• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är riktigt sval :cigar: Frågan är, kommer en tjock kvartsdykare utan datum (precis som den förra) bli mer långlivad denna gång?
Tveksamt. Jag tror folk är lite mer redo för kvarts nu än 2014 när förra versionen lanserades men jag tror inte detta blir någon storsäljare, det lär vara därför den bara ska säljas i Japan.
 

Eqn

Panerai
Tveksamt. Jag tror folk är lite mer redo för kvarts nu än 2014 när förra versionen lanserades men jag tror inte detta blir någon storsäljare, det lär vara därför den bara ska säljas i Japan.
När skulle din levereras? Funderar också på att köpa från Japan, globen kunde inte lova något
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Nya dykarkvartarna från GS idag @ Yodobashi Camera :)
20190610_145400.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Attans - mer att fastna på... du har ju helt rätt - ser ju konstigt ut...
och jag som verkligen ville tycka om denna - så många rätt men de har inte tänkt ända fram :arghh:
Lite snarkvarning på er nu när ni försöker hitta på anledningar att inte köpa den. :D Svårt att veta innan man köper en klocka vad man kommer störa sig på. Bättre att köpa den istället.
 

JesperO

Rolex
Lite snarkvarning på er nu när ni försöker hitta på anledningar att inte köpa den. :D Svårt att veta innan man köper en klocka vad man kommer störa sig på. Bättre att köpa den istället.

Snark snark .. :p
Det gula är ändå tillräckligt för att inte köpa..
Hoppas de klämmer in ett automatiskt eller ännu hellre en springdrive i den boetten.

Kan inte riktigt ge upp lejonmansdykarn... Du som fingrat på den - hur är den i jmfr med kvartsdykaren och de gamla SD-dykarna?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snark snark .. :p
Det gula är ändå tillräckligt för att inte köpa..
Hoppas de klämmer in ett automatiskt eller ännu hellre en springdrive i den boetten.

Kan inte riktigt ge upp lejonmansdykarn... Du som fingrat på den - hur är den i jmfr med kvartsdykaren och de gamla SD-dykarna?
DDAFDDB1-75C2-45AC-897E-E797948C049A.jpeg

Menar du denna? Ringen går inte vrida på, ingen dykare. Cool men väldigt fläskig.
 

JesperO

Rolex
DDAFDDB1-75C2-45AC-897E-E797948C049A.jpeg

Menar du denna? Ringen går inte vrida på, ingen dykare. Cool men väldigt fläskig.

Jaså... ringen sitter fast.. fläskig i form av på gränsen obärbar?
Gillar verkligen boetten och hur de anspelar på 6139:ans boett. Den är dessutom lite fulsnygg och det hjälper att så många dissat osb-tavlan - blir man ju mer speciell vilket är hela grejen med GS - det får inte bli för många som förstår storheten med GS...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaså... ringen sitter fast.. fläskig i form av på gränsen obärbar?
Gillar verkligen boetten och hur de anspelar på 6139:ans boett. Den är dessutom lite fulsnygg och det hjälper att så många dissat osb-tavlan - blir man ju mer speciell vilket är hela grejen med GS - det får inte bli för många som förstår storheten med GS...
Den är ganska tjock, men jag tror det är en boett man kommer uppskatta mer och mer med tiden. Globen borde få in sin snart, ta en tripp och prova. :)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
DDAFDDB1-75C2-45AC-897E-E797948C049A.jpeg

Menar du denna? Ringen går inte vrida på, ingen dykare. Cool men väldigt fläskig.
Är du säker på att ringen inte ska gå att vrida? Tänker att det kanske var något med pre-production modellen vi fick känna på? Hoppas iaf. Känns konstigt med en ring på utsidan vars enda funktion är att ha fasta sekundsiffror.

Också, har du nån aning om vad den kommer ligga på i pris?
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Åh gud. Fick just se SBGA413. @yonsson om du ska försöka få tag på en sådan, vore jag hemskt tacksam om du kunde ordna fram en till mig också. Alternativt sätta mig först i listan att få köpa din när du är klar med den. :pirate:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är du säker på att ringen inte ska gå att vrida? Tänker att det kanske var något med pre-production modellen vi fick känna på? Hoppas iaf. Känns konstigt med en ring på utsidan vars enda funktion är att ha fasta sekundsiffror.

Också, har du nån aning om vad den kommer ligga på i pris?
120 har jag för mig. De sa att den inte går att vrida på och det står inte på hemsidan att den går att vrida på (vilket det brukar stå).
Åh gud. Fick just se SBGA413. @yonsson om du ska försöka få tag på en sådan, vore jag hemskt tacksam om du kunde ordna fram en till mig också. Alternativt sätta mig först i listan att få köpa din när du är klar med den. :pirate:
Jag har inga planer på att köpa den i dagsläget .
 
Topp