• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya DSSD - Hands on-foto

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tror folk som dyker mycket kommer att uppskatta denna klocka då det finns en story bakom den, och inte vilken som helst heller :) Ping David
Rolex_Deepsea_2014-James-Cameron.jpg


rolex_deepsea_d-blue_dial_m116660-0003_0002_1680x130014205100711826O2Q


rolex_deepsea_d-blue_dial_m116660-0003_0006b_1680x107014204133554799O8o


rolex_deepsea_d-blue_dial_m116660-0003_0001_1680x10701420510183079111C


rolex_deepsea_d-blue_dial_m116660-0003_0005_1680x1070142041335514518oV
 
Ju mer jag tittar på bilderna ju mer gillar jag den.

Sen den gröna kulören tycker jag blir rätt ball när den symboliserar den gröna "korven" som var där nere i det mörka djupet :)
 

chris.f

Cartier
2-Faktor
Den är i stål för alla som missat det.

Dock inget som kommer få mig att springa till närmast AD för att boka mig ett ex.
Capture.JPG
 

Randel

Cartier
Jag tror den gradienta tavlan kommer att växa på mig, men jag har väldigt svårt för den gröna texten. Det blir liksom en färg för mycket. Jag fattar kopplingen till den där djuphavs-mojängen och dess färg, men det lirar inte på tavlan. Skulle dock vara kul att få klämma på en, något säger mig att den är trevligare i verkligheten :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
På bilderna känns det "nja"... Men som många redan påpekat så är Rolex nästan alltid bättre IRL.
 

Knight

Cartier
Tycker den ser helt OK ut. Kanske inte på trådens första bild där ljuset gör att bl.a. vridringen ser knasig ut.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Någon som har något bekräftat pris då? Cirkulerade väl något om 10500 EUR? Eller har jag drömt det?
 

hannes1988

Cartier
Ju mer man tittar på de högupplösta bilderna desto bättre blir den enligt mig.
men var väldigt tveksam först men om en vecka kan man nog sukta efter den :)
 

mega

Rolex
Det är ganska mycket text på tavlan, hela sju rader. Rekord ?
Det tillsammans med "original gas escape valve" blir lite mycket, som en reklampelare typ...
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker tavlan är riktigt häftig! Inte många som vågar köra in tavla i tvåton på det sättet. Dock har jag alltid haft svårt för storleken på DSSD så är inte intressant för köp. Men stort plus för den tavlan!!

Är den limiterad? Ska Rolex börja med limiterat nu????
 

Veratio

Cartier
Tack för klargörandet att den var stål! Stod ju där... rakt framför en. Skönt! Hatar tanken på vit-guld, då har jag inte råd att köpa en! :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det är omöjlig att få någon känsla för tavlan på bilderna, jag måste kolla på den IRL för att få en åsikt. Men kul med nåt nytt :)
 

KMS

Rolex
Olika GMT klockor har väl kört lite med tvåtons tavlor. Min Airman har denna blåsvarta tavlan och det blir coolt IRL så att säga:). Beror självklart på hur mörk den blå färgen blir. Beroende på ljus och dyl ser tavlan olika ut och det blir en rätt snygg effekt. Om man gillar sånt vill säga.:)
 

hedbrg

Panerai
För alla som undrar vilken klocka dom ska köpa som investering.
Den här.

Rolex kommer sälja ungefär 7st totalt som kommer vara galet eftertraktade i framtiden. Ingen vid sina sinnes fulla bruk kommer köpa den iallafall.
 
Topp