• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Abben

Cartier
2-Faktor
Vilken AD? Du bokade i fredags? Om ADn har beställt från Optura sent så hamnar ADn sent i kön och de får klockor från andra batchen. Det behöver inte betyda att alla andra som bokat klockan behöver vänta till september.
Jepp, bokade den 13/3 på Sickla Galleria.
Är dåligt insatt i hur det funkar med leveranserna i klockbranschen så jag har ingen aning om det gäller alla klockor, där gör vi nog rätt i att lyssna på yonsson.
Den jag bokat verkar iaf inte komma förrän i september.
Men ni som får era tidigare kommer säkert vara hyggliga och lägga upp en massa bilder så att jag med senare leverans har nått att titta på :arghh:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jepp, bokade den 13/3 på Sickla Galleria.
Är dåligt insatt i hur det funkar med leveranserna i klockbranschen så jag har ingen aning om det gäller alla klockor, där gör vi nog rätt i att lyssna på yonsson.
Den jag bokat verkar iaf inte komma förrän i september.
Men ni som får era tidigare kommer säkert vara hyggliga och lägga upp en massa bilder så att jag med senare leverans har nått att titta på :arghh:
Nu har jag kollat upp det. SPB149 kommer i tre leveranser. Den du beställt tillhör alltså inte första leveransen som kommer i slutet av juni.
 

ahola

Omega
Hej.✋ Första inlägget på forumet trots väldigt mycket läsande.

Jag hittade denna bild på SPB149 någonstans som jag inte tror varit uppe i tråden tidigare (hittar tyvärr inte källan längre). Här ser det ut som att det borstade keramiska inlägget minskar kontrasten till boett/länk/tavla en del i vissa ljus och ger rätt mycket ”blänk”, vilket jag kan gilla ändå. Sedan ser rundheten av länken väldigt trevlig ut, tycker jag.

7E36A6BD-E0CC-4FFE-89CB-7791E3F6E761.jpeg
 
Senast ändrad:

Frebot

Omega
2-Faktor
Hej.✋ Första inlägget på forumet trots väldigt mycket läsande. Jag hittade denna bild på SPB149 någonstans som jag inte tror varit uppe i tråden tidigare (hittar tyvärr inte källan längre). Här ser det ut som att det borstade keramiska inlägget minskar kontrasten en del i vissa ljus och ger rätt mycket ”blänk” , vilket jag kan gilla ändå. Sedan ser rundheten av länken väldigt trevlig ut, tycker jag.
7E36A6BD-E0CC-4FFE-89CB-7791E3F6E761.jpeg
Inte är det väl keramiskt inlägg på denna? Ingen info om det här iaf: https://www.seikowatches.com/ca-en/products/prospex/spb149j1
 

lofgreno

Audemars
Hej.✋ Första inlägget på forumet trots väldigt mycket läsande.
Jag hittade denna bild på SPB149 någonstans som jag inte tror varit uppe i tråden tidigare (hittar tyvärr inte källan längre). Här ser det ut som att det borstade keramiska inlägget minskar kontrasten till boett/länk/tavla en del i vissa ljus och ger rätt mycket ”blänk”, vilket jag kan gilla ändå. Sedan ser rundheten av länken väldigt trevlig ut, tycker jag.
7E36A6BD-E0CC-4FFE-89CB-7791E3F6E761.jpeg
Den har nog inte vart uppe förut. Men ser bra ut!
Brukar sitta och söka på #SPB149 på Insta. Där dyker det upp lite nytt ibland. :)
 

ahola

Omega

DrDre

Patek
Vi pratade ovan om att 6105 re-issue’n blir 1,3mm mindre än originalet och om det kan göra att den kanske
känns lite (för) liten.

Jag såg denna bilden på nätet med en 6105 bredvid en Submariner och där framgår det tydligt hur stor 6105 är. Lite drygt en mm mindre kommer inte (imho) inte att vara något problem alls.

9AFFD933-1429-468C-B8CC-DBFF5707F0B0.jpeg
 
Senast ändrad:

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Hej.✋ Första inlägget på forumet trots väldigt mycket läsande.

Jag hittade denna bild på SPB149 någonstans som jag inte tror varit uppe i tråden tidigare (hittar tyvärr inte källan längre). Här ser det ut som att det borstade keramiska inlägget minskar kontrasten till boett/länk/tavla en del i vissa ljus och ger rätt mycket ”blänk”, vilket jag kan gilla ändå. Sedan ser rundheten av länken väldigt trevlig ut, tycker jag.

7E36A6BD-E0CC-4FFE-89CB-7791E3F6E761.jpeg
Alltså den här snubben måste ju ha sugrörssmala handleder! Är inte den där klockan liten? Den ser gigantiskt ut på honom.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vi pratade ovan om att 6105 re-issue’n blir 1,3mm mindre än originalet och om det kan göra att den kanske
känns lite (för) liten.

Jag såg denna bilden på nätet med en 6105 bredvid en Submariner och där framgår det tydligt hur stor 6105 är. Lite drygt en mm mindre kommer inte (imho) inte att vara något problem alls.

9AFFD933-1429-468C-B8CC-DBFF5707F0B0.jpeg
6105 måste vara jordens vackraste skapelse!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Vi pratade ovan om att 6105 re-issue’n blir 1,3mm mindre än originalet och om det kan göra att den kanske
känns lite (för) liten.

Jag såg denna bilden på nätet med en 6105 bredvid en Submariner och där framgår det tydligt hur stor 6105 är. Lite drygt en mm mindre kommer inte (imho) inte att vara något problem alls.

9AFFD933-1429-468C-B8CC-DBFF5707F0B0.jpeg
Sea-dweller, men visst. Fattar poängen.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Vi pratade ovan om att 6105 re-issue’n blir 1,3mm mindre än originalet och om det kan göra att den kanske
känns lite (för) liten.

Jag såg denna bilden på nätet med en 6105 bredvid en Submariner och där framgår det tydligt hur stor 6105 är. Lite drygt en mm mindre kommer inte (imho) inte att vara något problem alls.

9AFFD933-1429-468C-B8CC-DBFF5707F0B0.jpeg

Jag tror du har helt rätt! Med den bilden som utgångspunkt tror jag den nya kommer vara perfekt i storleken. Var lite skeptisk i början men känns allt mer logiskt att dra ned lite på storleken.
 
Topp