• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OskuH

Omega
Hej alla! Läst forumet en tid, men aldrig tagit för mig att skriva något här. Oskar heter jag, finlandssvensk från Helsingfors. Har varit mer aktiv på finska forum, men väldigt kul att nörda sig i klockor även på svenska. Har en samling på 12 klockor (denna mängd försöker jag att inte gå över, vilket ibland är svårt) som konstant lever, väldigt aktiv på att flippa och inte en enda klocka går trygg i samlingen 😂 Favoriter i boxen är för tillfället Seiko SPB149, Oris divers sixty-five heritage, Rado Captain Cook, Baltic Aquascaphe, Sinn 556A samt Ollech&Wajs P-101. Till näst är planen att skaffa en vit Sinn 104 och inom en snar framtid en Tudor BB41/36.
 

Jaegern

Breitling
Hej!
Lurat i vassen en tid på detta forum, uppskattat så många fina bilder här så vill också vara med och dela! Dagen till ära (för min första post) blir det min favorit ur samlingen: Jaeger-Lecoultre Duometre a Chronographe, 42 mm, roséguld.
thumbnail_IMG_1669 (1).jpg
 
Senast ändrad:

carlium

Breitling
Hej KS!! Har hängt på sidan flertalet gånger om dagen. Köpt någon enstaka klocka. Så det är inte mer än logiskt att jag presenterar mig, ffa när man går med funderingar som "kommer någon någonsin kunna köpa en stålsport Rolex till listpris? Är fithy fathoms egentligen en coolare dykklocka än submariner? Kan man med gott samvete äga en stål och en guldstål variant av samma klocka medan barnen svälter i Afrika? Vilken klocka skulle Allras VD köpt om han blivit frias i hovrätten?"

Som ni förstår så tänker jag ganska mycket på klockor i olika sammanhang. I samlingen finns; Rolex 116610LN, Breitling superocean steelfish, gevril tribeca quartz, en meccaniche veneziane Redentore, ett gammalt Elgin fickur, en gshock.

Medan jag sparar till en Daytona så tänkte jag använda lite rummelpengar till någon rolig affordable!

Mvh
Carl
 

240snusit

Panerai
Jag har hängt på forumet en del genom åren, men det är inte förens nyligen jag börjat hänga mer regelbundet. Jag samlar mest på vintage damur, speciellt klockor från 40-50 med boetter av Borgel (gärna med en Gay Freres-länk till!), små mögliga dykare och allt annat smått och gott som fångar mitt intresse... finns så mycket kul för inga pengar alls om man gillar vintage damur 😄 Mest hållit mig till vintage-avdelningen men har börjat kolla runt lite mer på andra delar i forumet - jag tycker Klocksnack är ett grymt och välkomnande community där man lär sig mycket och träffar riktigt schysst folk. Speciellt kul har det varit att göra affärer - brukar alltid bli lite härligt surr när man ses F2F vilket får mig att önska att jag hade mer budget/herrklockor att handla med bara för det! Här nedan ser ni bilder på mina största älsklingar, en Borgel+GF-länk trippel (mer kommer det bli!) och en dykare som är mitt senaste köp och som jag är väldigt nöjd med... håret i den har jag tagit bort men har den inte när tillhands för att ta en ny bild! Mina graal-klockor är just nu en Certina DS-dykare i 30mm storlek och en Tudor Lady-Sub, men skulle jag komma över en 40-tals "baby" kronograf på ett bamboo skulle jag inte klaga! Jag hoppas vi ses och hörs, fortsätt vara ett grymt forum! 😄
B78DC858-B22E-4523-849A-6A7BD20FEBA4.jpeg

B9043DD5-56B8-4B15-BF00-DC08A08F4590.jpeg
 
Senast ändrad:

karltrain

Breitling
Hej!

Kalle här, ny på forumet, men varit med i vintage-gejmet ett tag. Vet faktiskt inte varför jag inte hängt mer på forumen, men nu när jag börjat kliva upp i prisklass på inköpen upptäckte jag snabbt att kunskapen här är ovärderlig!

Vill ni ta en titt på mina klockor finns jag på Insta under lowendvintagewatches :)

Kul att vara igång här!
 

baba

Breitling
Hej!

