• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BMLA

Breitling
Stort tack för ett mycket bra inlägg för en klocknovis som mig!
Detta var ett av de första inläggen jag läste här på forumet som nybliven medlem.
 

Rilleman

Breitling
Superguide, för ett par månader sedan var det bara en slumpmässig googling där jag ramlade in på denna tråd. Nu går åtskilliga timmar i veckan åt till detta forum. Både ett beroende av uppdatering på köp och sälj var 3:e minut men även plöjjande av fina(och mindre fina trådar). Ramlar dock alltid åter i denna guide för att "dubbelkolla". Så tack snälla för denna! ;)

/R
 

Kaptenen

Breitling
Otroligt bra guide. Det jag funderade på är att det borde finnas en köpguide för begagnade klockor främst vid privataffärer. Eller det kanske resan finns?
Tänker mig vilka frågor som är relevanta att ställa, hur man skall bedöma skicket på klockan och tillbehören (box, cert etc).
Bump på denna. Det hade varit otroligt bra.
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Otroligt bra guide. Det jag funderade på är att det borde finnas en köpguide för begagnade klockor främst vid privataffärer. Eller det kanske resan finns?
Tänker mig vilka frågor som är relevanta att ställa, hur man skall bedöma skicket på klockan och tillbehören (box, cert etc).
+1 på denna! :)
 

HN86

Breitling
Tack men känns som guiden har föråldrats då AD knappt har några modeller inne (läs Rolex) och gråhandlarna sitter på alla för det dubbla priset.. en ny uppdatering snart?
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Tja, är ny här på forumet.

Hade några frågor om klockor och få lite tips från KS

1 Som nybörjare tycker ni? verkligen att det är okej ge minst 5-10k för en klocka? Eller mer.

2 Måste man ha nån lyx’klockor som andra personer? I KS Typ Rolex/AP/PP osv för att bli medlem o posta?! Vet det är dumt fråga men är bara nyfiken

Skulle va jätte tacksamt för svaret o hjälpen, både från nybörjare o de som kan det!
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Hej. Det korta svaret är att detta är ett entusiasmforum för klockor oavsett prisklass. Lägg dig på en nivå som fungerar för dig. Det finns trådar för klickor som kostar några hundralappar men som uppnått en slags kultstatus.
Kolla även denna tråd: den hemtrevliga nybörjaretråden under diskussion.
Tja, är ny här på forumet.

Hade några frågor om klockor och få lite tips från KS

1 Som nybörjare tycker ni? verkligen att det är okej ge minst 5-10k för en klocka? Eller mer.

2 Måste man ha nån lyx’klockor som andra personer? I KS Typ Rolex/AP/PP osv för att bli medlem o posta?! Vet det är dumt fråga men är bara nyfiken

Skulle va jätte tacksamt för svaret o hjälpen, både från nybörjare o de som kan det!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej

Är i klockbytartankar men har svårt att bestämma mig. Vad skulle ni köpa om ni skulle spendera 10-12.000:-?

Mvh Kasper
Omöjligt att veta vad du vill ha men om det var jag:

Begagnad Omega Aqua Terra kvarts kanske ryms inom budget
Screenshot_20190104-102141.png
Begagnad Sjöö Sandström worldtimer på gummi har gått för 12
Screenshot_20190104-102236.png


(bilder uppenbart superstulna från the web)
 
Topp