• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny tjänst på klocksnack.

Jag noterar också stilla att jag var relativt ensam om att strida för att det var en dålig idé med Hyllans återinförande och att det skulle leda till en uppdelning. Nu när uppdelningen inte har med det fria ordet att göra utan om att det ska kosta med tillträde till events och tävlingar är det betydligt fler som bryr sig om saken, (säger inte att så är fallet för dig Airman utan det var en allmän reflektion). EDIT: Och nej, jag är faktiskt inte bitter över Hyllan för er som tror det :)
Tror att benämningen ”Premium” kan ha viss betydelse för det. Verkar trigga igång något hos somliga. Tycker själva benämningen i viss mån är missvisande. Det handlar ju om att skapa en tydligare grupp som de kommersiella aktörerna kan rikta sig emot med div aktiviteter och erbjudanden. Det är inte alla på forumet som tycker sådana saker är det viktigast med KS, och att det därför skulle vara bättre eller finare.

Tror att benämningen ”Premium” kan ha viss betydelse för det. Verkar trigga igång något hos somliga. Tycker själva benämningen i viss mån är missvisande. Det handlar ju om att skapa en tydligare grupp som de kommersiella aktörerna kan rikta sig emot med div aktiviteter och erbjudanden. Det är inte alla på forumet som tycker sådana saker är det viktigast med KS, och att det därför skulle vara bättre eller finare.

Håller med om att ”Premium” är en mindre bra benämning som kan sticka i ögonen. Förhoppningsvis blir det en ändring i samband med den nya badgen som man har sagt ska komma under helgen.

Håller med om att ”Premium” är en mindre bra benämning som kan sticka i ögonen. Förhoppningsvis blir det en ändring i samband med den nya badgen som man har sagt ska komma under helgen.
Har för mig att det fanns en tråd som drev med ordet premium?
Helt klart ett uttjatat ord, liksom att något skall vara i fokus mfl, sånt bör undvikas.
Sen kan man vid införande av nya saker börja med att berätta om vad som är på gång, hur det är tänkt att funka osv!

Har den här frågan besvarats?
Spelar det någon roll om dem skulle göra vinst? Dem lägger ner timmar av jobb på KS. Går du till ditt arbete gratis?

Jag måste alltid "öppna" mitt kort via internetbanken när jag ska köra PayPal, det är säkert lite nojigt i dessa moderna tider men man är ju i övre medelåren så... Blir lite besvärligt med månantliga dragningar då.
Tack för tipset. Försökte teckna men gick inte igenom. Antagligen detta jag missat.

Det känns som ett nytt försök att bli av med pöbeln. Kobra Kai och hyllan är dom andra.
Vad har kobra kai med med att bli av med pöbeln att göra? Jag är iaf jäkligt tacksam för hyllan. Att kunna vara på en avdelning med andra människor man känt via tidigare gtger eller surrat med i flera år och slippa alla jäkla nya inlägg om "vart kan jag köpa en batman enklast till list" är guldvärt.

Det var kul så länge det varade, sa viruset. :( Jag har tidigare varit med och stött de gamla forumägarna när de frågat och gör det gärna igen, men det här blir en helt annan inriktning. Det är spiken i kistan för ett entusiastforum och något nytt har fötts. Jag gillar det inte. Jag betalar gärna men under andra premisser. Synd att det inte diskuterades innan beslut med medlemmarna som ändå är de viktigaste samarbetspartners forumet har.
Tror inte att ett beslut skulle tagits om det inte diskuterats. :)

Vem tror du har högre status på forumet? Medlemmar som tillför med bra diskussioner, kunskap och happiness eller medlemmar som betalar 50kr/mån för en liten knapp, forumdel och tillgång till några events och erbjudanden? Jag tror nog att forumet kommer att tuffa på i vanlig takt utan någon större segregering.

Känner man sig speciell bara för att man betalar så är man nog ungefär lika sinnessvag som om man tror sig vara speciell bara för att man har en Rolex. Den riktiga världen fungerar inte så. :)
Nej, att vara speciell kostar mycket mer!

Känner såhär, det är ett riktigt bra forum, kan skippa ett glas vin i månaden eller en öl i månaden för att stödja något som jag använder flertalet timmar dagligen. Sen så bryr jag mig inte så mycket mer om det. Uppmuntrar utvecklingen av forumet och tror verkligen inte det kommer bli "vi" mot "dem"... Forumet skapas ju av användarna och så kommer det fortsätta att vara? Inte så att diskussionsdelarna, k/s osv kommer att dras ner i skiten av detta. Så har jag uppfattat det iallafall.

