lofgreno
Guld
Ja vi får se. Spännande detta...Hoppas den ser bättre ut i verkligen
Lite för grå för min smak (därför jag valde den gråa ).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja vi får se. Spännande detta...Hoppas den ser bättre ut i verkligen
Lite för grå för min smak (därför jag valde den gråa ).
MycketJa vi får se. Spännande detta...
Du kan nog alltid lägga en förhandsbokning hos nån AD. Klockmäster Fältöversten tog emot bokningar mot handpenning när den släpptes i alla fall.Ok, tack då vet jag, får hugga snabbare i framtiden om det är något som ser intressant ut. Får väl hålla koll om någon av er som köper tröttnar
Finns det just nu ett gruppköp igång?Anmälan är bindande, om det inte är en intresselista på en modell som läckt och vi inte har pris än. Detta gruppköpet är stängt, kommer inte öppnas igen.
SPB143 & SPB149, som nu är stängt för insläpp. Så nej, eller ja, beroende på hur man ser det.Finns det just nu ett gruppköp igång?
SPB143 & SPB149, som nu är stängt för insläpp. Så nej, eller ja, beroende på hur man ser det.
Ursäkta om jag blir tjatig men vill veta hur jag ska agera om det blir aktuellt i framtiden.SPB143 & SPB149, som nu är stängt för insläpp. Så nej, eller ja, beroende på hur man ser det.
Hejsan. Nu är jag kanske lite fel person för att svara på detta då jag inte är en sån frekvent gruppköpare. Men tänkte fritt spekulera lite efter det jag uppfattat i och med detta senaste gruppköp. Om jag säger nåt felaktigt här så får nån av er mer erfarna korrigera mig.Ursäkta om jag blir tjatig men vill veta hur jag ska agera om det blir aktuellt i framtiden.
Vad är det som styr att det blir stängt, är det ett visst stoppdatum eller ett visst antal som gruppköpet tilldelas? Är det normalt läge att hugga direkt man ser informationen eller hinner man klura lite ?
Tack på förhand!
Ja man kan ju försöka övertyga sig detJu mer jag tänker på det desto mer övertygad är jag om att SLA039 är en riktigt ointressant skitklocka.
Bra försök, ha ha!Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad är jag om att SLA039 är en riktigt ointressant skitklocka.
Håller absolut med! Tavlan såg brunare ut på första bilderna.Färgerna på dessa ser riktigt bra ut på hemsidan.
Tack för svar, då vet jag lite mer hur jag ska agera framöver!Hejsan. Nu är jag kanske lite fel person för att svara på detta då jag inte är en sån frekvent gruppköpare. Men tänkte fritt spekulera lite efter det jag uppfattat i och med detta senaste gruppköp. Om jag säger nåt felaktigt här så får nån av er mer erfarna korrigera mig.
Vad som styr när det stängs är ju lite olika. Ibland kan det vara tidsbegränsat, den som ska styra ett gruppköp vill nog gärna ha ett stoppdatum. Givetvis kan det ju också vara begränsat till ett visst antal, beroende på hur många ex som kommer in.
När det gäller betänktiden så kan den mao vara rätt kort. Men som jag förstår det så är det normalt sett inte bindande till 100% om man ännu inte vet vad det kommer att kosta. Men sen är det bindande. Men förmodligen är det bra att hugga så fort som möjligt...
Det vi gör är ju en gruppbeställning, alltså att varje person som deltar blir en del i den gruppbeställningen. I princip alltid kör vi på en modell som det finns ett stort intresse av, oftast limiterad. Sedan träffas vi när klockorna kommer till butiken och umgås, plockar ut våra klockor och snackar skit några timmar. När gruppköpen är små blir det svårt att få dit mycket folk, men vi har ibland varit både 20 och 25 personer och hämtat ut samtidigt. Vissa har till och med flugit till Stockholm för att delta.Tack för svar, då vet jag lite mer hur jag ska agera framöver!
Gäller detsamma för övriga varianter?Fick ett samtal idag och det verkar som om SPB149 blir försenad.
Nytt leveransdatum är någon gång i september
Samtal från vem?Fick ett samtal idag och det verkar som om SPB149 blir försenad.
AD:n jag bokat klockan hos.Samtal från vem?
Frågade inte om någon annan modell tyvärr, så jag vet inte.Gäller detsamma för övriga varianter?
Naej!Fick ett samtal idag och det verkar som om SPB149 blir försenad.
Menar du finska eller nåt med finishen?Nån som förstår finish?
Icke!Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad är jag om att SLA039 är en riktigt ointressant skitklocka.
Vilken AD? Du bokade i fredags? Om ADn har beställt från Optura sent så hamnar ADn sent i kön och de får klockor från andra batchen. Det behöver inte betyda att alla andra som bokat klockan behöver vänta till september.AD:n jag bokat klockan hos.
Vet inte om det är en generell försening eller bara den specifika affären som får sina senare.