• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny tjänst på klocksnack.

Det är väl fortfarande användarna som står för innehållet? Här, och på andra ställen. Sen att det finns avdelningar som endast är synliga för vissa kan man kanske se som ett problem, men även där inne är det ju användarna som står för det mesta av innehållet.
Ja. men vilka är användarna? Hur vet man att användarna står för innehållet? Bakom betalvägg finns färre som kan diskutera/granska.

Konspiratorisk much? Allt man läser ska man vara källkritisk mot både vad gäller bakomliggande intresse hos den som skriver och vad gäller faktainnehåll. Det finns väl exempelvis ingen som tar en Hodinkee-recension på stort allvar?

Denna ”premium-tjänst” är ju något som efterfrågats om och om igen under åren, precis som lifestyle-avdelningen. Gillar man det så hakar man på, annars skiter man i det, precis som med lifestyle. Vad gäller kommersiella intressen så är varken Hook eller Leben några som är särskilt aktiva vare sig det gäller ”hiss” eller ”diss” av intressenter. Det är även YTTERST sällan kontroversiella åsikter om handlare eller tillverkare censureras. De trådar som stängts på dessa ämnen har varit rena trolltrådar med påhittad info.
Ok, vad ska denna premiumtjänst finansiera? BCF och jag är på alla dar i veckan.

Ja. men vilka är användarna? Hur vet man att användarna står för innehållet? Bakom betalvägg finns färre som kan diskutera/granska.
Det är ju samma användare på premium som här. Alltså har jag, du och alla andra lika låg/hög trovärdighet här som där. Är detta ens ett problem på KS?

Inte för att det är tanken men kan man vid behov säga upp prenumationen när som helst eller finns det någon bindningstid?

Så det som skrivs innanför "premiumväggen" kan läsas av alla?

Jag förtydligade vad som skrivs på premiumdelen. Oron för att avfolka resterande forum delar är liten, vi kan och kommer reglera detta om det skulle bli ett problem.

Att KS är oberoende är ingen tveksamt, när såg du en kritisk post mot någon sponsor försvinna här? Ju fler intäkter KS får desto bättre kan plattformen bli med hjälp av att investera i utveckling. Och nej det är inte billigt att driva ett forum av den här kalibern.

Som det är idag innehåller den poster från admin med info, erbjudande och ett par tävlingar. Vad den kommer innehålla framgent återstår att se.
Får den öppna avdelningen info om uppdateringar som kommer till premium-avdelningen?
Tänker för oss som bor på fel ställen och inte nyttjar varken events eller realisationer i Stockholms-baserade butiker så är det kanske lite av en chansning att betala redan nu för något man eventuellt (eller eventuellt inte?) kan få något mervärde av.

Jag förtydligade vad som skrivs på premiumdelen. Oron för att avfolka resterande forum delar är liten, vi kan och kommer reglera detta om det skulle bli ett problem.

Att KS är oberoende är ingen tveksamt, när såg du en kritisk post mot någon sponsor försvinna här? Ju fler intäkter KS får desto bättre kan plattformen bli med hjälp av att investera i utveckling. Och nej det är inte billigt att driva ett forum av den här kalibern.

Förstår jag dig rätt att alla ev. vinster kommer att gå till utveckling av KS och att bolaget är de facto icke vinstdrivande?

Jag har inget emot att stötta forumet, men möjligtvis skulle jag behöva hänga här lite mindre istället för mer :)
I vilket fall så är en "premiumdel" en trevlig och logisk bonus för oss som betalar en slant och om man är nyfiken på vad som döljs därinne kan man ju betala för en månad, det är inte någon frimurarorden direkt ;)

Får den öppna avdelningen info om uppdateringar som kommer till premium-avdelningen?
Tänker för oss som bor på fel ställen och inte nyttjar varken events eller realisationer i Stockholms-baserade butiker så är det kanske lite av en chansning att betala redan nu för något man eventuellt (eller eventuellt inte?) kan få något mervärde av.

Fast en realsisation kan ju handlas från över tele eller web med. Event är inte uteslutande stockholm som tidigare nämnts.

Hur går denna reglering till?

Hear hear!
F47A93B5-3FFC-44F3-B386-CCD6C623365F.gif

Med tanke på att min andra hobby har en tidning som kommer 10 gånger/ år och kostar något snarlikt samt allt annat skit jag lägger pengar på så känns detta som en struntsumma + att jag får ut sååå mycket mer av detta forum. Är gärna med och stöttar forumet.

Men please, skaffa en mindre skrikande ”premium user” logga. Kan knappt läsa inläggen för att jag blir bländad av loggan. :D#gammalgubbe.

Edit: bara panerai tråden är värd 5€ i måndaden. :p

Med tanke på att min andra hobby har en tidning som kommer 10 gånger/ år och kostar något snarlikt samt allt annat skit jag lägger pengar på så känns detta som en struntsumma + att jag får ut sååå mycket mer av detta forum. Är gärna med och stöttar forumet.

Men please, skaffa en mindre skrikande ”premium user” logga. Kan knappt läsa inläggen för att jag blir bländad av loggan. :D#gammalgubbe.

Tänkte precis skriva samma sak om loggan #metoogammelgubbe Blicken dras mot det gröna och det stör rätt så mycket.

Det är ju ganska ointressant att veta vilka andra medlemmar som är betalande, och man kan ju hoppas att det inte är för att särskilja sig från övriga som folk betalar :)

Tillbaka
Topp