Roligt att kunna bidra med en liten summa varje månad för ett bra forum där man kan annonsera fritt, ta del av kunskap och lära sig mer och mer!

/azaz

Känner såhär, det är ett riktigt bra forum, kan skippa ett glas vin i månaden eller en öl i månaden för att stödja något som jag använder flertalet timmar dagligen. Sen så bryr jag mig inte så mycket mer om det. Uppmuntrar utvecklingen av forumet och tror verkligen inte det kommer bli "vi" mot "dem"... Forumet skapas ju av användarna och så kommer det fortsätta att vara? Inte så att diskussionsdelarna, k/s osv kommer att dras ner i skiten av detta. Så har jag uppfattat det iallafall.

Roligt att kunna bidra med en liten summa varje månad för ett bra forum där man kan annonsera fritt, ta del av kunskap och lära sig mer och mer!

/azaz

Förstår tanken.
Men det är ju knappast så som man kanske kan få intryck av nu mellan raderna i den här tråden att användare som inte betalar några pengar till forumet per automatik är någon slags fripassagerare som inte bidrar. Som sagt är det användarna som forumet består av. Utan inlägg, bilder (som forumet fritt förfogar över för vad det eventuellt kan vara värt), eventuell kunskap, annonser etc vore det inte mycket till forum.

Det har beskrivits som nåt uppseendeväckande att annonserna är gratis. Det kanske det är jämfört med rena annonssajter men är det inte det vanliga att annonser på forum inte kostar någon annonsavgift, eller brukar det göra det? Orsaken är väl att Köp & sälj t. ex. är bland de största, kanske det största, dragplåstren till forumet och genererar ganska många nytillkomna forummedlemmar vilket väl har ett inte oväsentligt värde för forumet även ekonomiskt. En gissning men troligt. Så, ett exempel på ömsesidigt utbyte skulle jag tro man kan säga.

Att det blir en hemlig sida med vad som erbjuds mot betalning tycker jag i vilket fall är förvånande.

Senast ändrad:
Förstår tanken.
Men det är ju knappast så som man kanske kan få intryck av nu mellan raderna i den här tråden att användare som inte betalar några pengar till forumet per automatik är någon slags fripassagerare som inte bidrar. Som sagt är det användarna som forumet består av. Utan inlägg, bilder (som forumet fritt förfogar över för vad det eventuellt kan vara värt), eventuell kunskap, annonser etc vore det inte mycket till forum.

Det har beskrivits som nåt uppseendeväckande att annonserna är gratis. Det kanske det är jämfört med rena annonssajter men är det inte det vanliga att annonser på forum inte kostar någon annonsavgift, eller brukar det göra det? Orsaken är väl att Köp & sälj t. ex. är bland de största, kanske det största, dragplåstren till forumet och genererar ganska många nytillkomna forummedlemmar vilket väl har ett inte oväsentligt värde för forumet även ekonomiskt. En gissning men troligt. Så, ett exempel på ömsesidigt utbyte skulle jag tro man kan säga.

Att det blir en hemlig sida med vad som erbjuds mot betalning tycker jag i vilket fall är förvånande.
Vem har sagt att annonsdelen ska börja kosta pengar?

Om nu Premium är ett namn som verkligen upprör, vad ska det heta istället?

Det kommer alltid vara någon som stör sig på namnet oavsett vad ni väljer. Tycker det funkar och man förstår innebörden. Logotypen som följer kanske var lite väl skrikig när den var grön, bättre nu med grå. Förändring är alltid läskigt i början, om några veckor har folk ens glömt att de varit upprörda över detta :D

Det är inget namn som upprör mig personligen, men som förslag kan jag tycka "prenumerant" beskriver att användaren betalat för att få riktade erbjudanden?
Trots att det tydligt beskrivs i presentationen i början av tråden vad "premium" innebär för den som väljer att betala för tjänsten tycker jag det är oroväckande många som blandar in forumdrift, intäkter, vinster osv i diskussionen (även om det ger intäkter ifrån sponsorer som kommer med erbjudanden). Om man inte vill köpa premium är man alltså inte "för", utan "mot" och snål. Det är riktigt tråkigt att se hur många medlemmar väljer att tolka erbjudandet. Hoppas dock det landar som det var tänkt och att dom som väljer att betala för tjänsten blir nöjda :)

Tillbaka
Topp