Tobias heter jag, ångande färsk på forumet. En 23-årig ingenjörsstudent med ett hyfsat nytt och troligen långlivat intresse för ur. Har med jämna mellanrum dykt in här när jag fönstershoppat dinkor sedan intresset väcktes för något år sedan. I skrivande stund sitter jag fortfarande med min första klocka sedan jag gick ifrån parfymisar, en Longines Hydroconquest som ses på bilden nedan. Jag skattar mig mycket nöjd med min första klocka, även om jag är lite putt över att jag valde att gå på en kvarts istället för automatisk helt grundat på priset.

Det har till största del varit dykare som fångat mitt intresse från start, trots att jag själv vad jag kan dra mig till minnes aldrig varit djupare än en vändning på "5an" i simbassängen. Med tiden och främst på senare dagar har jag däremot insett charmen med andra genrer, och var nästa inköp ska landa har jag inte en sportmössa på.

Vad har det lutat åt då? Till att börja med har jag spikat att intresset tillåter att jag går upp i prisklass. En GMT-master II har legat under spekulation, varpå jag backade från intresset till stor del för att jag studerar och inte tycker mig "leva livsstilen" som gör det försvarbart. Ingen inkomst utöver den på kapital (CSN går i regel åt till annat varje månad) gör att jag inte ansett det skäligt, trots att jag "har råd" (=kan täcka kostnaden av inköpet utan problem). Sedan dess har jag dock stått på sidlinjen och sett hur modellen jag inte tycker mig kunna försvara ekonomiskt har ökat märkbart i värde och man börjar ju undra när man ska tordas kliva på tåget. Det återstår väl att se. Senaste spekulationerna har hur som helst sett ut som följer: Tudor BB58 (GMT), Rolex Oyster Perpetual (126334), Tudor Submariner Prince Oysterdate. Vore kul att höra tankar om alternativen!

Blev lite längre än jag planerat detta, men så får det va'. Än så länge lär jag med min hittills grunda kunskap bidra med annat än råd inför köp och ett och annat "riktigt fin!"-svar, men ser fram emot ett bra utbyte där jag även tillför framöver!

Allt gott,
T

*Redigerat ett typo

IMG_3197.jpg
 
Senast ändrad:

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Hej!

Tobias heter jag, ångande färsk på forumet. En 23-årig ingenjörsstudent med ett hyfsat nytt och troligen långlivat intresse för ur. Har med jämna mellanrum dykt in här när jag fönstershoppat dinkor sedan intresset väcktes för något år sedan. I skrivande stund sitter jag fortfarande med min första klocka sedan jag gick ifrån parfymisar, en Longines Hydroconquest som ses på bilden nedan. Jag skattar mig mycket nöjd med min första klocka, även om jag är lite putt över att jag valde att gå på en kvarts istället för automatisk helt grundat på priset.

Det har till största del varit dykare som fångat mitt intresse från start, trots att jag själv kan dra mig till minnes att jag varit djupare än en vändning på "5an" i simbassängen. Med tiden och främst på senare dagar har jag däremot insett charmen med andra genrer, och var nästa inköp ska landa har jag inte en sportmössa på.

Vad har det lutat åt då? Till att börja med har jag spikat att intresset tillåter att jag går upp i prisklass. En GMT-master II har legat under spekulation, varpå jag backade från intresset till stor del för att jag studerar och inte tycker mig "leva livsstilen" som gör det försvarbart. Ingen inkomst utöver den på kapital (CSN går i regel åt till annat varje månad) gör att jag inte ansett det skäligt, trots att jag "har råd" (=kan täcka kostnaden av inköpet utan problem). Sedan dess har jag dock stått på sidlinjen och sett hur modellen jag inte tycker mig kunna försvara ekonomiskt har ökat märkbart i värde och man börjar ju undra när man ska tordas kliva på tåget. Det återstår väl att se. Senaste spekulationerna har hur som helst sett ut som följer: Tudor BB58 (stål), Rolex Oyster Perpetual (126334), Tudor Submariner Prince Oysterdate. Vore kul att höra tankar om alternativen!

Blev lite längre än jag planerat detta, men så får det va'. Än så länge lär jag med min hittills grunda kunskap bidra med annat än råd inför köp och ett och annat "riktigt fin!"-svar, men ser fram emot ett bra utbyte där jag även tillför framöver!

