Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- det är väl efterfrågan och en lyckad marknadsföring som leder till högre priser. Som många konstaterat kommer nog priserna att dala ...De nya 62MAS är otroligt fina, inget snack om saken. Men jag undrar vad det verkligen är som gör de dyrare än de nya Seiko alpinisterna? Det sitter trots allt samma urverk i dem, 6r35.
Fick tag på en spb147 idag. När jag stod med 143 och 147 i handen och valde kändes den senare mest i min smak med sina varmare färger. Tavlan upplevs dock mest som svart-brun och det är bara i vissa ljus som den glimmar till i guld-brunt.Är f.ö. inte någon större vän av länkar så jag saknar inte det på 147:an. Möjligen blir det lite svårare att hitta band som matchar om man nu inte bara vill ha svart.
Befogad fråga faktiskt.Är 62mas reissuen så bra som förväntat nu när hypen lagt sig?
Bezeln ser för stor ut när jag kikar på bilder, nåt som stör i verkligheten eller smälter bra in med klockan?
Bulang & Sons har ett Natoband som drar åt guld. Skulle sitta fint på den https://bulangandsons.com/collectio...on-nato-watch-strap-coyote-brown-1?tab_reviewFick tag på en spb147 idag. När jag stod med 143 och 147 i handen och valde kändes den senare mest i min smak med sina varmare färger. Tavlan upplevs dock mest som svart-brun och det är bara i vissa ljus som den glimmar till i guld-brunt.Är f.ö. inte någon större vän av länkar så jag saknar inte det på 147:an. Möjligen blir det lite svårare att hitta band som matchar om man nu inte bara vill ha svart.
Menar du att begpriserna kommer dala eller att man reviderar sina nypriser?- det är väl efterfrågan och en lyckad marknadsföring som leder till högre priser. Som många konstaterat kommer nog priserna att dala ...
Det är helt ok att tycka så. Du är ju inte den enda heller.Befogad fråga faktiskt.
Har nu haft spb149 lite över en vecka med både länken och gummibandet på. Ärligt talat, jag är inte lika såld som jag var direkt.
Det är en mycket fin klocka, men hypen var stor och min uppfattning är att den inte riktigt motsvarar förväntningarna.
Hade inte protesterat om den var 38 eller 39 mm och då har jag inte särskilt smal handled. 16500 kr är ändå ganska saftigt.
Kan inte peka ut något negativt direkt utan det är snarare en känsla som är svår att beskriva. Länken är helt ok, men jag tror det blå armbandet är lite vassare.
Bezelen är lite väl tilltagen. Går perfekt, drar sig inte alls.
Ta inte detta som någon diss, utan snarare en smakfråga och referensramar. Är väl bortskämd med det schweiziska ikonerna.
Njae.... Tveksamt om det är ok?...;-)Det är helt ok att tycka så. Du är ju inte den enda heller.
En åsikt har man väl alltid rätt att ha.Njae.... Tveksamt om det är ok?...;-)
It’s alright, but it’s not ok...Njae.... Tveksamt om det är ok?...;-)
I början följer de flesta AD grossisternas rek. priser men med tiden brukar det dyka upp prispressare. Jag vet inte hur mycket AD:s pålägg är men näthandlarna och gråhandlarna kan väl klara lägre marginaler. Men det är svåra tider nu och det kanske blir mindre utbud och bibehålla priser istället?Menar du att begpriserna kommer dala eller att man reviderar sina nypriser?
Jag är jäkligt nöjd med min 149:a i alla fall. Har aldrig ägt ngn GS men dessa är ju helt klart flera snäpp bättre än de Sumos och Turtles jag ägt och äger. För några år sedan backade jag vid flera tänkta köp av de tidigare MM 300 för att jag tyckte finish var sisådär. Hade de sett ut som min 149 hade jag köpt direkt. Med det sagt så ger jag mig inte in i ngn diskussion om dessa faktiskt ÄR bättre än de gamla MM300 eller inte. Men enligt mina gamla fingrar och ögon så känns de i alla fall inte sämre
Då förstår jag vad du menar. Att priser hos andra än AD kommer att bli lägre är säkert sant. Men jag tvekar på om de modeller vi pratar om här kommer dråsa i backen... Men jag kan ha fel.I början följer de flesta AD grossisternas rek. priser men med tiden brukar det dyka upp prispressare. Jag vet inte hur mycket AD:s pålägg är men näthandlarna och gråhandlarna kan väl klara lägre marginaler. Men det är svåra tider nu och det kanske blir mindre utbud och bibehålla priser istället?
Då förstår jag vad du menar. Att priser hos andra än AD kommer att bli lägre är säkert sant. Men jag tvekar på om de modeller vi pratar om här kommer dråsa i backen... Men jag kan ha fel.
Vilka ska tröttna? Vi som redan har någon variant eller de som än inte hunnit bestämma sig för ngn av de modeller som existerar idag?Nästa år har Seiko släppt save the ocean, padi och sju andra färger etc av denna modellserie och hälften tröttnar
Hoppas jag har fel men skulle inte förvåna mig sett till andra populära modellserier...
