Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Storslagen entreHej! Efter flera år med batteridrivna klockor hämtade jag idag ut min första automat. En Omega Speedmaster såklart. Stort tack till @watchfox för en smidig affär.
Hej Micke heter jag
har aldrig varit intresserad av klockor men så dök det upp en bild på en Victorinox i mitt insta flöde för ca 7-8 månader sedan så jag slog till på Inox i kolfiber och tyckte den var dö läcker men det jag inte hade räknat med att jag nu var fast i klockträsket. Var ute på Chrono24 i timmar varje dag och spanade. Så i bara farten blev det en citizen promaster med självlysande tavla. Laddade upp den och kunde stå länge inne på muggen med släckt lyse för att kolla lumen. Mina undrade va fan jag gjorde där inne så länge någon som känner igen sig? Nu äger jag ytterligare 2 klockor, TAGheuer aquaracer WAY2013 och en nyligen inköpt Formex essensen 43mm med grön tavla. Trots 4 klockor på kort tid så spanar man på nya objekt. Så nu får jag väl vara med å leka här väl
Haha nä visst är det trevligt men det bränner hål i fickorna och man höjer ribban hela tiden och jag är ingen åka Ferrari Shoppa på NK kille har inte den budgeten att man kan spontanköpa en Panerai på lunchen lixom… änO shit! Känner igen det där... Välkommen till klockträsket!
Vilket man svårligen kommer levande ifrån. Men å andra sidan så är det ett trevligt träsk att fastna i. Och du är inte ensam där.
Vi presenterar väl knappast oss själva här utan vad vi bär.
Har ägt det mesta från Juradalen och är utbildad WOSTEP urmakare (2001-2004) och har väl i princip ägt det mesta som går att äga för oss "dödliga". När jag runt 94-95 nån gång började intressera mig och köpte min första 16610 kunde en AP-RO köpas (med lite prut) för runt 85-90K på Wempe och jag var otroligt nära att klippa en NiB Nautilus i Hamburg 2001 för 120K men hade just börjat studera då så..ja det och familjen först liksom. Den har man väl ångrat nån gång men med min bakgrund så tittar jag sannolikt också på helt andra saker än vad vanliga entusiaster och samlare gör.
GS-SBGR251 är hur som helst min daily beater och så önskar jag er alla en fin helg.
Kul, den Seikon är inte dum. Trevlig helg!Vi presenterar väl knappast oss själva här utan vad vi bär.
Har ägt det mesta från Juradalen och är utbildad WOSTEP urmakare (2001-2004) och har väl i princip ägt det mesta som går att äga för oss "dödliga". När jag runt 94-95 nån gång började intressera mig och köpte min första 16610 kunde en AP-RO köpas (med lite prut) för runt 85-90K på Wempe och jag var otroligt nära att klippa en NiB Nautilus i Hamburg 2001 för 120K men hade just börjat studera då så..ja det och familjen först liksom. Den har man väl ångrat nån gång men med min bakgrund så tittar jag sannolikt också på helt andra saker än vad vanliga entusiaster och samlare gör.
GS-SBGR251 är hur som helst min daily beater och så önskar jag er alla en fin helg.
Välkommen och tjusig klocka du valtHej! Efter flera år med batteridrivna klockor hämtade jag idag ut min första automat. En Omega Speedmaster såklart. Stort tack till @watchfox för en smidig affär.
Jäklar vilken oerhört trevlig samling helt i min smak. Snyggt!Hej KS
Gammal ubåt som inte ens haft konto förrän nyligen. Alltid kul titta på trevliga bilder och googla fram svar på frågor man inte vågat eller kommit på att ställa själv! Per heter jag, 31 årig norrlänning i exil i Uppsala. Tänkte försöka dra mitt strå till stacken framöver. Tack för ett toppenforum.
Valda delar av beståndet, för tillfället i daglig rotation.