• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Satan vad jag vill ha denna! :eek:
PSX_20190919_180305.jpg

PSX_20190919_180334.jpg

PSX_20190919_180314.jpg

PSX_20190919_180323.jpg

Det hade varit riktigt läckert! :) Det finns ju en hel del på den som påminner om Alpinisten, både visare och boettform. Har redan en SARB017 men kommer definitivt att kika på de nya ändå, hade velat ha en med ljus tavla. :D
Kommer vit, grön svart Alpinist.
Jag hade velat ha den ovan med 8L-verk och grym finish, då hade jag använt den. Tror inte den skulle få mycket handledstid i denna kombo även om den är cool.

Såhär står det i artikeln från Wornandwound:
"Expected Release: Available now at TiCTAC; September 21 from affiliated partners."
Har du tur så finns den att tillgå hos en affiliated partner som skickar till Europa. :)
De finns att köpa i Japan nu.
Intressant att de tagit just denna boetten i och med att det är en som man officiellt kan göra specialbeställningar på. Man kan alltså göra typ en KS-modell med dessa som grund. Vanligtvis är denna typ av stora samarbeten grundade på vanligare modeller. Även häftigt att denna boett bara är 11mm tjock ”trots” 10ATM och automatiskt verk.

De finns att köpa i Japan nu.
Intressant att de tagit just denna boetten i och med att det är en som man officiellt kan göra specialbeställningar på. Man kan alltså göra typ en KS-modell med dessa som grund. Vanligtvis är denna typ av stora samarbeten grundade på vanligare modeller. Även häftigt att denna boett bara är 11mm tjock ”trots” 10ATM och automatiskt verk.
Kul info, det hade jag ingen aning om. Så, när gör vi en KS-klocka med denna som bas då? :D 11mm är bra med ett sånt urverk och det gör sannolikt att den bärs ganska bra också. :)

Tillbaka
Topp