jhm
Silver
New here too ! Welcome to the show.
Herzlich willkommen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
New here too ! Welcome to the show.
Ny här!
Jag är 28 år gammal och bor centralt i Stockholm.
En riktig nybörjare när de kommer till klockor, så jag hoppar man slipper bli lurad till månen!
Innehar sedan länge en Rado Jubile Diastar så jag sedan barnben alltid velat ha en dock har jag tröttnat rätt mycket på den men vill inte sälja den av sentimentala skäl...
Köpte jag en Breitlinge Superocean II 42 av TouchingEvil i fredag
. I
I januari köpte jag även en Rolex Datejust 69173 med trapetserad tavla till frugan från Dr Watch.
Hej. Andreas heter jag och är ny här på forumet. Bor i Norrtälje, men har rötter i Hälsingland. Har ett ganska nytt intresse för klockor och är inne mycket på vintage. Har inte så dyra klockor men gillar att byta efter känsla och smak. Byta band och greja för tycke och smak. Det har blivit en viss samling, men inget "high end". Inte ännu iallafall.
Hej hej Jim heter jag. Är 29år, bor i Uppsala! intresset för klockor har vuxit genom åren och är här för att insupa kunskap kring vad jag vill ha. Har gått igenom alla annonser här på KS och haft flera långa nätter på detta forum i jakt på någon klocka att förälska mig i. Verkar i övrigt vara ett härligt gäng här inne med en fin gemenskap kring intresset utav klockor. Jag håller ögonen öppna och läser vidare bland trådarna så hörs vi kanske vidare om du har klockan jag vill köpa letar efter Rolex i olika modeller , främst med yg detaljer. tack för mig
Master Chronograph är ett mästerverk.Hej KS,
Daniel heter jag, 25 år från Stockholm. Har ett klockintresse som är geniunt men går i vågor.
Började med en ny Omega Speedmaster 2009, fortsatte med en Rolex Datejust 16233 och är nu i ett skede att göra två klockor till en samling. Där siktet har varit inställt på en IWC Portuguese men har riktats om till en JLC Master Chronograph.
Jag ser fram emot trevlig läsning och att få ta del av den kunskap och de åsikter som finns på KS.
Välkommen. Och var i gnällbältet då?Rickard 27 år från gnällbälte. Har under de senaste åren blivit allt mer förtjust i klockor. Har en period nu då jag är mycket nyfiken på vintage ur. Och tack vare det hitta jag hit. Hoppas på att kunna skaffa mig mer kunskap och bredda detta intresse via KS.
Ny här!
21 år och har nyligen börjat studera i Umeå. (Född och uppvuxen i Helsingborg).
Klockintresset började för några år sedan och blir bara "värre" för var dag.
Har i dagsläget tre klockor som jag verkligen tycker om, men sneglar allt för ofta på en Sub 114060 alt. en Sub 116613LB. Som studerande tvingas jag dock hålla i pengarna ett tag till!
Försöker verkligen lära mig så mycket som möjligt om alla typer av klockor, men ligger fortfarande på en nybörjarnivå om man jämför med genomsnittet här på forumet.
Samlingen består just nu av:
En dykare i form av en: Breitling Colt Chronograph (trots sitt SuperQuartz-verk blir jag alltid glad av att se på den)
En dressare i form av en: vintage Omega Seamaster. (med manuell uppvridning)
och sist men inte minst, min äventyrs-och skidklocka: En Casio AQ-S800W-1bvef
Försöker läsa så mycket jag hinner här på forumet. Uppskattar verkligen Klocksnack.se!
Johan