• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny tjänst på klocksnack.

1. Vet inte men kan bli ett problem med tanke på trenden att bedrägerier ökar enormt så detta skulle vara förebyggande.
2. Du lämnar spår efter dig när du betalar.
Kanske det men i såna fall lämnar man väl spår efter sig även i klockaffären där man scammar någon?

Jag tycker nackdelarna med en sluten marknadsplats är större än fördelarna. Bättre med en annonsavgift i såna fall.

Ja, du betalar för det :)

Contributing blir ju riktigt fel eftersom innehållet KS skapas av att medlemmar bidrar med just innehåll oavsett om de betalar pengar till ägarna eller ej.
Jag menar mer Contributing som i med pengar, inte innehåll eller kvalitét. Men jag förstår vad du menar, det tolkas lätt fel. Jag är inte förtjust i Premium bara. Paying user, eller enbart Subscriber, det finns många alternativ.

Jag menar mer Contributing som i med pengar, inte innehåll eller kvalitét. Men jag förstår vad du menar, det tolkas lätt fel. Jag är inte förtjust i Premium bara. Paying user, eller enbart Subscriber, det finns många alternativ.

Varför behöver man se att någon annan är ”premium”? Varför behöver man visa att man prenumererar? Marknadsföring.

Inget konstigt med namnet, det är som att betala extra på Aftonbladet Plus eller nån streamingtjänst. Vissa väljer att betala för att få tillgång till ett premiuminnehåll där jag antar att det erbjuds innehåll som inte bara är UGC och kanske även kostar lite att få fram. Nu får du leva med att bli klassad som en premiumanvändare :D Kanske du kan få vara anonym för 5€ extra?

Senast ändrad:
Jag tycker också att premium badgen ser lite aggressiv ut. Kanske använda titelutrymmet följt av en söt stjärna som länkar till info om premiumtjänsten?

9B85418C-699F-4738-80C4-1F1F780ABBBF.jpeg

Äsch innerst inne så vet jag att ni alla vill ha premium bannern, motståndet är bara något man måste göra för att vara PK.
Lite som att köpa en (gul)guld sub, det är för att det är premium inte för att man vill gå under radarn i PK träsket, dom som vill göra det köper en smurf....men då vet ju alla ändå ;););)
Så kontentan är att 99% här inne skulle aldrig köpa en dyr klocka om alla klockor i hela världen var random och no name.
Så nu ska jag gå till mitt icke premium gym men väl där köra en premium workout, hemligheten är att jag i min playlist har loopar med Arnold Schwarzenegger som säger "chock the muscles" och "feel the pump" som kommer in nu och då.

Var inte arga, nu är det lördag, låt oss alla vara glada och njuta.:)
Så jag gillar er alla i alla fall :cigar:
Rant over
#premiumpump
/TT

Är en entusiast som periodvis ”andas” klockor och har alltid känt mig välkommen här. Att som ny ”portas” från event etc. känns som en trist utveckling och hade inte lett mig lika långt ned i ”träsket” som jag är i dag. Jag gillar ”först till kvarn” metodiken, ny som erfaren vilket ger alla som för stunden ”andas” klockor chansen till events etc. detta gav mig tidigt chansen att träffa erfarna. Jag tappade lite sugen när jag såg detta för känslan av att inte vara välkommen överallt utan att ”abonnera”. Kanske en naturlig trend men jag är lite anti till att kunna ”köpa status”. Hyllan känns ok. ett mål att sträva mot men detta är något annat.

Är en entusiast som periodvis ”andas” klockor och har alltid känt mig välkommen här. Att som ny ”portas” från event etc. känns som en trist utveckling och hade inte lett mig lika långt ned i ”träsket” som jag är i dag. Jag gillar ”först till kvarn” metodiken, ny som erfaren vilket ger alla som för stunden ”andas” klockor chansen till events etc. detta gav mig tidigt chansen att träffa erfarna. Jag tappade lite sugen när jag såg detta för känslan av att inte vara välkommen överallt utan att ”abonnera”. Kanske en naturlig trend men jag är lite anti till att kunna ”köpa status”. Hyllan känns ok. ett mål att sträva mot men detta är något annat.

Förtur, inte portad?

Bra, jag gillar det!

Vissa trådar mår bra av att bli undanskymda från allmänheten. Typ som när @Ernesto citerade mig i livetråden från en GTG (med en stökig bild): "Jag ska bli full ikväll. Riktigt jävla packad" - @christian-h"

Mitt ex såg det direkt. Nu slipper jag ju det, för bara 5 eur.
Gratis lösning, med många fördelar: ge aldrig aldrig aldrig ut ditt nick på KS eller Flashback till din bättre hälft.

Premium är klockrent med tanke på att man betalar extra för något man egentligen inte behöver betala extra för. Precis som när du betalar premium för en klocka från tex en AD. Bra lösning av ledningen där de som vill stödja monetärt också får det med en marginellt bättre upplevelse.

Testar väl det här med premium ett år eller nåt iaf. De event jag varit på härifrån har varit nice, så nåt tillbaka ska väl forumet få.

Premium är klockrent med tanke på att man betalar extra för något man egentligen inte behöver betala extra för. Precis som när du betalar premium för en klocka från tex en AD. Bra lösning av ledningen där de som vill stödja monetärt också får det med en marginellt bättre upplevelse.
Jag tycker hela grejen med att stödja driften ekonomiskt är kanon. En fatöls kostnad i månaden för KS är ingenting. KS är väldigt viktigt för många inkl mig. Här lägger man många timmar. Jag gillar bara inte ordet Premium, men det är jag det. Friends of KS tidigare var mysigare i mina ögon. Men det hela är en värslig sak, det spelar egentligen ingen roll. Det viktigaste är att KS finns kvar och att det finns människor som orkar driva sajten så att vi alla kan njuta av klockor här.

Jag tycker hela grejen med att stödja driften ekonomiskt är kanon. En fatöls kostnad i månaden för KS är ingenting. KS är väldigt viktigt för många inkl mig. Här lägger man många timmar. Jag gillar bara inte ordet Premium, men det är jag det. Friends of KS tidigare var mysigare i mina ögon. Men det hela är en värslig sak, det spelar egentligen ingen roll. Det viltigaste är att KS finns kvar och att det finns människor som orkar driva sajten så att vi alla kan njuta av klockor här.

Man måste skilja på stödet för forumet och vinst för ägarna ;)

Tillbaka
Topp