• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tänkte mer på din förmåga att testa i princip allt. I alla fall en gång :)
Ja man ska aldrig säga aldrig. Det dyker säkert upp ett tillfälle någon gång då man få möjlighet att ta en i delbyte. Den är inte ful. Förstår bara inte hypen. Flera här verkar redan ha utnämnt den till den bästa Seiko-dykaren vilket för mig är helt oförståeligt.
 

Code

AKA Vincent B
Ja man ska aldrig säga aldrig. Det dyker säkert upp ett tillfälle någon gång då man få möjlighet att ta en i delbyte. Den är inte ful. Förstår bara inte hypen. Flera här verkar redan ha utnämnt den till den bästa Seiko-dykaren vilket för mig är helt oförståeligt.
Anledningen är nog storleken på 40.5mm samt mas62 visarna.. Perfekt kombination.. :D
 

DrDre

Patek
De blå nysläppen, ltd ed, har valsat runt och fått rätt mycket uppmärksamhet och tom listas i butikerna, men har någon hört något ytterligare om SPB151J1/SPB153J1? Pris? Release datum? Går det att köpa den svarta på gummi.
91EDB2FD-D99C-4960-A85C-C5D5025C81AC.png
 

Code

AKA Vincent B
Någon mer här som känner som jag? Att man kommer få ångest över vilket band/länk Seiko spb149j1 ska sitta på? Kommer bli riktigt fet både på länk, gummi och nato.. :D:D
 

Linus

Cartier
Jag har varit i kontakt med en återförsäljare som meddelat att en Seiko SPB143J1 går loss på 15998. Slutet av juni. Då det var 15% erbjudande på alla klockor löste man den rabatten på uret också. Känns det snålt eller OK? Har inte väldigt mycket erfarenhet av köp av Seiko från återförsäljare.
 

Code

AKA Vincent B
Jag har varit i kontakt med en återförsäljare som meddelat att en Seiko SPB143J1 går loss på 15998. Slutet av juni. Då det var 15% erbjudande på alla klockor löste man den rabatten på uret också. Känns det snålt eller OK? Har inte väldigt mycket erfarenhet av köp av Seiko från återförsäljare.
Vilken återförsäljare? Spb149j1 kommer lista 16496kr och 145 kommer vara lite billigare... Så 15998kr med 15%rabatt låter snålt..
 

JohanRe

Cartier
Stjärnurmakarna i Malmö.
Ja, det kändes snålt och dyrt. Det var i och för sig bara första mailkontakten och jag har inte sett om det finns mer att göra på det.
https://www.klockmagasinet.se/seiko...spb145j1-divers-1965-modern-re-interpretation

Be dem matcha klockmagasinet skulle jag säga. Som jag förstår det är de AD så garantier ect gäller från dem. Även om de inte har SPB143 på sidan än så lär den landa på samma pris som 145an.
 
Topp