Allt är för dyrt.Började snegla efter armbandsur sedan jag fick upp ögonen för Timex Marlin, den nygamla versionen. Men har tyckt att den varit väl dyr för specifikationerna men till slut lyckades man ramla över en begagnad, så kan det också börja.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allt är för dyrt.Började snegla efter armbandsur sedan jag fick upp ögonen för Timex Marlin, den nygamla versionen. Men har tyckt att den varit väl dyr för specifikationerna men till slut lyckades man ramla över en begagnad, så kan det också börja.![]()
Allt är för dyrt.
Välkommen. Kul med en till Wempe Iron Walker här på forumet. Jag är inne på min andra (båda 40mm) min första var en svart som jag sålde vidare till @Bezelman som jag tror han har kvar? Sen köpte jag en vit som fortfarande är i min ägo.Hej!
Jag har i många år varit aktiv på forumet TZ-UK i Storbritannien under namnet SplitSecond. Men sedan ett par år tillbaka bor jag i Sverige: min svenska hustru tog väldigt illa vid sig av Brexit (det gjorde jag också), så nu bor vi här. Har lurkat här ett tag, men nu är det nog dags att bli medlem. Jag ska försöka inte plåga er alldeles för mycket med min dåliga svenska...
Jag gillar mest klockor i klassisk storlek. Två från min lilla samling:
![]()
![]()
Absolut! Den är kvar och hälsar också välkommen!Välkommen. Kul med en till Wempe Iron Walker här på forumet. Jag är inne på min andra (båda 40mm) min första var en svart som jag sålde vidare till @Bezelman som jag tror han har kvar? Sen köpte jag en vit som fortfarande är i min ägo.![]()
Nu lämnar jag detta forum. Om någon undrar så är det pga hur admin agerar. Inlägg tas bort, åsikter tystas osv. Jag har mailat admin för att försöka få en förklaring på vad jag gjort för fel men inget svar tyvärr. Censur och maktutövning som för tankarna till Stasi och KGB! Sämsta sortens forum! Det här lär väl också tas bort. Tack och hejDetta är tråden för dig som är ny på klockforumet och vill presentera dig själv och dina klockor.
Härliga tankar ändå som jag tror finns hos fler av oss. Välkommen!Hej,
Jobbar inom finans och spenderar dagarna framför skärmar med spreadsheets, men blicken dras ändå ständigt mot handleden. Är det passionen för urverkets hantverk och historia – eller bara en jakt på status och bekräftelse? Ingen aning, kanske både och. Samlingen spretar från farfars gamla Longines och studentpresenten till dykarnas dykare, men de ser sällan mer action än en snabb lunch på stan. Alltid på jakt efter nästa köp, men aldrig riktigt nöjd. Deskdive-proffs med en förkärlek för svarta tavlor och alldeles för många öppna flikar med klocklistningar.
TackHärliga tankar ändå som jag tror finns hos fler av oss. Välkommen!