Denna hemlighet och dessa foton har jag ruvat på sedan Baselworld. Galet att de inte gjort den officiell tidigare.
En sån blir det definitivt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna hemlighet och dessa foton har jag ruvat på sedan Baselworld. Galet att de inte gjort den officiell tidigare.
Wow vilket härligt tillskott! Jag hade möjligheten att äga SBGN005 enligt mig den mest kvalitativa sunburst tavlan jag någonsin upplevt. Står sig tavlan på denna likväl GSen?
Snygg, denna har vi väntat på! Den här ”nyheten” är väl typ mer än ett år gammal?
Dessutom med både vit, grön och svart tavla!
Edit: Synd att de ska envisas att med att sätta glasbaksida på allt nu för tiden. Baksidan på alpinisten är ju så fin!
Intressant. Limited eller unlimited edition?
Vanlig release.Intressant. Limited eller unlimited edition?
Nej, den är fortfarande inte riktigt officiell. Den dyker bara upp helt plötsligt i butikerna i november.Snygg, denna har vi väntat på! Den här ”nyheten” är väl typ mer än ett år gammal?
Alltså... det var 6 månader sedan jag såg tavlan. GS är alltid GS.Wow vilket härligt tillskott! Jag hade möjligheten att äga SBGN005 enligt mig den mest kvalitativa sunburst tavlan jag någonsin upplevt. Står sig tavlan på denna likväl GSen?
SBGD204, Ltd. 5 ex.
SBGH269 verkar vara officiell nu iaf
Gillar!
Dessutom med både vit, grön och svart tavla!
Edit: Synd att de ska envisas att med att sätta glasbaksida på allt nu för tiden. Baksidan på alpinisten är ju så fin!
Det hoppas jag verkligen, skulle vara synd och skam att göra dem större i alla fall!Undrar om de får samma storlek som de gamla också?
Vad är det som gör att 6r35 har så lång "power reserve"? Är det något annat väsentligt som skiljer mot 6r15? Har läst att den är lite tunnare men gör kanske inte så mycket.
Seiko Zimbe no 12,
spb109, Limited 1500ex
Ja, jag fattade inte ens att det var en ny variant...Den är limiterad till 1200 ex och listar 44,900 thb.
Konstigt färgval, detta blir väl den tredje gröna mm200an ?
Den har en annan drivfjäder.Undrar om de får samma storlek som de gamla också?
Vad är det som gör att 6r35 har så lång "power reserve"? Är det något annat väsentligt som skiljer mot 6r15? Har läst att den är lite tunnare men gör kanske inte så mycket.
Den boetten är så trevlig Kanske är jag konservativ, men röd tavla är för mycket för mig, möjligen varulvsögat på mt.IwateSBGH269 verkar vara officiell nu iaf
Gillar!
Bästa boetten i dagens uppställning skulle jag våga påstå. Har själv trippat för länge runt rött, tror det börjar bli dags.Den boetten är så trevlig Kanske är jag konservativ, men röd tavla är för mycket för mig, möjligen varulvsögat på mt.Iwate
Absolut! Bara att kränga din gamla Chronomaster och slå tillBästa boetten i dagens uppställning skulle jag våga påstå. Har själv trippat för länge runt rött, tror det börjar bli dags.
Bästa boetten i dagens uppställning skulle jag våga påstå. Har själv trippat för länge runt rött, tror det börjar bli dags.
Stör mig också på datumet, hade föredragit vit skiva.Det är bara att köra - grymmeboett !
För mig så funkar det inte med svart datum till rött, men gillar att det kommer fler färger. En rött i mt Iwate som @BarbaBaba sa - det är taget!!
Varför kör de dessa under Seikos varumärke och inte GS? Finns säkert ngn bra förklaring, typ att Seiko vill upp i pris och är mer high end på andra marknader än i Europa men någon kanske vet med säkerhet?Dessa har jag helt missat. Way out of my range men sjukt coolt med emaljerad tavla och Springdrive!
https://www.seikowatches.com/us-en/news/20190902-52229054338
Seiko Presage Prestige Line Enamel Dial Spring Drive
Specifications
- Spring Drive Caliber 5R65 (SNR037,SNR039)
- Driving System: Automatic
- Power reserve: 72 hours
- Accuracy: ±1 second per day (±15 seconds per month)
- Number of jewels: 30
Approximate recommended retail price in Europe:€4,650
- Stainless steel case with super-hard coating
- Enamel Dial
- Dual-curved sapphire crystal with super-clear coating
- See-through screw case back
- Diameter: 40.0mm, Thickness: 13.1mm
- Water resistance: 10 bar
- Magnetic resistance: 4,800 A/m
- Cordovan strap with three-fold clasp with push button release
En kan väl vara att det är Seiko som gör dom och inte Grand Seiko?Varför kör de dessa under Seikos varumärke och inte GS? Finns säkert ngn bra förklaring, typ att Seiko vill upp i pris och är mer high end på andra marknader än i Europa men någon kanske vet med säkerhet?
Njae den är för enkelEn kan väl vara att det är Seiko som gör dom och inte Grand Seiko?
Att Seiko vill ta vissa av sina linjer upp i pris är jag dock helt med dig på. Dom får vara hur bra som helst i förhållande till både pris och andra märken, men nästan 50K för en Pressage passar jag på. Jag vill gärna säga att det är alla andra som varit överprisade, men ska Seiko bli lika dyra vete katten hur man ska resonera...Njae den är för enkel
De är flång nya.Dessa har jag helt missat. Way out of my range men sjukt coolt med emaljerad tavla och Springdrive!
https://www.seikowatches.com/us-en/news/20190902-52229054338
Seiko Presage Prestige Line Enamel Dial Spring Drive
Specifications
- Spring Drive Caliber 5R65 (SNR037,SNR039)
- Driving System: Automatic
- Power reserve: 72 hours
- Accuracy: ±1 second per day (±15 seconds per month)
- Number of jewels: 30
Approximate recommended retail price in Europe:€4,650
- Stainless steel case with super-hard coating
- Enamel Dial
- Dual-curved sapphire crystal with super-clear coating
- See-through screw case back
- Diameter: 40.0mm, Thickness: 13.1mm
- Water resistance: 10 bar
- Magnetic resistance: 4,800 A/m
- Cordovan strap with three-fold clasp with push button release
Huvudet på spiken. Det är ingen GS-boett med allt vad det innebär och modellen passar bra under Presage-linjen. Det har länge funnits dyrare seikos med springdrive. Nu när de separerats från varandra (2017) så behöver såklart SEIKO flexa sina muskler. Det lär bli fler modeller inom Prospex och Presage som gränsar mot instegs-GS.En kan väl vara att det är Seiko som gör dom och inte Grand Seiko?