• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Riktigt läckra :woot: lite mer info; https://wornandwound.com/seiko-team...nniversary-editions-refs-szsb006-and-szsb007/
Seiko-x-TiCTAC-Anniversary-watches-4.jpg
Hur brukar det vara med JDM-exklusiva modeller, finns det någon chans att de dyker upp i Europa vad det lider eller är Seiko principfasta?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Noll impulskontroll vissa dagar. Såg den här posten --> Tänkte i ca en minut på hur jag inte brukar gilla fejkpatinerad lume i verkligheten --> Kollade på bilderna igen --> Köpte klockan.
Haha, underbart. Hoppas du blir nöjd, annars kan du alltid skicka den vidare till mig. :D

Tycker den påminner en hel del om Omega Railmaster, speciellt den limiterade 1957 triologin, men den är fin :)

https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-38-mm-22010382001002
Ja, det har du rätt i. Denna är dock lite billigare. :)

Haha, för stor? Nejdå. Inte om du saknar din Mudmaster. :)
Helt olika klockor jue. :p Älskar min Tuna trots att den är massiv men jag hade t.ex. inte velat att min alpinist skulle vara 47mm! :eek::D
 

lofgreno

Audemars
Haha, underbart. Hoppas du blir nöjd, annars kan du alltid skicka den vidare till mig. :D
Ja, det har du rätt i. Denna är dock lite billigare. :)
Helt olika klockor jue. :p Älskar min Tuna trots att den är massiv men jag hade t.ex. inte velat att min alpinist skulle vara 47mm! :eek::D
Okrå. Men jag tycker du ska ta en för laget nu hursomhelst. :)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Varifrån? :) Riktigt intresserad av den där också.

Haha gillar din "kedja av handlande" ;) Var köpte du den ifrån?

Jag köpte från Tic Tacs butik på Rakuten. Jag använder www.fromjapan.co.jp men det finns flera liknande tjänster. Sökte bara på modellbeteckningen på fromjapan. Klockan levereras till dem, de packar ihop det med eventuella andra grejer som man köpt från olika håll och skickar ett paket till Sverige. Alldeles för smidigt för någon med tvångssyndrom …
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Jag köpte från Tic Tacs butik på Rakuten. Jag använder www.fromjapan.co.jp men det finns flera liknande tjänster. Sökte bara på modellbeteckningen på fromjapan. Klockan levereras till dem, de packar ihop det med eventuella andra grejer som man köpt från olika håll och skickar ett paket till Sverige. Alldeles för smidigt för någon med tvångssyndrom …

Fan.. Du skulle inte tipsat mig. Beställt.. :nailbiting:
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag köpte från Tic Tacs butik på Rakuten. Jag använder www.fromjapan.co.jp men det finns flera liknande tjänster. Sökte bara på modellbeteckningen på fromjapan. Klockan levereras till dem, de packar ihop det med eventuella andra grejer som man köpt från olika håll och skickar ett paket till Sverige. Alldeles för smidigt för någon med tvångssyndrom …

Jaha där ser man, tack för informationen!
Ser fram emot ett omdöme med många bilder :D
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
De finns att köpa i Japan nu.
Intressant att de tagit just denna boetten i och med att det är en som man officiellt kan göra specialbeställningar på. Man kan alltså göra typ en KS-modell med dessa som grund. Vanligtvis är denna typ av stora samarbeten grundade på vanligare modeller. Även häftigt att denna boett bara är 11mm tjock ”trots” 10ATM och automatiskt verk.

Finns det någon översikt på vilka designer som är tillgängliga? Vad är minimumorder? Har ideer :)
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Endast 150st släppta enligt vad jag läst. Kan det stämma? Förvånad att jag fick tag på en i såna fall.
Måste ju erkänna att jag har fått lite "second thoughts". Men antar att den blir lättsåld om jag inte känner att den passar mig.
 
Topp