• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Ändarna på bandhornen i silhuettfotot är rundare än på SBGX335/7/9.

Här är silhuetten av min 337. Ni som har någon av sportmodellerna med kronan vid klockan fyra kan väl fota silhuetten och jämföra, alternativt plocka bilder på webben, så kanske vi hittar någon befintlig boett som matchar teasern?

750_1111_crop.jpg
Tycker ju silhuetten ser ut som en MM300... :cool: En MM300 med springdrive blir det.
 

ahola

Omega
Ändarna på bandhornen i silhuettfotot är rundare än på SBGX335/7/9.

Här är silhuetten av min 337. Ni som har någon av sportmodellerna med kronan vid klockan fyra kan väl fota silhuetten och jämföra, alternativt plocka bilder på webben, så kanske vi hittar någon befintlig boett som matchar teasern?

750_1111_crop.jpg
Jag tycker det ser ut som en ny variant av SBGE25X. Gissar på borstad ring.
 

JesperO

Rolex
Börjar bli ett stort gäng GMTs från GS. Personligen så är jag inte överväldigad av denna även om brunt är jävligt coolt. Kan det vara så att var man än lägger reservindikatorn så är den lite ivägen?
Tycker tavlan är riktigt lyckad. Brunt och guld tycker jag passar bra ihop. Men är inte helsåld på modellen ändå.
limiterad till 110 och us edition så blir nog svår att få tag på.
 

M021

Rolex
2-Faktor

6D7C2F74-8C15-4652-B3A4-1E9B1FA0E4C2.jpeg
29CB7308-53D8-4829-AF92-D3A0961CC6D1.jpeg
50AA4DDF-F92E-4D2B-8B27-5E2C298AFD3C.jpeg
9658AAAE-87BE-4648-BC83-A267FCCC6271.jpeg

Gamla KS 44999 från 1964

A46AB3E6-C487-4BC6-9678-899B4DCCD780.jpeg
FCCF818F-B83E-4DBE-932E-1353DD7B2E6B.jpeg
90DE5351-2B77-4194-BE79-7E9A0F9BCC40.jpeg

Nya SJE083

Nya King Seiko är så förbannat cool. Men blir sjukt trött på alla förbannade LE som Seiko / GS, och nu då även KS rullar ut...

Hade varit en dröm ifall KS istället började tillverka klockor i oris / longines / tag heuer-klassen (prismässigt). Hade köpt ALLA dagar i veckan.... :(

Håller med dig, håller tummarna för att Seiko släpper lite mer affordable KS längre fram.
Lite blandade glädjerop i tråden gällande KS. Har letat och väntat efter en dressad GS ett tag när jag hörde att denna kommer. På bilderna att utläsa är jag rätt såld. Sedan förstår jag att verket används i någon presage och är lite ”mitt emellan?”

Priset verkar landa på ca 35-38? Känns ok om det blir en Keeper som jag hoppas man kan landa det som, men verkar finnas lite reflektioner kring priset vs GS osv. Vad kan man säga ytterligare som kan guida en Novis i resonemangen? :D
God jul!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite blandade glädjerop i tråden gällande KS. Har letat och väntat efter en dressad GS ett tag när jag hörde att denna kommer. På bilderna att utläsa är jag rätt såld. Sedan förstår jag att verket används i någon presage och är lite ”mitt emellan?”

Priset verkar landa på ca 35-38? Känns ok om det blir en Keeper som jag hoppas man kan landa det som, men verkar finnas lite reflektioner kring priset vs GS osv. Vad kan man säga ytterligare som kan guida en Novis i resonemangen? :D
God jul!
39 papp 😬
Det man köper är först och främst historik och exklusivitet. Minns inte exakt men har för mig det kommer 2-3st till Sverige. Verket är ju som sagt inte high end, men det är ju det tunnaste de har så de hade inget annat verk att välja på. Boett och visare är kanon, så finns inget att gnälla på där.

Alternativet är ju vintage, om man kan hitta en. Nytt är ju dock bekymmersfritt. För mig personligen är de alldeles för dressiga så min kommer ryka snart.
 

M021

Rolex
2-Faktor
39 papp 😬
Det man köper är först och främst historik och exklusivitet. Minns inte exakt men har för mig det kommer 2-3st till Sverige. Verket är ju som sagt inte high end, men det är ju det tunnaste de har så de hade inget annat verk att välja på. Boett och visare är kanon, så finns inget att gnälla på där.

Alternativet är ju vintage, om man kan hitta en. Nytt är ju dock bekymmersfritt. För mig personligen är de alldeles för dressiga så min kommer ryka snart.
Tack för dina tankar Y! Blev förvånad över hur tunn den var, GS har väl inget automatiskt än som är så pass tunt. Än.. :D .
Får se hur det blir.. men letar dress keeper så då kanske det blir en bra match..!
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Det kostar ju en del att ta fram gamla ritningar och ställa om maskiner... men 39k är saftigt, då köper jag hellre en NOS vintage och låter servas.

Det som verkligen imponerat hade varit att återuppväcka sin bästa manuella kaliber, 4500a. Som Omega nu gjort med 321.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte helt lätt nej, men de existerar, och är fullt möjligt att få för de här summorna. Har man massa tid att tråla auktioner, forum och instagram så dyker de upp med jämna mellanrum.

(Inte samma ref. men ganska nyligen såld)
E720498E-5EE6-4074-9A7F-D8FDEB17D3B0.jpeg

067EBBE2-3D9F-4DC5-B9DF-42C26E255AAE.jpeg
Fast att hitta ett foto på en redan såld NOS-Klocka som dessutom är en annan referens är långt ifrån samma sak som att du kan hitta en osåld NOS 44KS med rätt boett. De dyker inte upp ”med jämna mellanrum”. Den du lagt upp är dessutom från 1969.

Om du däremot vill lägga något/några år på att eventuellt hitta en så går det säkert. Det är dock få personer som vill det och det är därför reissues säljer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Många tillverkare släpper ju normalt många nyheter runt april (Basel).

Hur brukar det fungera ett ikke Coronaår hos Seiko och GS?
Ping @yonsson
Slutet av Mars gäller för SEIKO/GS. Har redan sett modeller som kommer bli officiella mitten av februari så det lär bli en större release i mars. Förväntar mig att de skickar runt de bästa nyheterna så man får fotografera lite.
 
Topp