Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Samma gamla lås som på resten av de halvsura Prospexmodellerna.Är något känt om länken/låset än för SPB143/9? Finns inga bilder på låset va? Antal micro-hål, verktygslös justering, osv
Då blir det en intressant dag idag.När inte handlare läcker info lyckas tydligen Seiko själva göra det.
Kanske inte det mest smickrande ljuset.
Håller helt med. Väntar med spänning på fler bilder och specs.Måste säga att dom nya Alpinisterna var sjukt läckra! Hade Seiko tillverkat dressigare klockor under 40mm hade jag nog inte varit lika insnöad på vintage som jag är.
Potentiellt ett bra sätt att måta intresse?När inte handlare läcker info lyckas tydligen Seiko själva göra det.
Prototyp + butiksljus + asiatisk handled = katastrof. Tror den blir riktigt riktigt bra IRL.Kanske inte det mest smickrande ljuset.
De gör inte läckor medvetet.Potentiellt ett bra sätt att måta intresse?
Håller med. Även om vridringen med kompass-skala är klassisk, så är de nya väsentligt mer smakliga!Måste säga att dom nya Alpinisterna var sjukt läckra! Hade Seiko tillverkat dressigare klockor under 40mm hade jag nog inte varit lika insnöad på vintage som jag är.
Ja den såg inte så rolig ut direkt. Men det kommer nog bättre! Lite youtube klipp vore nice...Får ju panikångest av den bilden när man bokat upp sig hoppas på någon bättre läcka snabbt
Det är ju likadant varje år. Ser alltid ut som skit på första fotona som kommer ut.Får ju panikångest av den bilden när man bokat upp sig hoppas på någon bättre läcka snabbt
Så är det ju, men man måste ju inte bara ha en? Klassiska Alpinisten för friluftandet och nya "dress-Alpinisten" till vardags. Gillade speciellt den svarta! Lite halvtrist band kanske, men det är ju inget problem egentligen.Håller med. Även om vridringen med kompass-skala är klassisk, så är de nya väsentligt mer smakliga!
Så är det. Jag tänker: Garmin ute. Seiko inne. T ex.Så är det ju, men man måste ju inte bara ha en? Klassiska Alpinisten för friluftandet och nya "dress-Alpinisten" till vardags. Gillade speciellt den svarta! Lite halvtrist band kanske, men det är ju inget problem egentligen.
Jag vet att jag sticker ut hakan nu, men jag fattar inte hype:n.
Vad hamnar dessa på i pris?
Borstad keramik, inte Alu.Jag vet att jag sticker ut hakan nu, men jag fattar inte hype:n.
På fabriksbilderna ser luggarna typ rundade och konstiga ut, inte alls så skarpa som vore snyggt.
Jag tycker bezelns yta är alldeles för stor och ser bara B ut med borstad aluminium?
Vidare gillar jag inte sekundvisaren.
Annars är det kul att Seiko släpper en lite mindre dykare, men jag blir inte supersugen.
Jag gillar att sekundangivelserna verkar ligga printade på tavlan och inte på en plastig chapter ring och övriga visare är riktigt sexigt polerade.
Men vad vet jag?
Gissningsvis som de andra nya? Typ 9.Vad hamnar dessa på i pris?
Det är iofs najs, men varför borstad?Borstad keramik, inte Alu.
För att de kan.Det är iofs najs, men varför borstad?
Borstad keramik, inte Alu.
Är den det? Jag är ambivalent...