man är väl tappad på huvetVilken iaktagningsförmåga! Skulle jag aldrig sett!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
man är väl tappad på huvetVilken iaktagningsförmåga! Skulle jag aldrig sett!
Hojta gärna till om det sipprar ut info om lansering osv, ser magiskt ut
Gamla vs nya. Ser riktigt bra ut! Så skulle den sett ut från början. En sådan lär det definitivt bli.
Ja, den där lär nog jag också slå till på!Hojta gärna till om det sipprar ut info om lansering osv, ser magiskt ut
Ser ut som manta. Svag för det, fantastika djur jag gillar dem, får nog bli en sådan.Ny Save The Ocean-tavla. Känns väl lite fattigare än de tidigare?
I kommentarene snakkes det om bezel i stainless steel? Antar det er spekulasjoner?Hodinkee har precis publicerat en artikel om SPB143-149. Den innehåller inte några revolutionerande nyheter.
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-prospex-spb143-spb145-spb147-and-spb149-introducing
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-prospex-spb143-spb145-spb147-and-spb149-introducing
I kommentarene snakkes det om bezel i stainless steel? Antar det er spekulasjoner?
Alltid trott att det var stål ringar på Seiko.. Vem har sagt att de är keramiska?Det är första gången jag läst att det är stål. Överallt annars har man skrivit att det är borstad keramik.
Alltid trott att det var stål ringar på Seiko.. Vem har sagt att de är keramiska?
Alltid trott att det var stål ringar på Seiko.. Vem har sagt att de är keramiska?
Nej ser ju direkt att det inte är keramisk... Tycker personligen att aluminium är coolare. Snyggt när dom blir 10-15år gamla med fade:ade ringar..Det gäller alltså just denna modellen och där har alla jag läst tidigare hävdat att det är borstad keramik. Här är ett exempel
https://monochrome-watches.com/seik...spb149-modern-62mas-reissue-1965-specs-price/
Nej ser ju direkt att det inte är keramisk... Tycker personligen att aluminium är coolare. Snyggt när dom blir 10-15år gamla med fade:ade ringar..
Ok ingen aning.. Men tror inte den är keramisk...Monochrome skriver "Also new to this 62MAS-inspired Prospex SPB149 is the bezel with a brushed ceramic 60-minute insert. " men det är ju inte säkert att de (och övriga som påstått) har sett klockan och de kan ha fått fel information.
Får man fråga vad uppgiften kommer ifrån? Vill inte ’steala your thunder’ men inte få upp förhoppningarna i onödanFick precis bekräftat att nya Seiko SPB149J1 redan släpps i Maj (Och dom andra färgerna) , OM INTE Covid-19 drar ut på tiden... Hoppas inte..
Vill egentligen inte skriva, då dom kanske får massa onödiga samtal/Mail... Men som sagt INTE 100% säkert än pga viruset..Får man fråga vad uppgiften kommer ifrån? Vill inte ’steala your thunder’ men inte få upp förhoppningarna i onödan
Gröna var ju riktigt fet..
Jag tycker den är en fullträff.. Förutom bandhornen/ändlänkarna.. Känns konstigt. Varför ha nivåskillnad mellan ändlänk och boett?Fick precis bekräftat att nya Seiko SPB149J1 redan släpps i Maj (Och dom andra färgerna) , OM INTE Covid-19 drar ut på tiden... Hoppas inte..
Hur menar du nivå skillnad?Jag tycker den är en fullträff.. Förutom bandhornen/ändlänkarna.. Känns konstigt. Varför ha nivåskillnad mellan ändlänk och boett?
Ja, jag tycker inte ändlänkens infattning integrerar särskilt väl med boetten. Hela ändlänken sitter lägre så att det verkar bli ett litet trappsteg från boett till ändlänk.Hur menar du nivå skillnad?
Du menar att mittenlänken är typ högre än boetten när den sitter fast emot boetten?Ja, jag tycker inte ändlänkens infattning integrerar särskilt väl med boetten. Hela ändlänken sitter lägre så att det verkar bli ett litet trappsteg från boett till ändlänk.
Tycker det blir varken hackat eller malet, men stör man sig inte på det är det ju toppen. Resten av klockan ser ju som sagt ut som en fullträff.
Ja, jag tycker inte ändlänkens infattning integrerar särskilt väl med boetten. Hela ändlänken sitter lägre så att det verkar bli ett litet trappsteg från boett till ändlänk.
Tycker det blir varken hackat eller malet, men stör man sig inte på det är det ju toppen. Resten av klockan ser ju som sagt ut som en fullträff.
Nä, jag menar tvärtom. Att hela ändlänken sitter lägre än boetten. Kolla den bild du la upp först, den jag citerade.Du menar att mittenlänken är typ högre än boetten när den sitter fast emot boetten?
Ok.. Du ska inte ha klockan hör jag..Nä, jag menar tvärtom. Att hela ändlänken sitter lägre än boetten. Kolla den bild du la upp först, den jag citerade.
Jo.. Det är ingen ordning alls.. Men ibland blir det rätt bra, som med denna SBGC013.Nä men Seiko har väl aldrig förstått sig på att göra ändlänkar som harmoniserar med boettformen. Min GS har kantig boett men ändlänkar i annan form...
Haha, nä. Den är inte riktigt för mig, men snygg.Ok.. Du ska inte ha klockan hör jag..
Blir nog ingen för mig heller. Har litet svårt för den generiska 50/60-talsboetten med raka bandhorn.Haha, nä. Den är inte riktigt för mig, men snygg.