Överlag fräsigt utseende! ...men blir inte riktigt klok på de osymmetriska lumenstrecken på indexen. Ser skevt ut på bild men kanske upplevs bättre irl?
mumsig tavla på SPB131.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Överlag fräsigt utseende! ...men blir inte riktigt klok på de osymmetriska lumenstrecken på indexen. Ser skevt ut på bild men kanske upplevs bättre irl?
mumsig tavla på SPB131.
Jag förstår inte vad du menar.Överlag fräsigt utseende! ...men blir inte riktigt klok på de osymmetriska lumenstrecken på indexen. Ser skevt ut på bild men kanske upplevs bättre irl?
Försöker precisera:Jag förstår inte vad du menar.
Indexen är högre än det målade och inget foto är 100% framifrån. Googla parallaxfel.
Försöker precisera:
stör mig på att de gröna lysmassestrecken inte ser ut att vara centrerade på själva indexrutepluppen. Det verkar ”sticka ut” mer av en bit svart yta på endera sidan av lumenstrecken på indexen. Som om man klippt i och gjort index av en randig bit med lysmassa utan speciell hänsyn till var själva strecken är.
Kan vara att jag börjar bli lite vindtyrig eller är det tänkt att det ska se ut så?
Det är väl räfflade stavindex på denna? Låter som att du uppfattar dem fel?
Försöker precisera:
stör mig på att de gröna lysmassestrecken inte ser ut att vara centrerade på själva indexrutepluppen. Det verkar ”sticka ut” mer av en bit svart yta på endera sidan av lumenstrecken på indexen. Som om man klippt i och gjort index av en randig bit med lysmassa utan speciell hänsyn till var själva strecken är.
Kan vara att jag börjar bli lite vindtyrig eller är det tänkt att det ska se ut så?
Som jag skrev; SER skevt ut på bild men fattar att det kan vara korrekt irl vilket vekar vara fallet, tack. Återigen, frän klocka!Indexen är högre än det målade och inget foto är 100% framifrån. Googla parallaxfel.
Det är väl räfflade stavindex på denna? Låter som att du uppfattar dem fel?
Grymt snygg. Även den vita ser ju fantastisk ut. Det måste varit svårt att välja..?
Där kom den (SPB131). Tack för det Globen! Lite luffig länk, annars kanon.
Är det inte i Juni för den också?.. Typ veckan efter midsommar om allt går som det ska... Jag SKA ha min 149:a då i alla fall...;-)Svaret finns säkert bak i tråden men när är det sagt att SPB143 ska släppas?
Juni var det sagt - preliminärt...Svaret finns säkert bak i tråden men när är det sagt att SPB143 ska släppas?
Vill bara meddela att från i fredags så har Bergströms Ur i Uppsala Grand Seiko i butiken. (nej jag jobbar inte där)
Gissar att det även gäller GBG och Malmö!
Låter nästan lite märkligt om Bergströms GBG får GS. 3st GS ADs i GBG är nog en för mycket.Vill bara meddela att från i fredags så har Bergströms Ur i Uppsala Grand Seiko i butiken. (nej jag jobbar inte där). Gissar att det även gäller GBG och Malmö!
Vill bara meddela att från i fredags så har Bergströms Ur i Uppsala Grand Seiko i butiken. (nej jag jobbar inte där)
Gissar att det även gäller GBG och Malmö!
Vet inte om det gäller GBG och Malmö? Men var själv inne och tittade i Uppsala precis, så där är det 100%.Låter nästan lite märkligt om Bergströms GBG får GS. 3st GS ADs i GBG är nog en för mycket.
Samma med två i Malmö. Förstår om Bergströms vill ha ett varumärke i butiken som faktiskt kan och vill leverera produkter men hoppas för Sjöbackens skull att de får behålla marknaden.Låter nästan lite märkligt om Bergströms GBG får GS. 3st GS ADs i GBG är nog en för mycket.
Får behålla? Man blir inte av med GS för att man inte säljer. Däremot vill man ju bara sälja sådant som säljer.Samma med två i Malmö. Förstår om Bergströms vill ha ett varumärke i butiken som faktiskt kan och vill leverera produkter men hoppas för Sjöbackens skull att de får behålla marknaden.
Tänkte "behålla" i bemärkelsen "inte tappar alla kunderna till Bergströms". Bergströms är ju den traditionella high-end butiken i Malmö och har ju troligtvis större tillgång till en mer betalstark kund än Sjöbackens som är en mer standard-kedjebutik som (glädjande nog) valt att satsa på GS som en mer ambitiös krydda i sortimentet.Får behålla? Man blir inte av med GS för att man inte säljer. Däremot vill man ju bara sälja sådant som säljer.
nu har jag inte varit inne hos huke senaste tiden men över lag har väl huke alltid haft större sortinent med omega och breitling än bergströms men bergströms har ju dom dära halvtomma montrarna med rolexTänkte "behålla" i bemärkelsen "inte tappar alla kunderna till Bergströms". Bergströms är ju den traditionella high-end butiken i Malmö och har ju troligtvis större tillgång till en mer betalstark kund än Sjöbackens som är en mer standard-kedjebutik som (glädjande nog) valt att satsa på GS som en mer ambitiös krydda i sortimentet.
Är de halvtomma?nu har jag inte varit inne hos huke senaste tiden men över lag har väl huke alltid haft större sortinent med omega och breitling än bergströms men bergströms har ju dom dära halvtomma montrarna med rolex
Är de halvtomma?
Vad kul för dem att de har fått en rejäl påfyllning!
Nice. Tycker det ser bra ut!Ett litet videoklipp på SPB149. https://www.instagram.com/p/B-eARxWg1rs/?igshid=7eig2246gq82
Skumma färger på denna bild...Första hands-on på SPB149? https://timeandtidewatches.com/hands-on-seiko-spb149j-review/
Verkligen. Blir konstigt när de berömmer den guldiga sekundvisaren och samtidigt har ett oklart filter på alla bildernaSkumma färger på denna bild...
Haha ja precis.Verkligen. Blir konstigt när de berömmer den guldiga sekundvisaren och samtidigt har ett oklart filter på alla bilderna