Exakt vad baserar du detta på, bland det dumaste jag hört.Gå till nästan vilken obunden klockbutik som helst och fråga om de kan få tag i klocka X...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt vad baserar du detta på, bland det dumaste jag hört.Gå till nästan vilken obunden klockbutik som helst och fråga om de kan få tag i klocka X...
Exakt vad baserar du detta på, bland det dummare jag hört.
Har du provat..? Som jag skrivit flera gånger tidigare, har precis varit på jakt efter en speedmaster i Linköping, och fick hos två olika (icke AD) försäljare erbjudande om att köpa klockan för samma pris som hos uret.
Finns många AD i Sverige som inte klarar av försäljningskraven på egen försäljning...
Har du provat..? Som jag skrivit flera gånger tidigare, har precis varit på jakt efter en speedmaster i Linköping, och fick hos två olika (icke AD) försäljare erbjudande om att köpa klockan för samma pris som hos uret.
Finns många AD i Sverige som inte klarar av försäljningskraven på egen försäljning...
Varför skulle jag gå till en random butik och fråga när det finns AD's, en Speedmaster är ju knappast en klocka som är svår att få tag på och dessutom har uret som du nämner bara 12% rabatt på den vilket nog inte speciellt svårt att få hos AD, men den tanken slog dig väl aldrig...Har du provat..? Som jag skrivit flera gånger tidigare, har precis varit på jakt efter en speedmaster i Linköping, och fick hos två olika (icke AD) försäljare erbjudande om att köpa klockan för samma pris som hos uret.
Varför skulle jag gå till en random butik och fråga när det finns AD's, en Speedmaster är ju knappast en klocka som är svår att få tag på och dessutom har uret som du nämner bara 12% rabatt på den vilket nog inte speciellt svårt att få hos AD, men den tanken slog dig väl aldrig...
Och detta menar du speglar hela handeln i Sverige? Du verkar ha väldigt god insikt klockhandeln måste jag säga...Jodå, tanken slog mig, men jag tyckte inte urets priser är bra nog.
Faktum är att i båda fallen pratade jag med urmakarna för att se vad det skulle kosta att serva en gammal vintage Omega, och frågade om de servade speedmasters, den dagen det blir dags. Båda ledde då ganska snabbt in konversationerna på att man faktiskt kunde köpa vi dem istället för nätet eller utomlands...
Och detta menar du speglar hela handeln i Sverige? Du verkar ha väldigt god insikt klockhandeln måste jag säga...
Alla ni här på forumet som vill spara pengar genom att köpa klocka på nätet från annat land där det billigare. Hur tänker ni? Butikerna måste anpassa sig efter det internationella kostnadsläget jadejade.. Eller inser ni att samma sak kan hända er! Jobbar ni i någon form av produktion eller konsultarbete så är ni utbytbara. Räknar ni ner på kronan så borde ni inse att ni är överbetalda om svenska priser skall hålla internationell nivå. Finns banne mig inget mer pinsamt än folk som klagar på höga klockpriser i Sverige och sedan är missnöjda med sin lön. Inse att det finns ett sammanhang..
Ja det betor ju på var man har sitt hus eller lägenhet...Och exakt vart hittar man dessa lokala gråhandlare?
Jag tycker du skriver en massa konstigheter som du inte har några belägg för enbart för att provocera och när man ställer en rak fråga så är du dryg, har du inget konstruktivt att komma med så är det kanske bättre att vara tyst.Ja det betor ju på var man har sitt hus eller lägenhet...
Urmakaren i den staden jag brukar hålla till i på sommaren har till och med Rolexkataloger framme. Förstår dock inte vem som handlar där, om någon nu gör det, eftersom det endast är 5 mil till närmaste AD.Och detta menar du speglar hela handeln i Sverige? Du verkar ha väldigt god insikt klockhandeln måste jag säga...
Han ville veta "exakt" vilken butik du var hos
Urmakaren i den staden jag brukar hålla till i på sommaren har till och med Rolexkataloger framme. Förstår dock inte vem som handlar där, om någon nu gör det, eftersom det endast är 5 mil till närmaste AD.
Jag tycker du skriver en massa konstigheter som du inte har några belägg för enbart för att provocera och när man ställer en rak fråga så är du dryg, har du inget konstruktivt att komma med så är det kanske bättre att vara tyst.
Har för mig att jag sett något liknande hos nån icke Rolex-AD. Typ rolexbrandad monter med beggad eller "NOS" klockor från just Rolex. Försöker bara komma på vilken urhandlare det var hos...
Någon stad västerut?
Du klarar uppenbarligen inte av att skriva utan att vara dryg så du kanske borde fundera på om du hör hemma på detta forum överhuvudtaget.Du vill veta mycket "exakt" hela tiden. Så EXAKT vad vill du veta? Jo var jag hittar den lokala gråhandlaren.....
Jag har ett litet hus i sydeuropa ca 4 mil från en stad där det finns många handlare att välja på. Det räknar jag som en av mina lokala handlare.
EXAKT Var du hittar din vet jag ej eftersom jag inte har kännedom om var du bor...
Gott så!
Kanske lite nära Göteborg?Kan ha varit så.
Kanske lite nära Göteborg?
Ja, inte Lerum eller Alingsås. Nåt annat ställe var det... *tänker så det knakar*
![]()
Ja, inte Lerum eller Alingsås. Nåt annat ställe var det... *tänker så det knakar*
![]()
Du klarar uppenbarligen inte av att skriva utan att vara dryg så du kanske borde fundera på om du hör hemma på detta forum överhuvudtaget.
Har inga problem att diskutera, men när folk är ute efter att provocera och dessutom svarar otrevligt så tröttnar jag.Fast varför är sånt här så tabubelagt på detta forum? Varför kan vi inte prata om pris, dealers och dylikt publikt? Varför är det så mycket hysch-hysch? Bara intresserad, fascinerad, ser verkligen inte problemet med detta.![]()
Du klarar uppenbarligen inte av att skriva utan att vara dryg så du kanske borde fundera på om du hör hemma på detta forum överhuvudtaget.
Har inga problem att diskutera, men när folk är ute efter att provocera och dessutom svarar otrevligt så tröttnar jag.