• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Arvis

Cartier
2-Faktor
E6163BED-D257-4E99-AA6E-F30251674C63.jpeg
7E7BFD23-5E3E-4AF8-AD88-E88286C6741C.jpeg

mumsig tavla på SPB131.
Överlag fräsigt utseende! ...men blir inte riktigt klok på de osymmetriska lumenstrecken på indexen. Ser skevt ut på bild men kanske upplevs bättre irl?
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
25B8B63C-B50D-4833-ABE2-08E372F0C618.jpeg
Jag förstår inte vad du menar.
Försöker precisera:
stör mig på att de gröna lysmassestrecken inte ser ut att vara centrerade på själva indexrutepluppen. Det verkar ”sticka ut” mer av en bit svart yta på endera sidan av lumenstrecken på indexen. Som om man klippt i och gjort index av en randig bit med lysmassa utan speciell hänsyn till var själva strecken är.
Kan vara att jag börjar bli lite vindtyrig eller är det tänkt att det ska se ut så?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
25B8B63C-B50D-4833-ABE2-08E372F0C618.jpeg

Försöker precisera:
stör mig på att de gröna lysmassestrecken inte ser ut att vara centrerade på själva indexrutepluppen. Det verkar ”sticka ut” mer av en bit svart yta på endera sidan av lumenstrecken på indexen. Som om man klippt i och gjort index av en randig bit med lysmassa utan speciell hänsyn till var själva strecken är.
Kan vara att jag börjar bli lite vindtyrig eller är det tänkt att det ska se ut så?
Indexen är högre än det målade och inget foto är 100% framifrån. Googla parallaxfel.
 

ahola

Omega
25B8B63C-B50D-4833-ABE2-08E372F0C618.jpeg

Försöker precisera:
stör mig på att de gröna lysmassestrecken inte ser ut att vara centrerade på själva indexrutepluppen. Det verkar ”sticka ut” mer av en bit svart yta på endera sidan av lumenstrecken på indexen. Som om man klippt i och gjort index av en randig bit med lysmassa utan speciell hänsyn till var själva strecken är.
Kan vara att jag börjar bli lite vindtyrig eller är det tänkt att det ska se ut så?
Det är väl räfflade stavindex på denna? Låter som att du uppfattar dem fel?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Samma med två i Malmö. Förstår om Bergströms vill ha ett varumärke i butiken som faktiskt kan och vill leverera produkter men hoppas för Sjöbackens skull att de får behålla marknaden.
Får behålla? Man blir inte av med GS för att man inte säljer. Däremot vill man ju bara sälja sådant som säljer.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Får behålla? Man blir inte av med GS för att man inte säljer. Däremot vill man ju bara sälja sådant som säljer.
Tänkte "behålla" i bemärkelsen "inte tappar alla kunderna till Bergströms". Bergströms är ju den traditionella high-end butiken i Malmö och har ju troligtvis större tillgång till en mer betalstark kund än Sjöbackens som är en mer standard-kedjebutik som (glädjande nog) valt att satsa på GS som en mer ambitiös krydda i sortimentet.
 

Rulle

Audemars
Tänkte "behålla" i bemärkelsen "inte tappar alla kunderna till Bergströms". Bergströms är ju den traditionella high-end butiken i Malmö och har ju troligtvis större tillgång till en mer betalstark kund än Sjöbackens som är en mer standard-kedjebutik som (glädjande nog) valt att satsa på GS som en mer ambitiös krydda i sortimentet.
nu har jag inte varit inne hos huke senaste tiden men över lag har väl huke alltid haft större sortinent med omega och breitling än bergströms men bergströms har ju dom dära halvtomma montrarna med rolex:hilarious::hilarious:
 
Topp