Allt gott,
T



IMG_3197.jpg
Först och främst välkommen till ett kul forum! Är själv student och känner igen mig i det du skriver, åtminstone till viss del.

Mitt tips är att satsa på en tudor BB58 som är en fruktansvärt välbyggd och snygg klocka.

Jag kan tycka att man tjänar till att testa lite olika klockor i "lägre prisklasser" innan man slår på stort. Det är i alla fall min upplevelse att man uppskattar en dyrare klocka så otroligt mycket mer när man haft "billigare" klockor först. IMO är det först då man verkligen förstår skillnaden i vad det är man betalar för. Oavsett har du span på bra klockor så kan inte gå fel :)
 

baba

Breitling
Först och främst välkommen till ett kul forum! Är själv student och känner igen mig i det du skriver, åtminstone till viss del.

Mitt tips är att satsa på en tudor BB58 som är en fruktansvärt välbyggd och snygg klocka.

Jag kan tycka att man tjänar till att testa lite olika klockor i "lägre prisklasser" innan man slår på stort. Det är i alla fall min upplevelse att man uppskattar en dyrare klocka så otroligt mycket mer när man haft "billigare" klockor först. IMO är det först då man verkligen förstår skillnaden i vad det är man betalar för. Oavsett har du span på bra klockor så kan inte gå fel :)
Tack för välkomnande och synpunkter! BB:n ligger mest under lupp f n, blir spännande att se var det landar! :)
 

KlockKonsulten

Breitling
Halloj allesammans, Simon heter jag och är en 23-årig Ekonomistudent med ett klockintresse! Jag har äntligen bestämt mig för att bli lite mer aktiv här på forumet då jag faktiskt har läst trådar här sedan många år tillbaks.

Har tidigare haft en hel del Seikos (både SKXer och SARB) samt dykare i form av Tag Heuer Aquaracer och Omega SMP men har nyligen fått upp ögonen för något mer dressade ur. Just nu har jag en ärvd vintage-Certina, nämligen min farfars fars, samt ett charmigt gammalt ärvt Zenith-fickur. Nästa köp blir dock något modernare; förhoppningsvis en Tudor BB36 som jag velat ha i över ett år. Drömmen hade varit en DJ36a men precis som ni andra studenter har skrivit så är CSN kanske inte helt tillräckligt.

Hopps att kunna bidra till forumet samt lära mig mer om hela klockvärlden, allt gott!
 

Dogstar

Breitling
Hej alla,

Reggade mitt konto först 2014 så är väl inte riktigt ny här - lurkat runt i 7 år, hehe. Har blivit lätt paranoid under senaste åren, så har egentligen en inledande fråga - hur ser säkerheten ut på klocksnack? Nu var det så länge sedan jag signade upp mig så kommer inte riktigt ihåg, men vad jag ser så är det bara email man reggar sig med och inte namn/adress eller dylikt? Och isåfall, kan andra medlemmar se ens email? Ursäkta för mitt krångel, lovar en riktig introduktion senare om någon vänlig själ svarar mina lätt udda frågor :)
 

MartinH

Breitling
received_1711253698946215.jpeg


Hej allesammans,

Har inte heller presenterat mig och har varit väldigt inaktiv och i ärlighetens namn har ju klockintresset, likt mycket annat, olika grader av intensitet i livets resa.

I min ägo ligger bortsett lite roliga antika fickur, någon gammal quartz-tissot från tonåren etc min Rolex 14060 two liner. Mitt val föll på denna när jag 2015 tog examen och ville unna mig själv en
vassare klocka efter lång tids funderingar.

Jag är än idag 2021 oerhört nöjd med mitt val även om det just nu finns ett mycket kraftigt sug efter en gmt master II two tone 116713LN.

Dessvärre tillåter inte ekonomin med småbarn, bebis på ingång och renoveringsobjekt på hus och bilar klockor i den magnituden utan vad som kan ske framgent är troligtvis att byta min 14060 mot ovanstående, alternativt gå på ett dressur typ Longines Master Collection av något slag, eller något roligt vintagealternativ som blir allt mer lockande.

Sammanfattat vill jag absolut klassa mig själv som junior i klocksammanhang, framförallt på forum som detta.
 

