Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra jobbat med att paja hela designen genom att trycka dit ett datumfönster...Nya Alpinist-modeller, tycker den svarta är riktigt bra (37 mm) men tyvärr också limiterad och signifikant dyrare än de andra, listar tydligen 2900 $ gentemot deras 725 $.
Seiko Brings Back The Laurel With Four New Alpinist Watches | aBlogtoWatch
The new Seiko Prospex SLA047 series, with expert analysis, specs, photos, and prices.www.ablogtowatch.com
Bra jobbat med att paja hela designen genom att trycka dit ett datumfönster...
Ny boett!Och på temat äventyrsklockor så verkar de här också komma. 44mm och kring 2 900-3 100 USD.
A Dive Watch for Mountaineering: Introducing the Seiko Prospex SLA049 and SLA051 Tributes to Naomi Uemura - Worn & Wound
We look at two new Seiko Prospex watches in grey and blue with the new references SLA049 and SLA051. More inside.wornandwound.com
SEIKO PROSPEX The Naomi Uemura 80th Anniversary Limited Edition | Seiko Watch Corporation
2021 marks the 80th anniversary of Naomi Uemura's birth, and today, a modern re-interpretation of this much-respected diver's watch commemorates the adventurer's life and his exceptional achievements.www.seikowatches.com
Cool!Sbxy001
tydligen RC istället för GPS?
41,3mm Ø
Ett utmärkt exempel på reklam som får igång mig. Givetvis har den moderne alpinisten/klättraren en Garmin med höjdmätare, GPS och annat användbart. Men ändå är det sådant här som fått fart på mig i alla år, sedan jag först lade märke till Rolex Explorer-modell. Jag trycker på gilla (även om jag håller med om kommentarerna om datumets placering).Och på temat äventyrsklockor så verkar de här också komma. 44mm och kring 2 900-3 100 USD.
A Dive Watch for Mountaineering: Introducing the Seiko Prospex SLA049 and SLA051 Tributes to Naomi Uemura - Worn & Wound
We look at two new Seiko Prospex watches in grey and blue with the new references SLA049 and SLA051. More inside.wornandwound.com
SEIKO PROSPEX The Naomi Uemura 80th Anniversary Limited Edition | Seiko Watch Corporation
2021 marks the 80th anniversary of Naomi Uemura's birth, and today, a modern re-interpretation of this much-respected diver's watch commemorates the adventurer's life and his exceptional achievements.www.seikowatches.com
Seikos stora lanseringsevent Grand Seiko/Seiko Online Summit 2021 pågick igår och idag. Ersätter deras medverkan i Basel typ.Fattar inte, vad var det här för släpp? Massa nya modeller? Brukar det inte släppas i mars?
Lite antiklimax ändå? Fast vi visste ju att det skulle vara svårt att följa upp 2020, sjukt mycket bra modeller förra året. Ingen GS-dykare à 40mm då...Seikos stora lanseringsevent Grand Seiko/Seiko Online Summit 2021 pågick igår och idag. Ersätter deras medverkan i Basel typ.
Du vet att det bara är februari va?Lite antiklimax ändå? Fast vi visste ju att det skulle vara svårt att följa upp 2020, sjukt mycket bra modeller förra året. Ingen GS-dykare à 40mm då...
Nu har jag skrivit lite om GS-nyheterna för Eqotime:Lite antiklimax ändå? Fast vi visste ju att det skulle vara svårt att följa upp 2020, sjukt mycket bra modeller förra året. Ingen GS-dykare à 40mm då...
Läste någonstans att lume på samtliga index numera är krav för ISO-certifiering av dykarklockor.Intressant att de petat dit lilla indexmarkeringen vid sidan av datumfönstret på SPB213 jämfört med tidigare 2020-SPBer.
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-prospex-140th-anniversary-limited-edition-spb213-introducing
Längesedan det var gruppköp på KS
Synd att de blandar in blå ring och blåa markeringar, hade föredragit svart som kontrastfärg. Rätt coolt med vit tavla dock.
Är det bara jag som blivit helt besatt av årstidsklockorna från GS?
Kan inte besluta mig för om vår, sommar eller höst är den rätta för mig, måste testas IRL. Vintervarianten var dock rätt platt på bild i alla fall.
Vintertavlan har samma struktur som "Blizzard-tavlan", om du vill googla fram lite fler foton på hur just den ser ut.
Av de där 4 gillar jag vågtavlan, men jag fixar ju inte bått, så vete 17 om jag tycker någon av dem var helt 100.Danke, har spanat en del nu. Är inte helt fel. Men tänker att när jag (förhoppningsvis) slår till på min första GS vill jag nog gå för en lite stökigare tavla.
Sommarvarianten ligger hett till. And you, any favourite?
Vet inte om dessa postats tidigare.
Listar lite mer än en Daytona. Synd, hälften vore fullt tillräckligt.SBGC240 genererar kraftigt habegär hos mig, som älskar högspecade kronografer. Priset är dock i överkant för mig.
Håller helt med dig, tycker urtavlan är riktigt grymma både på den och på den mer klarblåa SRPE39K1 (som jag personligen tycker är ännu bättre) Så jäkla synd att de ska vara 45mm, om de varit 42mm hade jag lätt slagit till!
Ja, den har jag varit nära typ 100 gånger att köpa, just för att jag älskar designen, tavlan och komforten. MEN, den blir helt enkelt lite för stor rent visuellt på handleden. Många trender går mot mer moderata storlekar, hoppas Seiko hoppar på det och kan göra fler minivarianter, såsom mini turtle SRPC41K1, som är en klocka jag uppskattar enormt att äga och använda.Håller helt med dig, tycker urtavlan är riktigt grymma både på den och på den mer klarblåa SRPE39K1 (som jag personligen tycker är ännu bättre) Så jäkla synd att de ska vara 45mm, om de varit 42mm hade jag lätt slagit till!
Håller helt med dig. Jag är inte ens något större fan av Seiko, men den där är jag helt såld på! Hoppas verkligen att de kan göra en mindre framöver, precis som du säger, för tavlan ser helt grym utJa, den har jag varit nära typ 100 gånger att köpa, just för att jag älskar designen, tavlan och komforten. MEN, den blir helt enkelt lite för stor rent visuellt på handleden. Många trender går mot mer moderata storlekar, hoppas Seiko hoppar på det och kan göra fler minivarianter, såsom mini turtle SRPC41K1, som är en klocka jag uppskattar enormt att äga och använda.
Vet vi vad dimensionen på den blir?Det här blir årets köp...
Vet vi vad dimensionen på den blir?
Värt att tänka på är att samurajens index tar större plats än turtles och döljer mer av motivtavlor som dessa. Vad gäller storleken så har jag både samurai och turtles och gillar båda, men tycker att samuraj känns nästan större på armen pga av kantigheten.Hade missat den, den var ju lite mindre! Fortfarande i största laget dock