Absolut, enda sättet att få de som jag villeKöpte du 2?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, enda sättet att få de som jag villeKöpte du 2?
Förstår dig! Är lite sugen på kombin i blå och stål själv.Absolut, enda sättet att få de som jag ville
Jag var ju så sugen på den här klockan i helsvart men tycker att seiko missade med nuvarande färgkombinationer. För min del så skaffade jag en sk MM200 och satte dit MM300-visare istället. På så sätt blev jag helnöjd. Litet lustigt är det dock att man måste börja modda klockor i den här prisklassen för att de ska bli heltätt...
Förstår dig! Är lite sugen på kombin i blå och stål själv.
Otroligt fin!Ingen nyhet kanske, men en av de två nya versionerna av Seikos titandykare Shogun. Uthämtad på Klockmaster Globen igår, min egen hovleverantör av Seiko. Den här har vit urtavla vilket jag tycker ger den ett fräscht och krispigt utseende jämfört med den vanliga i svart. Vet inte om armbandet har förekommit på några andra modeller tidigare? Det är i silikon, bekvämt och passar modellen bra med sitt tooliga utseende. Jag tycker det påminner om något gummi som satt på en GS-dykare för några år sedan. Till dess fördel skall också sägas att det inte verkar vara så dammabsorberande, och att ytan känns lite "torrare", än det jag har vant mig vid från andra silikonarmband tillverkade av Seiko. Kanske en produktutveckling rentav?
Fina bilder. Gillar verkligen utseendet med den vita tavlan.Ingen nyhet kanske, men en av de två nya versionerna av Seikos titandykare Shogun. Uthämtad på Klockmaster Globen igår, min egen hovleverantör av Seiko. Den här har vit urtavla vilket jag tycker ger den ett fräscht och krispigt utseende jämfört med den vanliga i svart. Vet inte om armbandet har förekommit på några andra modeller tidigare? Det är i silikon, bekvämt och passar modellen bra med sitt tooliga utseende. Jag tycker det påminner om något gummi som satt på en GS-dykare för några år sedan. Till dess fördel skall också sägas att det inte verkar vara så dammabsorberande, och att ytan känns lite "torrare", än det jag har vant mig vid från andra silikonarmband tillverkade av Seiko. Kanske en produktutveckling rentav?
Har du ägt någon tidigare Shogun? På bilderna ser case, bandhorn mm ut att vara samma lika som SBDC029 och SBDC007, nyfiken om så är fallet.
Jag vill minnas att lug till lug på min SBDC029 var 51mm, är det samma på den nya?
Denna verkar väldigt fin...gillar dessa visare mer än tex sbgv245 som jag har haft! Denna känns sportigare vilket jag önskar..tyvärr inget datumNågon som sett denna tidigare? https://www.seiyajapan.com/collections/grand-seiko/products/grand-seiko-quartz-sbgx343-current-price Gillade sbgx293 rätt rejält, denna verkar ju vara en liten facelift. Gillar den, förutom att den har olika färg på lumen.
Bästa med klockan: inget datum.Denna verkar väldigt fin...gillar dessa visare mer än tex sbgv245 som jag har haft! Denna känns sportigare vilket jag önskar..tyvärr inget datum
Nya King Seiko är så förbannat cool. Men blir sjukt trött på alla förbannade LE som Seiko / GS, och nu då även KS rullar ut...
Hade varit en dröm ifall KS istället började tillverka klockor i oris / longines / tag heuer-klassen (prismässigt). Hade köpt ALLA dagar i veckan....
Äntligen kom den! MM200 SPB187j1
Jag misstänker detFärgschemat är väldigt behagligt.
Länkbitarna ser ut att vara kortare än de som sitter på äldre MM?
Var precis inne på fältöversten och testade 185, sitter riktigt bra och är sjukt sugen, men de ska ha 15 för den, har sett att den ska ligga på 1200 euro. Någon som köpt den billigare eller är det bara att acceptera?
Säljer dom inte Seiko i Sverige längre? I Finland kränger dom både Seiko och dessutom Sinn som heller inte verkar finnas på svenska hemsidan (keskisenkello.fi)Du kan möjligtvis vänta och se om klockmagasinet börjar sälja Seiko igen. Dom brukade ligga runt 20-30% under AD:s priser.
Säljer dom inte Seiko i Sverige längre? I Finland kränger dom både Seiko och dessutom Sinn som heller inte verkar finnas på svenska hemsidan (keskisenkello.fi)
Klockmaster har 15% just nu.Var precis inne på fältöversten och testade 185, sitter riktigt bra och är sjukt sugen, men de ska ha 15 för den, har sett att den ska ligga på 1200 euro. Någon som köpt den billigare eller är det bara att acceptera?
40 mm kvartsdykare?
Då blir det till att tömma spargrisen.40 mm kvartsdykare?
Det vore något! Magkänslan säger dock något i stil med butikslimiterad SBGX33X i ny färg.40 mm kvartsdykare?
Ändarna på bandhornen i silhuettfotot är rundare än på SBGX335/7/9.Det vore något! Magkänslan säger dock något i stil med butikslimiterad SBGX33X i ny färg.