Kaffecrema

Breitling
Hej allihopa!

Ny på forumet, så postar här då jag inte riktigt vet vart jag ska posta annars. Hittar ingen "köpes tråd"
Jag har vid flertalet tillfällen i livet satt upp mål där jag har tänkt att belöna mig med en Rolex, har alltid nått målen men ändå varit för snål i slutändan mot mig själv.

Nu har jag gått och sålt mitt första bolag och tänkte därför slå till på en klocka, jag är intresserad av en 116710LN GMT MASTER II (gärna 2016 eller nyare)
Men jag är öppen för andra förslag (rolex) i liknande eller lite dyrare prisklass.

Om detta strider mot några regler så ber jag om ursäkt!

Finns tillgänglig i Stockholm för F2F affärer men jag kan även tänka mig att åka en bit om det känns rätt.

Ha en fin dag / Kaffecrema
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Hej allihopa!

Ny på forumet, så postar här då jag inte riktigt vet vart jag ska posta annars. Hittar ingen "köpes tråd"
Jag har vid flertalet tillfällen i livet satt upp mål där jag har tänkt att belöna mig med en Rolex, har alltid nått målen men ändå varit för snål i slutändan mot mig själv.

Nu har jag gått och sålt mitt första bolag och tänkte därför slå till på en klocka, jag är intresserad av en 116710LN GMT MASTER II (gärna 2016 eller nyare)
Men jag är öppen för andra förslag (rolex) i liknande eller lite dyrare prisklass.

Om detta strider mot några regler så ber jag om ursäkt!

Finns tillgänglig i Stockholm för F2F affärer men jag kan även tänka mig att åka en bit om det känns rätt.

Ha en fin dag / Kaffecrema

Det finns en annonsdel för köp som du kan nyttja när du varit medlem i 2 veckor samt har 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet.
Spam är inte så omtyckt, så det är en fördel om dina poster innehar en viss kvalité också. ;)
 

Galten

Breitling
Hej!
Ny här. Äger en Cartier Tank Louis (23 mm quartz), en IWC Portofino (34 mm), en Breitling Colt Chronograph (38mm) samt ett gammalt guldfickur med släktinitialerna på.

Mitt klockintresse började väl när jag av kusinen fick en falsk Breitling från Thailand som jag därefter gick omkring med som jag sedemera var tvungen att ersätta med en riktig likadan fast äkta, när den falska gick sönder någon gång efter studenten - allt för att inte tappa ansiktet. Därefter har jag köpt två begagnade klockor för att ha till kostymen/kavajen där IWC:n används mest i jobbsammanhang då den är mer diskret. Fickuret används enbart till smoking. Mitt klockintresse började först på riktigt under pandemin då jag började titta på sådana YouTube-videor eftersom jag hade lite att göra.

Att säga vad mitt nästa inköp blir är svårt, men det lutar åt antingen en Rolex, en Hamilton Khaki för att kunna ha med på resor, eller en Casio med höjdmätare, vilket kan vara bra i bergen. En Reverso DuoFace eller en BB58 Blue lockar också. Ja, det finns allt för många klockor och allt för lite pengar och egentliga anledningar till att köpa dessa.
 

Locka

Breitling
Hej!

ska kanske ta och presentera mig. Är ganska nyligen registrerad efter att ha varit här inne och läst ganska mycket utan att vara registrerad,
Jag heter Patrik och kommer från de norra delarna av landet.
Jag fyller 40år senare i år.
Har varit klockintresserad väldigt länge men det är väl de 3 senaste åren jag börjat unna mig lite bättre klockor.
Gillar väl främst Seiko men även Oris är ett märke som ligger mig varmt om hjärtat.
Håller på och försöker banta ner klocksamlingen från att varit en som har typ 20klockor i klocklådan till att försöka få ner till 5klockor kanske.
Gillar att fota klockorna och lägga ut på mitt instagramkonto, @Urkul_Patrik.
I dagsläget ser klocklådan ut enligt följande:
* Oris Big Crown Pointer Date 40mm
810DFE1E-FF68-44C4-ABCC-84BB3AA70502.jpeg
* Oris Aquis 43,5mm (till salu)
39393840-76DD-4333-A7BF-1F9E931008BF.jpeg
* Laco Memmingen (till salu)
F83D3C28-09F9-458C-AAA3-3C1971EEEF2D.jpeg
* Tudor Black Bay P01 (OWGMarch 2021)
B3095B54-7934-46C5-998B-FDF804C8E103.jpeg
* Grand Seiko SBGA375
03528150-0AD1-448B-8269-45B4B9E34323.jpeg
* Seiko Shogun OG SBDC007
CF963BB7-3140-4706-B95F-242D9FB2FAD4.jpeg

