• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Senpai

Cartier
2-Faktor
Någon som haft dessa på radarn?
Gillar. Hade den med vit tavla i beställning men sen kom pandemi och orkade inte vänta. Synd att Seiko inte kan designa sånt här själv, utan måste samarbeta med Nano Universe. Den nya i mitten ser intressant ut.

Inget fel på rimligare kvartsare som dessa, men vi är nog många som går och väntar på ett nytt automatiskt kronografverk, finns ju så galet många fina modeller att återlansera.

Det MÅSTE väl vara dags nu efter storsatsningen på dykare i Prospex-serien?

Eller väntar man till 2029 (60års jubileum är stort i Japan)?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ny seiko divers. På watchuseek.
66a4c69c2b617d079e0a1862fa7bbbd1.png~2.jpg
Sällan man ser en HardlexDiver med kronan klockan 3 😮
 

LasseTh

Omega
Pledge Member
Gillar. Hade den med vit tavla i beställning men sen kom pandemi och orkade inte vänta. Synd att Seiko inte kan designa sånt här själv, utan måste samarbeta med Nano Universe. Den nya i mitten ser intressant ut.

Inget fel på rimligare kvartsare som dessa, men vi är nog många som går och väntar på ett nytt automatiskt kronografverk, finns ju så galet många fina modeller att återlansera.

Det MÅSTE väl vara dags nu efter storsatsningen på dykare i Prospex-serien?

Eller väntar man till 2029 (60års jubileum är stort i Japan)?
Håller med. Får de till ngt nytt på Pogue-fronten så kommer jag tränga mig i kön 😃
 

Degovic

Omega
Någon som haft dessa på radarn?

Absolut. Jag tycker den är riktigt trevlig. Men de beror väl på vad man gillar. Tycker att storleken är riktigt bra. Sen kan man väl ha önskat ett mekaniskt verk och lite tyngd. Sen kommer väl homageaspekten in. För mig så spelar det ingen roll, tycker den är snygg helt enkelt. Sen beror det väl på vad du hittar den till för prislapp. Finns ju helt klart andra seikos som är bättre för de eftermarknadspriserna de verkar gå för nu. Jag föll för storleken och den tjuvade designen.
 

Holken

Panerai
Absolut. Jag tycker den är riktigt trevlig. Men de beror väl på vad man gillar. Tycker att storleken är riktigt bra. Sen kan man väl ha önskat ett mekaniskt verk och lite tyngd. Sen kommer väl homageaspekten in. För mig så spelar det ingen roll, tycker den är snygg helt enkelt. Sen beror det väl på vad du hittar den till för prislapp. Finns ju helt klart andra seikos som är bättre för de eftermarknadspriserna de verkar gå för nu. Jag föll för storleken och den tjuvade designen.
Finns det någon chans att köpa den för ”listpris” någonstans?
 

DRW

Panerai
2-Faktor

seikodiverr

KS Explorers Club
Topp