Men du kommer ändå att äga en förr eller senare eller hur?..;-)Jag fattar verkligen inte heller. Den ser OK ut men det är verkligen på gränsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men du kommer ändå att äga en förr eller senare eller hur?..;-)Jag fattar verkligen inte heller. Den ser OK ut men det är verkligen på gränsen.
Inte just den tror jag faktiskt inte. Mitt favvospann ligger runt 5-10K. Kan sticka iväg då och då men då ska det vara något riktigt bra.Men du kommer ändå att äga en förr eller senare eller hur?..;-)
Tänkte mer på din förmåga att testa i princip allt. I alla fall en gångInte just den tror jag faktiskt inte. Mitt favvospann ligger runt 5-10K. Kan sticka iväg då och då men då ska det vara något riktigt bra.
Ja man ska aldrig säga aldrig. Det dyker säkert upp ett tillfälle någon gång då man få möjlighet att ta en i delbyte. Den är inte ful. Förstår bara inte hypen. Flera här verkar redan ha utnämnt den till den bästa Seiko-dykaren vilket för mig är helt oförståeligt.Tänkte mer på din förmåga att testa i princip allt. I alla fall en gång
Anledningen är nog storleken på 40.5mm samt mas62 visarna.. Perfekt kombination..Ja man ska aldrig säga aldrig. Det dyker säkert upp ett tillfälle någon gång då man få möjlighet att ta en i delbyte. Den är inte ful. Förstår bara inte hypen. Flera här verkar redan ha utnämnt den till den bästa Seiko-dykaren vilket för mig är helt oförståeligt.
Den kommer nångång i Augusti.. Om den kommer med gummi vet jag ej..tror priset skulle landa på runt 13k om jag minns rätt..De blå nysläppen, ltd ed, har valsat runt och fått rätt mycket uppmärksamhet och tom listas i butikerna, men har någon hört något ytterligare om SPB151J1/SPB153J1? Pris? Release datum? Går det att köpa den svarta på gummi.
Ser bra ut!Lite mer videomaterial på SPB149. Jag tycker den ser riktigt bra ut. Det är länk- och boettkopplingen som kanske kunnat vara lite mer ”sömlös”, men den kommer bli bra.
Ja, håller tummarna för det. Även om en rasslig länk inte är ett jätteproblem vore det ju trevligt om den är bra från början.Det tror jag absolut.. Dom ska tydligen ha förbättrat den markant..
Denna kommer bli bra.. Ser även solid ut på videon..Ja, håller tummarna för det. Även om en rasslig länk inte är ett jätteproblem vore det ju trevligt om den är bra från början.
Håller med, ser faktiskt bra ut. Bara det är bättre än på min gamla Turtle jag hade. Det var ingen en hit, satt inte på länge.Denna kommer bli bra.. Ser även solid ut på videon..
Nice, Ska läsas ikväll!Bra artikel från Hoodinkee:
Introducing: The Seiko SPB151 and SPB153 'Captain Willard' Prospex Models
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-spb151-and-spb153-captain-willard-prospex-introducing
Wow dom har gjort den mindre och tunnare än 6105..Bra artikel från Hoodinkee:
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-spb151-and-spb153-captain-willard-prospex-introducing
Vilken återförsäljare? Spb149j1 kommer lista 16496kr och 145 kommer vara lite billigare... Så 15998kr med 15%rabatt låter snålt..Jag har varit i kontakt med en återförsäljare som meddelat att en Seiko SPB143J1 går loss på 15998. Slutet av juni. Då det var 15% erbjudande på alla klockor löste man den rabatten på uret också. Känns det snålt eller OK? Har inte väldigt mycket erfarenhet av köp av Seiko från återförsäljare.
Stjärnurmakarna i Malmö.Vilken återförsäljare? Spb149j1 kommer lista 16496kr och 145 kommer vara lite billigare... Så 15998kr med 15%rabatt låter snålt..
Grymt! Jag blev jääävligt sugen på den svarta klassiska. Det är frustrerande att det inte finns några bilder på www!Nice, Ska läsas ikväll!
Beställt båda
https://www.klockmagasinet.se/seiko...spb145j1-divers-1965-modern-re-interpretationStjärnurmakarna i Malmö.
Ja, det kändes snålt och dyrt. Det var i och för sig bara första mailkontakten och jag har inte sett om det finns mer att göra på det.
Bra clasp!Grymt! Jag blev jääävligt sugen på den svarta klassiska. Det är frustrerande att det inte finns några bilder på www!
Bra artikel från Hoodinkee:
Jag håller med. Det blir att införskaffa sig en SPB5151! Till sommaren hade varit prefekt, självklar sommarklocka. Inte lika roligt om den blir försenad till sep/okt.Mycket trevlig läsning! SPB151 är Seikon jag väntat på. Nu håller vi tummarna att de kommer gå att få tag på innan sommaren är helt över...
Kommer i Augusti..Mycket trevlig läsning! SPB151 är Seikon jag väntat på. Nu håller vi tummarna att de kommer gå att få tag på innan sommaren är helt över...
Wtf.. igår kunde jag hitta SPB151 och SPB153 på Seikos hemsida men nu verkar inte sidan finnas kvar. Det var där jag hittade den här bilden på claspen.. tur att jag har kvar fliken på datorn.Bra clasp!
Wtf.. igår kunde jag hitta SPB151 och SPB153 på Seikos hemsida men nu verkar inte sidan finnas kvar. Det var där jag hittade den här bilden på claspen.. tur att jag har kvar fliken på datorn.
Såg det, segt..
Inte speciellt oväntat. Hoppas det inte blir en för lång push out...