Vilka ska tröttna? Vi som redan har någon variant eller de som än inte hunnit bestämma sig för ngn av de modeller som existerar idag?
Varför skulle jag gilla min 149:a mindre om Seiko beslutar sig för att göra en PADI version?
Det finns ju egentligen ytterst få väldigt originella klockor om det nu är det man är ute efter. Eller missförstår jag dig?
Håller med till 100.Nja menar inte riktigt så, blev inget vidare formulerat. Är ju lätt se att dessa modeller verkar fylla ett behov hos många köpare, därav dess popularitet och verkar också riktigt bra. Jag gillar två av dem varav den blå för mig är finast. Det jag egentligen hoppas slippa se är att Seiko gör mängder av olika modeller i denna serie likt de gör i många andra. Även fast turtle är populärt (och bra) blev modellutbudet så enormt att iaf jag tröttnade lite, tills king kom nu med något ”nytt”. Kanske inte blev bättre formulerat men men
Edit: leker vi med tanken om fler släpp tror jag dock dessa första står sig, de är så cleana och mkt Seiko DNA i dem. Därav de tilltalar så många även nog när första hypen lagt sig. Med det sagt en orange tavla kan de gärna släppa
Nu fattar jag!! Å vilken idé!! Orange tavla alltså. Jag ska ha en i så fall. Kanske inte riktigt så här orange...Nja menar inte riktigt så, blev inget vidare formulerat. Är ju lätt se att dessa modeller verkar fylla ett behov hos många köpare, därav dess popularitet och verkar också riktigt bra. Jag gillar två av dem varav den blå för mig är finast. Det jag egentligen hoppas slippa se är att Seiko gör mängder av olika modeller i denna serie likt de gör i många andra. Även fast turtle är populärt (och bra) blev modellutbudet så enormt att iaf jag tröttnade lite, tills king kom nu med något ”nytt”. Kanske inte blev bättre formulerat men men
Edit: leker vi med tanken om fler släpp tror jag dock dessa första står sig, de är så cleana och mkt Seiko DNA i dem. Därav de tilltalar så många även nog när första hypen lagt sig. Med det sagt en orange tavla kan de gärna släppa
Nu fattar jag!! Å vilken idé!! Orange tavla alltså. Jag ska ha en i så fall. Kanske inte riktigt så här orange...
Lite mer diskret sunburst som i 149:an kanske
Jäkla fin i den färgen Hur känns den annars? Bra storlek? Tyngd? Om du kommer ihåg hur 6105 kändes, jämfört med den?
Gillar din reflektion, marknaden efterfrågar - vi mjölkar. Enkelt.Håller med till 100.
773, 775 och 777 var bra och typ samma som detta släpp. Och så första Padin som då var en klockren sommarlovsklocka och ett coolt samarbete som då det begav sig kändes unikt. Det sabbade dom dock snabbt.
Därefter blev det en jävla gegga av modeller som ger mig ångest, fram till Kingen och nu den moderna Willarden som båda är rejäla lyft.
Även jag hoppas verkligen att dom inte försöker mjölka ur de här SPB-modellerna på det viset. Folk kanske inte är lika benägna att välja tavlor med fiskfenor och mörka hål på när prislappen är 3ggr högre, men fan vet.
Om jag sticker ut hakan och sägen att finishen är omhändertagen av ett helt annat team. Hur låter det? Känns bättre, men vad vet moi.De nya 62MAS är otroligt fina, inget snack om saken. Men jag undrar vad det verkligen är som gör de dyrare än de nya Seiko alpinisterna? Det sitter trots allt samma urverk i dem, 6r35.
Sant, och det mjölkas så det skvätter om det! Hur många Turtle-modeller har gjorts mellan 777:an och Kingen? 20? 30?Gillar din reflektion, marknaden efterfrågar - vi mjölkar. Enkelt.
Jag gissar att dom tar betalt för att dom kan. 62MAS har en historia som Alpinisten saknar, och historia bakom klockor får oss klocknördar att bli knäsvaga och fuktiga i byxan. Finns det en story bakom klockan, att den används av ett superduperelitkrigarteam, har varit på månen eller djupast i havet eller används av en gammal filmikon så lättar vi gärna på lädret.De nya 62MAS är otroligt fina, inget snack om saken. Men jag undrar vad det verkligen är som gör de dyrare än de nya Seiko alpinisterna? Det sitter trots allt samma urverk i dem, 6r35.
Klart det är peck för en som mig och dig som gärna är en wis och letar det unika, men det också ett gäng excel-snubbar i Seikokoncernenn som räknar fram möjligheterna.Sant, och det mjölkas så det skvätter om det! Hur många Turtle-modeller har gjorts mellan 777:an och Kingen? 20? 30?
Jag gissar att dom tar betalt för att dom kan. 62MAS har en historia som Alpinisten saknar, och historia bakom klockor får oss klocknördar att bli knäsvaga och fuktiga i byxan. Finns det en story bakom klockan, att den används av ett superduperelitkrigarteam, har varit på månen eller djupast i havet eller används av en gammal filmikon så lättar vi gärna på lädret.