• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Daytona 116520LN med keramisk bezel

Taxman

Rolex
2-Faktor
Kungen lär ha fått första av den nya xc90in. Vad är chansen för det? Vilken jävla turgubbe!

Emiren av Dubai lär ha fått den första G65:an(?) har jag läst nånstans. Typiskt att han också ska ha sån tur! :)

Jag är helt och hållet med på att (typ) alla företag låter storkunder, kungligheter, kändisar osv gå före i kön. Det jag tycker är lite ruttet är om man låtsas att så inte är fallet.

Glömde en sak. Det är självfallet förjävligt när butiker och företag inte förstår att jag hör till ovan nämnda grupp! ;) :D
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag är helt och hållet med på att (typ) alla företag låter storkunder, kungligheter, kändisar osv gå före i kön. Det jag tycker är lite ruttet är om man låtsas att så inte är fallet.
Det är precis det jag menar. Om Volvo bestämt att kungen ska få den första XC90:n så kommer första kunden som beställer att vara nummer 2 och inte puttas ner till nummer 11 för att Noppe, Snoppe, Dr Alban och några till är kompisar med Olof som säljer Volvo.
 

chimaira

Cartier
Så här tre dagar efter att ha sett den för första gången så tycker jag fortfarande den vita Daytonan är magiskt vacker. Har aldrig övervägt Daytona förut men nu hoppade den högst upp på "vill/måste ha-listan" Men upp till ett års väntetid känns sådär.
 
  • Like
Reactions: JLW

CLT

Rolex
Daytonan ser ju ut som en Stormtrooper....
image.jpeg
 

Apansson

Torpare
Är den verkligen en så "snygg" kronograf eller hyllas den bara för det är en Rolex? Personligen tycker jag moderna Daytonas känns för plottriga irl. Fina på bild men känns nästan oproportionerligt små ut i verkligheten. Sedan detta aber som polerade sportklockor heter...
 
  • Like
Reactions: JLW

Taxman

Rolex
2-Faktor
Så här tre dagar efter att ha sett den för första gången så tycker jag fortfarande den vita Daytonan är magiskt vacker. Har aldrig övervägt Daytona förut men nu hoppade den högst upp på "vill/måste ha-listan" Men upp till ett års väntetid känns sådär.

Vem har du varit i kontakt med som anger den väntetiden?
 

POO

Panerai
Är den verkligen en så "snygg" kronograf eller hyllas den bara för det är en Rolex? Personligen tycker jag moderna Daytonas känns för plottriga irl. Fina på bild men känns nästan oproportionerligt små ut i verkligheten. Sedan detta aber som polerade sportklockor heter...

Plottriga? Det tar ju 15 minuter att faktiskt reda ut vad visarna pekar på. Att den sen är så polerad att man startar bränder så fort solen skiner är en annan femma.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nymans säger 2-3 år

Det va som fan! Beror det på:

1. Att intresset var sjukt stort de första dagarna efter att klockan släpptes? Nymans borde väl ändå få in ett antal Daytona per år så det måste ju ha varit massivt med reservationer.

eller

2. Att alla som står i kö för en 116520 flyttas över till 116500 och att ny spekulanter därför börjar köa "sist".

eller

3. Nymans vet att intresset bland storkunder, stammisar osv kommer vara stort. Eftersom dem får gå före i kön friskriver man sig genom att ange kötiden till flera år.

Gäller detsamma på tex Rob och Krons? Dvs 2-3 år.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Det va som fan! Beror det på:

1. Att intresset var sjukt stort de första dagarna efter att klockan släpptes? Nymans borde väl ändå få in ett antal Daytona per år så det måste ju ha varit massivt med reservationer.

eller

2. Att alla som står i kö för en 116520 flyttas över till 116500 och att ny spekulanter därför börjar köa "sist".

eller

3. Nymans vet att intresset bland storkunder, stammisar osv kommer vara stort. Eftersom dem får gå före i kön friskriver man sig genom att ange kötiden till flera år.

Gäller detsamma på tex Rob och Krons? Dvs 2-3 år.
De som köade på den gamla modellen flyttas över till den nya...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Det va som fan! Beror det på:

1. Att intresset var sjukt stort de första dagarna efter att klockan släpptes? Nymans borde väl ändå få in ett antal Daytona per år så det måste ju ha varit massivt med reservationer.

eller

2. Att alla som står i kö för en 116520 flyttas över till 116500 och att ny spekulanter därför börjar köa "sist".

eller

3. Nymans vet att intresset bland storkunder, stammisar osv kommer vara stort. Eftersom dem får gå före i kön friskriver man sig genom att ange kötiden till flera år.

Gäller detsamma på tex Rob och Krons? Dvs 2-3 år.
Shit! Tur att man kan plocka hem en 16520 Tidig serie snabbare än en Ceratona ;)

Ska bli intressant att se vad den verkliga väntetiden blir!
 

Oew

Rolex
Det va som fan! Beror det på:

1. Att intresset var sjukt stort de första dagarna efter att klockan släpptes? Nymans borde väl ändå få in ett antal Daytona per år så det måste ju ha varit massivt med reservationer.

eller

2. Att alla som står i kö för en 116520 flyttas över till 116500 och att ny spekulanter därför börjar köa "sist".

eller

3. Nymans vet att intresset bland storkunder, stammisar osv kommer vara stort. Eftersom dem får gå före i kön friskriver man sig genom att ange kötiden till flera år.

Gäller detsamma på tex Rob och Krons? Dvs 2-3 år.
En blandning av de första två, intresset har alltid varit stort på ståldaytonas och det har varit 6+ mån kö tidigare, nu så läggs det på alla som är intresserade av nya. Är man likvid och ligger på brukar det dock gå att ordna snabbare då det alltid är nån före i kön som ångrat sig eller inte har pengar redo. I Italien säger de AD's jag pratat med att de kan garantera leverans innan årskiftet, men tror tyvärr inte på det heller. Tror gråhandlarpriser kommer ligga på 130k ett bra tag framöver.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Skulle aldrig vänta 2-3 år på en "dussin"-klocka från ett företag som gör i runda slängar 1 miljon klockor om året.
 
  • Like
Reactions: fc2

Oew

Rolex
Ändå en del skillnad i listpriserna runt om i världen. 12400usd eller 102k sek, 11300€ eller 104k sek mot 112 i Sverige.
 
Topp