• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Nicke75

Patek
2-Faktor
Limitierad Turtle mini sbdy087 500ex
Cool tycker jag.
9AE9B385-7E25-4594-BCA4-C3BD52B25239.jpeg
 

LasseTh

Omega
Pledge Member
Påminner lite om 1964 re-issuen de gjort. 6R som sitter i dom, så det här kanske kan bli en billigare variant
 

Haoh

Omega
Den eviga poängen med en icke avsmalnande länk. Jag håller absolut med. Skön kommentar med att spring drive egentligen är en halvtaskig quartz.
Hehe, halvtaskig quartz, ja han e lite kul. Jag tycker halva poängen med gs är spring drive. Tar det bästa av 2 världar. Den svepande sekundvisaren är väldigt hypnotiserande. Den andra halva poängen med gs är utan tvekan urtavlan. Svårt att hitta bättre för i sammanhanget rimlig peng. Allt detta givetvis högst personliga åsikter. Har bara en gs och utan länk, men visst, de jag fingrat på kunde bli lite bättre. Avsmalnande eller ej.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Waov! Kanske är trött men lyckas inte hitta vart man kan köpa denna eller något annat om den heller för den delen. Någon som har tips?
Svarar mig själv. Verkar vara en limiterad 140års jubileumklocka som kan gå att beställa. Vet inte om den lämpar sig för Sverige "receives official standard radio signals from Japan, China, U.S.A., Germany and U.K.".

1615467897634.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Svarar mig själv. Verkar vara en limiterad 140års jubileumklocka som kan gå att beställa. Vet inte om den lämpar sig för Sverige "receives official standard radio signals from Japan, China, U.S.A., Germany and U.K.".

1615467897634.png
Det ska nog gå bra, vi får ju signalen ifrån Tyskland i Sverige. Personligen känner jag mig mer tveksam till att modellen hamnar under Astron namnet då alla (utom jubileumsmodellen med 9f) har GPS
 

DrDre

Patek

En frågan från en novis. Modellerna ovan (den nya "Willard" och har spb239) ref nummer som börjar på 2, att jämföra med de som släpptes för något år sedan vars nummer började på 1. Betyder skillnaden i nummer (1vs 2) något? Annan typ av urverk? Finare serie etc?

Den tidigare 149

1E80CC65-62A0-4476-B7F1-7BFD336E660A.jpeg


Den nya 239

8807C6D0-4176-41E0-B7BA-1F78211CE7E7.jpeg
 
Topp