• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Värt att tänka på är att samurajens index tar större plats än turtles och döljer mer av motivtavlor som dessa. Vad gäller storleken så har jag både samurai och turtles och gillar båda, men tycker att samuraj känns nästan större på armen pga av kantigheten.

1614372238204.jpeg
Riktigt bra poäng! Kommer nog ändå inte bli någon pga storleken. Men när de väl släpper en i 42mm, då kommer jag hugga direkt😊

Ja, det verkar handla om någon ISO-standard. Funkar inte alls designmässigt för mig. Om de ändå hade skippat datumet.
Håller med om att den känns ganska inträngd där till höger om datumet, men var jag tvungen att välja skulle jag nog ta med datum ändå.
Gillar datum, även fast jag ofta inte ställer det.
Jag gillar verkligen den vita mer och mer, hoppas fixeringen släpper snart :)

Är lite sugen på någon av nya mini.
Kan dock inte bestämma färg svart är säkert kort och gröna kan va schysst till sommaren.

Bilagor

• 33B4071D-9F00-4F94-8FDC-BF4162269332.jpeg
    33B4071D-9F00-4F94-8FDC-BF4162269332.jpeg
    54.7 KB · Visningar: 45
  • 528BFFCE-75E8-4AA2-9BF2-1804FBCC83E9.jpeg
    528BFFCE-75E8-4AA2-9BF2-1804FBCC83E9.jpeg
    108.4 KB · Visningar: 51
Ingen som vet något om en ny kvarts-gmt? Tyckte att det rann förbi en sådan i något flöde häromdagen. En lite kantig boett som jag inte omedelbart kunde placera (typ sbgx293-boetten med gmt-ring? Eller sbgx341?) Tror krona kl 4, datum på sniskan?

Senast ändrad:
Ingen som vet något om en ny kvarts-gmt? Tyckte att det rann förbi en sådan i något flöde häromdagen. En lite kantig boett som jag inte omedelbart kunde placera (typ sbgx293-boetten med gmt-ring? Eller sbgx341?) Tror krona kl 4, datum på sniskan?
Japp, såg också dem på yonssons instagram härom dagen. Blev själv nyfiken men hittar ingenting om dem. Helt klart intressanta.

Eller knipa en sbgn003 innan den försvinner ur sortimentet och blir hett åtråvärd! Frågan är hur många GMT:s de kan ha parallellt egentligen, börjar bli rätt många nu...
Ja det är sant, det är på två sätt helt klart! Men om de där ska in så borde de nuvarande helt klart ryka😅

Ni som har koll. Är det "true gmt" där man kan hoppa fram med lokaltids timmen utan att stoppa sekunderna? Tänker på både gamla och nya.

Tillbaka
Topp