Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusiga! Vad innebär "jump hour feature" på en sån klocka? Är det att man kan flytta endast timvisaren?
Grand SEIKO North flag much?
Det är väl att man kan byta tidszon eller sommar-/vintertid utan att sekundvisaren stannar, alltså utan att påverka tidshållningen?Tjusiga! Vad innebär "jump hour feature" på en sån klocka? Är det att man kan flytta endast timvisaren?
Smart!Det är väl att man kan byta tidszon eller sommar-/vintertid utan att sekundvisaren stannar, alltså utan att påverka tidshållningen?
Precis. Det är samma funktion som jag har på min sbgn003.Tjusiga! Vad innebär "jump hour feature" på en sån klocka? Är det att man kan flytta endast timvisaren?
Smart funktion, även om man bara ändrar tiden två gånger om åretPrecis. Det är samma funktion som jag har på min sbgn003.
Kronan i första utdraget läge så ställer du timvisaren medan sekunderna tickar på. Mao finns inget quickset på datum utan man får snurra fram timmarna tills rätt datum visas (går rätt fort och går även att ställa bakåt).
Fullt utdragen krona så ställer du tiden som vanligt
Nja. Det är en gmt så om man reser en del är det sjukt smutt att bara flytta timvisaren en timma hit eller dit medan man låter gmt visare stå på sin hemmatidSmart funktion, även om man bara ändrar tiden två gånger om året
Jag har alltid trott att man gjorde tvärt om. Tack för infonNja. Det är en gmt så om man reser en del är det sjukt smutt att bara flytta timvisaren en timma hit eller dit medan man låter gmt visare stå på sin hemmatid
Det är ju smart, både för sommar-/vintertid men även vid resor.Precis. Det är samma funktion som jag har på min sbgn003.
Kronan i första utdraget läge så ställer du timvisaren medan sekunderna tickar på. Mao finns inget quickset på datum utan man får snurra fram timmarna tills rätt datum visas (går rätt fort och går även att ställa bakåt).
Pga quartz så behöver man ju heller inte ställa datum så ofta/mycket. Värre på mekaniska klockor, där man får veva fram 20 dagar med timvisaren när man tar på sig klockan …Precis. Det är samma funktion som jag har på min sbgn003.
+1Äntligen! Hoppas inte lagret av gamla 8F är så stort. Snabb infasning av 85:an över hela quartzlinjen vore kanon, tycker inte att jubileumsmodellerna var så mycket att hänga i granen utöver verket tyvärr..
Både väntat och efterlängtat med 9f85 utan GMT visaren (9f86) Men knallblå tavla och röd sekundvisare?Äntligen! Hoppas inte lagret av gamla 8F är så stort. Snabb infasning av 85:an över hela quartzlinjen vore kanon, tycker inte att jubileumsmodellerna var så mycket att hänga i granen utöver verket tyvärr..
nu är det bara en perpetuell-kalender kvarDet är väl att man kan byta tidszon eller sommar-/vintertid utan att sekundvisaren stannar, alltså utan att påverka tidshållningen?
EDIT: Alltså en av världens bästa funktioner på en klocka med bra tidshållning
.. och steget därefter +/-0 s/årnu är det bara en perpetuell-kalender kvar
. Tycker ändå det är ett riktigt lyft ur användarvänlighet med 9f85 Båda modellerna är i 40mm och 12,4 respektive 10,8 höga... bygger den nya komplikationen verkligen en hel mm?.. och steget därefter +/-0 s/år
Ne precis, inga större bekymmer. Värre var det på Sbgj001 som jag hade. Då blev det en del vevadePga quartz så behöver man ju heller inte ställa datum så ofta/mycket. Värre på mekaniska klockor, där man får veva fram 20 dagar med timvisaren när man tar på sig klockan …
Haha, väldigt mycket igenkänning på denNe precis, inga större bekymmer. Värre var det på Sbgj001 som jag hade. Då blev det en del vevade
Usch ja, tjockleken har du ju rätt i. Hoppas det inte stoppar en uppgradering av gamla case.. Tycker ändå det är ett riktigt lyft ur användarvänlighet med 9f85 Båda modellerna är i 40mm och 12,4 respektive 10,8 höga... bygger den nya komplikationen verkligen en hel mm?
Den är snygg, men jag tycker inte de där visarna riktigt matchar de stora indexmarkeringarna.
Utan att ha modellerna framför mig, men visst är designen den samma som på sbgv 24x eller 22x ? Jag tänker då på att sportmodellen med keramisk ring sbgp015 vs exempelvis sbgv 247 är lika, och sbgp007 har samma boett och tavel layout som sbgv225 (för att ta de med blå tavla).Den är snygg, men jag tycker inte de där visarna riktigt matchar de stora indexmarkeringarna.
Haha! Har redan visat sig att det är problem med linjering även på dessa "king turtles"Coolt men varför det förbannade förstoring glaset som antagligen sitter snett från fabrik
Du har säkert rätt. Jag känner att även de modellerna skulle varit mer tilltalande med lite kraftigare visare. Jag tänker tex på SBGE015 med syskon som har stubbiga, lite bredare visare.Utan att ha modellerna framför mig, men visst är designen den samma som på sbgv 24x eller 22x ? Jag tänker då på att sportmodellen med keramisk ring sbgp015 vs exempelvis sbgv 247 är lika, och sbgp007 har samma boett och tavel layout som sbgv225 (för att ta de med blå tavla).
Jag blev lite mindre sugen efter sett priserna tyvärr.
EUR 6200 känns lite väl saftigt..Jag blev lite mindre sugen efter sett priserna tyvärr.
Vet iaf att de höjt priset på sbgn003 och 005. Listade 34k när de kom men kostar nu 36k. Så troligtvis kom en liten ökning på annat också.Vad tror folk, är GS i full färd med att öka sina priser på samtliga modeller framöver?