  • Seiko SPB149
    F8D5116B-8BA1-4D39-9DC3-9FAE006234B4.jpeg
    * Seiko Baby Alpinist SPB155
    67541BD8-41A1-4C4F-A506-861065EE43BF.jpeg
    * Vostok Amphibia
    720F3C52-B16A-44D8-9EAC-086B4E5C4CC4.jpeg
    * Vostok Amphibia
    3ABE5420-D292-4A10-8668-2E27F0754E98.jpeg
    * Vostok Komandirskie (tror jag)
    43B7CD62-B0C4-4483-9FEC-FB330A02BEF7.jpeg
  • Casio G-Shock Gorillaz edition
    2E89CD4D-8BB0-4B35-8822-8DB35EC2B2F2.jpeg
Ser fram emot många timmars intressant läsning och förkovran här på klocksnack. Kanske även lära känna fler likasinnade. 😊
Tack för insläpp!
Hej
Din Laco som är till salu ser fin ut.
Vad är det för utförande och storlek?
Hälsningar Sten
 

Storch

Breitling
received_1711253698946215.jpeg


Hej allesammans,

Har inte heller presenterat mig och har varit väldigt inaktiv och i ärlighetens namn har ju klockintresset, likt mycket annat, olika grader av intensitet i livets resa.

I min ägo ligger bortsett lite roliga antika fickur, någon gammal quartz-tissot från tonåren etc min Rolex 14060 two liner. Mitt val föll på denna när jag 2015 tog examen och ville unna mig själv en
vassare klocka efter lång tids funderingar.

Jag är än idag 2021 oerhört nöjd med mitt val även om det just nu finns ett mycket kraftigt sug efter en gmt master II two tone 116713LN.

Dessvärre tillåter inte ekonomin med småbarn, bebis på ingång och renoveringsobjekt på hus och bilar klockor i den magnituden utan vad som kan ske framgent är troligtvis att byta min 14060 mot ovanstående, alternativt gå på ett dressur typ Longines Master Collection av något slag, eller något roligt vintagealternativ som blir allt mer lockande.

Sammanfattat vill jag absolut klassa mig själv som junior i klocksammanhang, framförallt på forum som detta.
Nice inlägg! Sunt att prioritera mellan ”livets andra delar” i relation till investeringar i klockor…om/ när tillfälle ges kan jag varmt rekommendera nya Sub:en på 41 mm i TT…Bluesy är magiskt i solljus…hur tavlan bryter dess ljus mm. Även kört GMT MASTER 2 nga år i fullstål men tycker absolut att two tone ger en fin kontrast jmf stål generellt och även uppfattningen kring tyngd på handleden samt till en något mer exklusiv känsla med just kombon av guld/ stål. Lycka till!

6519E290-8B3A-43E6-A31D-4AD7B5BD4469.jpeg
 

MartinH

Breitling
Tack för fin respons! Den ser helt otrolig ut.
Gillar verkligen den blå kontrasten också i framförallt two tone.
Tycker även datumfunktionen med dess fisheye också ger en del. Det "händer" betydligt mer. Gillar också i generationen efter min att de kör rolex i kanten mellan urtavla och bezel.

Önskar detsamma! 👍
 

niclasb

Omega
Tänkte göra ett kort intro här igen, några år senare då jag blivit aktiv först nu: jag har samlat klockor i många år - allt från Rolex till Casio. Är ursprungligen från Stockholm men är numera bosatt i Spanien (PM:a gärna för fika/öl om ni är kring Marbella!). Jag har under åren gjort många affärer på KS men aldrig tagit tag i min GG-tråd eller blivit aktiv för att kunna sälja själv.

