocka
.
Efter denna har det blivit en del andra Seikos, en kronograf, en SKX007 Automatic m.fl.
För ett par år sedan gled jag över på Omega och då en vintage Seamaster 120, tidig nittiotalare, med vit tavla.
Nu under hösten har klockintresset vaknat till på allvar. Med segling & skidåkning som andra passioner i livet finns det ju en del andra hål att kasta pengar i så jag har länge försökt undvika att mata "klockmonstret" för mycket.
Inte särskilt smart alltså att slinka in på de exklusivare butikerna på Biblioteksgatan nu i höstas. Ut kom jag med ett nästan osunt intresse för IWC-kronograf 3777-01. I fåfängt försök att döva detta köpte jag i höstas en Speedmaster Automatic 3510.50.
Det gick ju bra - nu har jag fått "GMT-Master II-sjukan"
och får på riktigt lite puls när jag ser en ref 116710 så vi får väl se var det här slutar...