• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ministern

Founder
2-Faktor
Har följt detta spännande KS under en längre tid. Har efter lång tid nu registrerat mig. Förbannar mig själv att ha blivit smittad av denna obotliga bacill.. Har en Victorinox Alliance som jag är mycket nöjd med.. Ovetande varför jag tagit att steg upp i denna Food Chain ? Kommer att visa den i paketöppningstråden, oj det var ett långt ord.. Ledtråd Harley Davidson´s färger.. Jag är en kille, förlåt Gubbe på 59 år.Väntar bara på att Fonus skall komma och måtta.. Hojintresserad Skånepåg med förkärlek till Harley Davidson.. Uppskattar verkligen all info och input i detta Forum!! Oroar mig för att detta kommer att ödelägga min ekonomi..

Utmärkt att du kör HD, vi är ett par stycken här.
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Känns tryggt att man inte är ensam om det intresset..

IMG_0143.JPG IMG_0463.JPG
 

tegelstein

Breitling
Hej,

Daniel, 36 år från Göteborg. Har precis köpt min första "riktig" klocka. Suktat efter en Omega Seamaster Diver 300 M Chronograph länge och av en slump fick jag syn på en på en pantbanks sida och slog till, en svart 2012:a :) Märkte dock efter att tag att den inte skiftade datum vid midnatt utan runt 4 på natten. Gick till Bergströms ur här i Göteborg, de skickade vidare den till Omega ochde fixade till den på ett garantiärende gratis (trots att garantin egentligen hade gått ut).

Är riktigt nöjd med klockan! Den är i fint skick, några små hairlines på ringen mellan 12 och ett.

//Daniel
IMG_4657.JPG
 

BadkarsPiraten

Vacheron
God kväll
Fabian heter jag. Snart 18 år och läser Samhällsvetenskap med inrikting beteendevetenskap på gymnasiet. Bor i fina staden Göteborg.

Varit medlem här i några veckor nu. Alltid varit klockintresserad men har ej köpt någon riktigt klocka ännu. Målet är en Omega SMP som 18 års present till mig själv, blir 18 första mars. Hoppas på att mitt intresse växer och att det blir lite fler roliga klockor efter omega köp.

Ska bli kul att hänga här. Trevlig söndag på er!
Fabian


Vi hoppas på att få se en paketöppningstråd om din present senare då ;)
 

Gottfrid

Omega
Hej
Jag heter Tomas och är ny här :)
Har haft ett långvarigt klockintresse som främst gällt Rolex hittills men nyfikenheten börjar komma på annat också.
Bör i Skanör och jobbar i reklambranschen som it-chef.
Har i dagsläget bara två klockor en Rolex 1680 röd, och en Mercello c, just nu är jag väldigt svag för Daytona "everrose" men är även intresserad av bilar så allt måste samordnas lite :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hej!

Har varit inne på KS näst intill dagligen ca ett år men blir alltså medlem först nu. Är student och kan inte skylta med någon rolig klocka för tillfället (mondaine på handleden). Siktar på en tudor pelagos till sommaren, sen blir det förhoppningsvis fler tillskott när "lönen" inte innebär mer skuld till CSN.

På önskelistan står jlc deep sea chronograph och jlc master ultra thin perpetual calendar.
Mondaine är inte "o-rolig", ganska kul tycker jag. Jag har en själv som används då och då. Men en JLC Deep Sea Chronograph hade suttit ännu bättre på armen. Drömmer själv om "boutique edition"...

Välkommen.
 

Gustaf Sweden

Breitling
Heders!

Gustaf Swe här - har varit aktiv till och från på bland annat TTT i typ 15 år. Sparade ihop till en Breitling Colt Automatic under tvåan på gymnasiet och har sedan dess varierat främst mellan Rolex och Omega som märken.

En förkärlek till daily beaters. Gillar halvguld och helguld mer än de flesta svenskar och har en hang up på små detaljer som gör klockan mer intressant än annars utan att för den sakens skull vara något som måste ligga i bankfack - typ cert från okända svenska handlare, lustig proviniens eller tropical dials.

Klockor ska användas.

Letar opportunistiskt efter att utöka och förnya min samling varje vecka.

Ska försöka få upp lite bilder vad det lider.

Cheers / Gustaf
 

galácticon

Patek
2-Faktor
God kväll
Fabian heter jag. Snart 18 år och läser Samhällsvetenskap med inrikting beteendevetenskap på gymnasiet. Bor i fina staden Göteborg.

Varit medlem här i några veckor nu. Alltid varit klockintresserad men har ej köpt någon riktigt klocka ännu. Målet är en Omega SMP som 18 års present till mig själv, blir 18 första mars. Hoppas på att mitt intresse växer och att det blir lite fler roliga klockor efter omega köp.

Ska bli kul att hänga här. Trevlig söndag på er!
Fabian


Välkommen! Den första mars närmar sig och vi ser fram emot öppningen =)
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag tänkte göra en kort presentation när jag har börjat kollat på hemsidan varje dag sedan en vecka tillbaka vad som händer och sägs, fastän man tycker sig inte ha tid..... Man får helt enkelt ta sig tid. Jag heter Per och har på senaste tiden fått ökat intresse av klockor och det är bara synd att budget inte tillåter vad som helst eller att man inte har ett garage att gömma sig i när paket skall öppnas :). Sedan bor jag en bit till någon storstad där möjligheten finns att prova klockor. Just nu är jag på jakt efter en klocka till som jag har fått många goda tips/råd till då jag startade en tråd.