Nu är det däremot nya tider och jag planerar att göra av mig med en stor del av samlingen och öka på med kvalitet istället för kvantitet. I samma veva som detta mogna beslut (🤦) tagits har jag också börjat skruva lite på klockor själv vilket är riktigt kul. Tyvärr är det rätt svårt och tålamodet är en utmaning men det ska bli kul att se om man kan bättra på sina kunskaper på den fronten.

Kul att få vara med i gemenskapen! 👊🏻
 
Hej alla,
det är på sin plats att presentera sig. Mrseamaster är en umebo med ett brinnande intresse för klockor. Jag har snurrat runt på diverse klockforum i många år men återkommer allt oftare till Klocksnack - därför vill jag gärna presentera mig.

Mitt intresse för klockor startade får många år sedan och är ett arv från min far som bar Omega. Min samling består av väl utvalda klockor från Rolex till G-Shock. Jag är verkligen ingen klocksnobb som tycker ditten och datten utan uppskattar och ser värdet i ambitionen att göra bra klockor, oavsett prislapp. Precis som många av er är jag ständigt på jakt efter nya spännande timepieces och har alltid en eller två klockor jag är beredd att byta ut. Det är väl det som är tjusningen - eller hur? ;)

Närmast på tur är förmodligen min Bulova Accutron Spaceview. So stay tuned.

Accutron.jpg
 

Andreas_Åkerlund

Cartier
2-Faktor
Hej KS!

Jag heter Andreas och har varit intresserad av klockor I ungefär 4 år nu. Har för närvarande en GS snowflake och en Omega Seamaster 300m samt några stycken billigare Seiko. Jag har även börjat intressera mig lite för moddning och ser fram emot att hänga med i div diskussioner på olika forum!
 

Goodrace

Breitling
Hej Klocksnack!
Blivit intresserad av klockor de senaste åren, och är helt klart nybörjare. Lite nördig på Omega o vintage ur just nu.
Har en nyare Railmaster, en äldre Seamaster De ville och Junghans Bionic.
Sugen på en Omega Dynamic med stålarmband runt 1970.
 

Fredgusta

Panerai
Hejsan!
Är en kille på 17 år som heter Hugo som under de senaste året blivit sjukt nördigt intresserad av klockor. Tänkte att detta var bästa stället att dela detta intresse på så var ju tvungen att gå med.

Eftersom jag är 17 har jag inga dyrgripar än men jag kan tänka mig att lönen i framtiden kommer spenderas på detta, haha.
Skickar med några bilder på mina nuvarande klockor.

Kan även säga att jag har startat ett konto på instagram som heter @watches_swe där jag kommer att lägga upp bilder på klockor med mera. Tanken är att det ska bli som en disskusionssida men också ett ställe där man i framtiden möjligen skulle kunna koppa ihop köpare och säljare! Följ gärna ifall ni vill ha lite "klock kärlek" i vardagen.

De tvp klockorna i min samling som ligger mig närmast är min Timex Harborside som också var den absolut första klockan jag fick i julklapp, inden dyr och flashig sådan men den har absolut ett sentimentalt värde.

Den andra klockan är en Seiko Sapphire som jag köpte billigt begagnad, om jag inte har fel görs den inte längre men en väldigt fin och stilig sådan.
Välkommen in i värmen Hugo, fin samling och kul att börja intresset i så unga år. Någon favoritklocka du siktar på i framtiden?
 
Hej alla! Läst forumet en tid, men aldrig tagit för mig att skriva något här. Oskar heter jag, finlandssvensk från Helsingfors. Har varit mer aktiv på finska forum, men väldigt kul att nörda sig i klockor även på svenska. Har en samling på 12 klockor (denna mängd försöker jag att inte gå över, vilket ibland är svårt) som konstant lever, väldigt aktiv på att flippa och inte en enda klocka går trygg i samlingen 😂 Favoriter i boxen är för tillfället Seiko SPB149, Oris divers sixty-five heritage, Rado Captain Cook, Baltic Aquascaphe, Sinn 556A samt Ollech&Wajs P-101. Till näst är planen att skaffa en vit Sinn 104 och inom en snar framtid en Tudor BB41/36.
Kul! En vit 104 är jag också sugen på. Jag har haft en svart och kan verkligen rekommendera modellen. Riktigt fina klockor.
 
Topp