• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Vet iaf att de höjt priset på sbgn003 och 005. Listade 34k när de kom men kostar nu 36k. Så troligtvis kom en liten ökning på annat också.

Såg detta när jag besökte Svante på KM globen i början av januari.
IMG_20200108_154840.jpg

Denna var galet cool!
IMG_20200108_154924.jpg
IMG_20200108_154929.jpg
Verkligen fin.
Vad heter den reffen?

Vet iaf att de höjt priset på sbgn003 och 005. Listade 34k när de kom men kostar nu 36k. Så troligtvis kom en liten ökning på annat också.

Såg detta när jag besökte Svante på KM globen i början av januari.
IMG_20200108_154840.jpg

Denna var galet cool!
IMG_20200108_154924.jpg
IMG_20200108_154929.jpg
Testade också den röda när jag var på KM Globen i slutet av November. Blev en klar favorit, galet fin! :)

Nej det har inte undgått mig :)
Jag tänkte mest på om det kommer stora prisförändringar i rask takt eller om det kommer vara litegrann varje år tex.
Som @yonsson sa så blir nya modeller dyrare, men jag tror absolut alla modeller kommer bli dyrare. Instegskvartsarna kommer med nya urverket och de gamla fasas ut, nytt urverk = nytt högre pris. De som förut kostade 25 kommer säkert ligga 5-10k upp osv. Om du väntar på billiga instegsklockor har tåget gått innan året är slut är min gissning...

Jag antar du menar liten tillgång och stor efterfrågan med höga priser som följd? Det beror väl på hur man ser det, LE modeller med höga priser samtidigt som man hårdlanserar sitt varumärke (ökar efterfrågan).
Har inget emot att GS satsar hårt.

Men Rolexhypen som medfört att folk endast vill tjäna snabba cash utan minsta intresse för klockan är rätt trist.

Den biten hoppas jag vi slipper med GS.

Jag är svårt nyfiken på nästa reissue!!!
Med tanke på att de lanserar keramiska glasringar och nya urverk 2 månader innan ”Japan-Basel” så lär det komma något riktigt bra. Jag gissar på en ny mekanisk GS-dykarklocka.

Ryktas även om svart-tavlad SLA017 och blåtavlade SLA033 och SLA025. En svarttavlad 017 hade varit nice! Jag kom aldrig överens med sunbursten.

Med tanke på att de lanserar keramiska glasringar och nya urverk 2 månader innan ”Japan-Basel” så lär det komma något riktigt bra. Jag gissar på en ny mekanisk GS-dykarklocka.

Ryktas även om svart-tavlad SLA017 och blåtavlade SLA033 och SLA025. En svarttavlad 017 hade varit nice! Jag kom aldrig överens med sunbursten.
Det låter som det kommer att bli spännande/intressant att se.

Tillbaka
Topp