Jag tänkte dela med mig av några bilder på de klockor som jag har i nuläget.


IMG_20150206_092700.jpg

IMG_20150206_092903.jpg


IMG_20150206_092719.jpg
 

Gaera

Breitling
Hej!

Gustav heter jag, registrerat mig på forumet för att läsa på & inspireras inför mitt första "riktiga" klock-köp.

Har en förmåga att snöa in på saker under korta perioder så vi får helt enkelt se om jag blir biten!

Är svag för Breitling Superocean Heritage & Oris Aquis. Det är de som är hetast kandidater men tänkte starta en tråd för att Vad för liknande klockor som finns.

Mvh Gustav

Mvh Gustav
 

sohe68

Breitling
2-Faktor
Hallå forumet!

Ola här, en man i sina bästa år och som så många andra har jag hängt här en tid som passiv observatör. Fantastisk källa till bra information och så många kunniga medlemmar som delar med sig av sina kunskaper!
Klockintresset började för några år sedan men ekonomin tillät då bara en Tissot T-Touch Pilot, men jag visste ju att det var en Rolex jag egentligen ville ha.

Nu är det nära, och förhoppningsvis landar en Sub-C ref 114060 hos mig inom kort!

6051759ec1f156711af3805a6b32c0db (1).jpeg
 

Theilak

Breitling
Hej!

Har varit fullständigt passiv under en tid på detta forum, mest på grund av att de redan finns så bra texter postade, så jag har aldrig behövt sticka in med någon fråga.

Hur som,

Jag är 18 år och kommer från Stockholm där jag är inne på mitt sista gymnasieår med inriktning gitarr. Vid sidan av studierna och musiken så finns även mitt klockintresse, vilket det egentligen inte finns någon intressant historia bakom, utan det hela började nog med att jag någon gång för 4-5år sedan snubblade in på Hodinkee's tumbl, och på den vägen är det.

Lite märken som alltid fascinerat mig är PP, a lange & söhne, Stowa(!), IWC bla.

Kommer förhoppningvis i framtida våga göra några fler inlägg, men tills vidare, Ciao!
 

JakubL

Panerai
Professional Dealer
Hello.

My name is Jakub and I am from Czech rep. living just next to German borders. I was invited on this marvelous forum by a few members who know me from Rolex Forums.

My watch inventory is never stable and I buy and sell quite fast however among my favorite brands I would include now beloved one Omega and their sporty models from Seamaster line especially Planet Oceans chrono or non-chrono both are my favs.
I am also huge fan of the underrated brand Tudor and mainly of their Heritage Black Bay models.

It is pleasure to be here on the Sweden forum and also be able to learn the language a little bit even though it will be real hard but I hope there is more english speakers out there who will understand me and eventually help me a little bit.

Thanks for the stay here.. Sending positives vibes from heart of the Europe
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hello.

My name is Jakub and I am from Czech rep. living just next to German borders. I was invited on this marvelous forum by a few members who know me from Rolex Forums.

My watch inventory is never stable and I buy and sell quite fast however among my favorite brands I would include now beloved one Omega and their sporty models from Seamaster line especially Planet Oceans chrono or non-chrono both are my favs.
I am also huge fan of the underrated brand Tudor and mainly of their Heritage Black Bay models.

It is pleasure to be here on the Sweden forum and also be able to learn the language a little bit even though it will be real hard but I hope there is more english speakers out there who will understand me and eventually help me a little bit.

Thanks for the stay here.. Sending positives vibes from heart of the Europe
Welcome to KS! Most people here would be happy translating things for you (myself included)! :)
 

oscarA

Breitling
Hej!
Oscar har vi här från Sveriges trädgård! (Ronneby), har suttit passivt ett par månader för att få insupa lite information till mitt köp.
Är 27 år och har väl haft intresse för klockor från och till under ett antal år, men av olika prioriteringar så
har det ej blivit ett "riktigt" klockköp men nu börjar bitarna falla på plats...

Har precis flyttat in i mitt första hus så någon Dark side of the moon kommer inte att bli min första klocka även om det
hade varit drömmen! :oops: Blir förmodligen ett nytt kök/badrum för den pengen..

Mvh
 

HerrBraun

Breitling
image1.JPG
Goddagens kära folk! Mitt namn är Filip, bor och är uppväxt i Danderyd norr om Stockholm. Pluggar för närvarande sista året och studerar ekonomi. Mitt klockintresse kom nog kring 16-års åldern då jag fick min första och enda klocka. Min kära Longines Hydroconquest. Här är har ni den, förhoppningsvis blir det en Omega Seamaster vid student!

Mvh Filip.
 

Snilsson

Cartier
Hallå!

Intresset för klockor har blivit väldigt påtagligt för min del på senare tid. Har alltid varit fascinerad av fina urverk men andra hobbys och begränsad ekonomi har inte tillåtit mig komma mycket längre än till "parfymklockor" men nu har jag gett mig tusan på att köpa min första "riktiga" klocka!
Justerar budget och blir inspirerad av något nytt varje dag så vi får se vart det slutar men känns skönt att vara en del av forumet nu åtminstone. :)
 
Topp