• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EmilSve

Cartier
En 16mm Longines kanske?
2756D636-8931-439D-A93B-D9E9653F7A08.png
Hahaha
 

EmilSve

Cartier
Har inte tänkt något speciellt. Men man vill ju köpa något prisvärt. Det lutar dock åt en dy


Oris aquis verkar vara populär. Håller värdet rätt bra också.
Värdet är väl kanske inte det bästa. Säkert ett tapp på runt 30-40% efter nån månad. Men fina klockor är det. Finns en Clipperton på köp o sälj just nu
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Värdet är väl kanske inte det bästa. Säkert ett tapp på runt 30-40% efter nån månad. Men fina klockor är det. Finns en Clipperton på köp o sälj just nu
För 10-12000kr så tror jag TS menar en begagnad Oris. Nypriset är betydligt högre. På en begagnad däremot så är tappet inte så stort på något år, om man nu inte vanvårdar den.
 

EmilSve

Cartier
Ja där ser man. Hör ju inte till vanligheterna i alla fall. Ser att det är gamla modellen som dom vill bli av med. Vill man inte ha den nya modellen så är det ett klipp. Brukar gå för ca 9-10k begagnad på köp&sälj.
Nu ligger det ute en från Johan för runt 8 vilket låter som en riktigt bra deal:);)
 

Maestro27

Breitling
Jag hade tänkt köpa min första klocka snart och behöver råd. Min budget är ganska låg, mindre än 2000kr hade jag tänkt och jag har hittat en som jag gillar: https://www.citizenwatch.eu/product/at2141-87e/ har hittat den rabatterad till 2000kr.
Finns det några andra liknande klockar som jag bör kolla på? Jag tänker mig en kronograf eller en minimalistisk klocka med stål armband. Helst svart urtavla och gärna ingen boett som tex dykarklockor har :) Och vad tycker ni om den klockan som jag länkade? Tack på förhand!
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag hade tänkt köpa min första klocka snart och behöver råd. Min budget är ganska låg, mindre än 2000kr hade jag tänkt och jag har hittat en som jag gillar: https://www.citizenwatch.eu/product/at2141-87e/ har hittat den rabatterad till 2000kr.
Finns det några andra liknande klockar som jag bör kolla på? Jag tänker mig en kronograf eller en minimalistisk klocka med stål armband. Helst svart urtavla och gärna ingen boett som tex dykarklockor har :) Och vad tycker ni om den klockan som jag länkade? Tack på förhand!
Tycker att det verkar vara ett bra val i prisklassen. Vet inte om det finns så mycket nytt man kan köpa för 2k som kan tänkas vara bättre. Man kan dock hitta ganska mycket skoj för dem pengarna beggat om man vågar sig på det. Det vanliga tipset i den prisklassen när man letar efter en enkel och stilren klocka är annars Orient Bambino, den tycker jag att du skall kika på :)
 
Hej! Hoppas detta är rätt tråd! :angel:
Jag äger sedan många år två Glycine Incursore (kunde inte leva utan första under en service som tog över ett år och köpte en till) och en vintage omega kostymklocka som jag alternerar mellan. Lovade mig själv en Omega Speedmaster i examenspresent som jag sneglat på i 10 år och nu ett år efter examen känner jag att det är hög tid.

Vill ha ett modernt ur som jag kan slita med hälsan över tid och skulle vilja höra era tankar kring att köpa nytt hos AD jämfört med en som är några år gammal. Hur värdesätter ni en fem års garantitid och känslan av att vandra ut från en AD?
 

daniel32

Omega
Hallå!
Jag skulle tycka det vore trevligt om alla kunde bomba med förslag på olika klockor för max 7-8k, begagnat eller nytt spelar ingen roll!
Tack!
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Välkommen till KS, din fråga är lite väl bred för att engagera sig i , det finns trådar och bilder här om de flesta klockor, jag föreslår att du läser på här en stund och sen kan du fråga nåt mer specifikt som väcker ditt intresse.

Lycka till
 

daniel32

Omega
Välkommen till KS, din fråga är lite väl bred för att engagera sig i , det finns trådar och bilder här om de flesta klockor, jag föreslår att du läser på här en stund och sen kan du fråga nåt mer specifikt som väcker ditt intresse.

Lycka till


Tack för svar, jag gar kollat runt här lite det mesta jag ser är dykarklockor, jag tycker om vissa som Oris Aquis men har lite for klockor som Maurice LaCroix Aikon (AP royal oak liknande) tycker den är riktigt snygg men tyvärr lite för dyr :/
 

Simon.x

Rolex
Tack för svar, jag gar kollat runt här lite det mesta jag ser är dykarklockor, jag tycker om vissa som Oris Aquis men har lite for klockor som Maurice LaCroix Aikon (AP royal oak liknande) tycker den är riktigt snygg men tyvärr lite för dyr :/

Hej och välkommen
Om du tittar på AP och Har en pris bild på 7-8 K lite udda pris bild ;) Leta på i Forumet.
Klicka på mina länkar vet jag :D

//Simon
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Tack för svar, jag gar kollat runt här lite det mesta jag ser är dykarklockor, jag tycker om vissa som Oris Aquis men har lite for klockor som Maurice LaCroix Aikon (AP royal oak liknande) tycker den är riktigt snygg men tyvärr lite för dyr :/

Snabbt reflektion med tanke på det du kanske nåt nedan kan cara intressant.

Sjöö Sandström Worldtimer
Seiko sarb033
Certina DS1

På Royal Oak-temat
Buler Astromaster
Molaco
Atlantic har nån homage

Sök på royal oak i köpdelen så får du fram en drös med ”poor mans”-exempel. :)
 

daniel32

Omega
Hej och välkommen
Om du tittar på AP och Har en pris bild på 7-8 K lite udda pris bild ;) Leta på i Forumet.
Klicka på mina länkar vet jag :D

//Simon

Självklart vet jag att jag aldrig inte skulle ha råd med en AP vare sig det är royal oak eller inte (är 15 år och får inte ens CSN bidrag ATM haha) Men tycker om "designen" och maruice lacroix aikon liknar en royal oak men definetivt billigare!

//Danne
 

Simon.x

Rolex
Självklart vet jag att jag aldrig inte skulle ha råd med en AP vare sig det är royal oak eller inte (är 15 år och får inte ens CSN bidrag ATM haha) Men tycker om "designen" och maruice lacroix aikon liknar en royal oak men definetivt billigare!

//Danne

Där ser man Fy på dej inte ljuga i din profil Där står det att du är 19 ÅR :rolleyes:

Men plugga vidare så med tiden så får du råd att köpa det du vill ha :bookworm:
Sök på nätet och läs på detta forum kundskap är A och O ;)

//Simon
 

daniel32

Omega
Där ser man Fy på dej inte ljuga i din profil Där står det att du är 19 ÅR :rolleyes:

Men plugga vidare så med tiden så får du råd att köpa det du vill ha :bookworm:
Sök på nätet och läs på detta forum kundskap är A och O ;)

//Simon
Haha kunde inte välja 15 så 19 ficl det bli ;)
Har läst runt nu i kanske 1 månad och min smak verkar ändras varje vecka :hungover:
 
Topp