• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
En frågan från en novis. Modellerna ovan (den nya "Willard" och har spb239) ref nummer som börjar på 2, att jämföra med de som släpptes för något år sedan vars nummer började på 1. Betyder skillnaden i nummer (1vs 2) något? Annan typ av urverk? Finare serie etc?

Den tidigare 149

1E80CC65-62A0-4476-B7F1-7BFD336E660A.jpeg


Den nya 239

8807C6D0-4176-41E0-B7BA-1F78211CE7E7.jpeg
Dom två uppenbaraste förändringarna är väl iaf att visare och indexramar nu är vit metall instället för guld, samt att man tryckt in en kloss med lysmassa bredvid datumet. Inte säker på varför, men det har spekulerats om att ändringar ISO-cert nu kräver lysmassa på samtliga index. Har absolut ingen aning om sanningshalten i det dock.

Specs för t ex SPB213 är iaf oförändrade i övrigt:
 

Sanguines

Breitling
2-Faktor
Svarar mig själv. Verkar vara en limiterad 140års jubileumklocka som kan gå att beställa. Vet inte om den lämpar sig för Sverige "receives official standard radio signals from Japan, China, U.S.A., Germany and U.K.".

1615467897634.png
Jag är själv ute efter SPB213J1. Helt såld. Så försöker med din fråga igen, någon som vet hur man kan förbeställa 140års jubileum modellerna?
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Senast ändrad:

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Vart hittade du dem? Ser ju fina ut. Gillar att de har kronan klockan 3.
Hittade bilderna på Instagram, men finns här med ref nummer också:


SNZG-serien som denna gissningsvis ersätter hade också kronan klockan 3.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Hittade bilderna på Instagram, men finns här med ref nummer också:


SNZG-serien som denna gissningsvis ersätter hade också kronan klockan 3.
Ah, fint. Tack!
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Hittade bilderna på Instagram, men finns här med ref nummer också:


SNZG-serien som denna gissningsvis ersätter hade också kronan klockan 3.

Ser riktigt intressanta ut! Tack. Sugen på en grön tror jag.... 🤔
 

Sanguines

Breitling
2-Faktor
Jag är själv ute efter SPB213J1. Helt såld. Så försöker med din fråga igen, någon som vet hur man kan förbeställa 140års jubileum modellerna?
Svarar mig själv här. Nu har jag äntligen lagt vantarna på SPB213J1. Verkar finnas runt 30 kvar att beställa, släpptes igår och totalt handlar det om 100 stycken till hela Norden.. Gick att beställa via en vanlig urmakare för 15k. Kommer i maj 😊
 

TTTomas

Omega
2-Faktor

DRW

Panerai
2-Faktor
Denna 1959 Re-creation var ju spännande.
1616706296802.png
Pratade med en AD om den, fick detta svar.

"
I am happy to inform you about the availability regarding the Seiko Prospex SJE085J1 Alpinist Limited Edition. We expect to receive the SJE085J1 in our Boutique in August 2021 and therefor we will put you on our list to be informed when it arrives.

As it concerns a Limited Edition, it is also possible to reserve the watch exclusively for you with a downpayment of 50% of the price of € 3.000,-. Should you have interest in this, please let me know and I will send you further details how to organize this."

Den har riktigt snygg, men tycker att priset är lite saftigt. Hade hellre lagt på en liten summa och köpt en GS.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Nu så! Blästrad fältklocka och utan inga kronskydd. Snygg! Vet vi ref på dessa?
SRPG27K och udda nummer framåt. SRPG37K är den grå på nato.

Edit:
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
SRPG27K och udda nummer framåt. SRPG37K är den grå på nato.

Edit:
Tack!
 

Minuten

Cartier
SRPG27K och udda nummer framåt. SRPG37K är den grå på nato.

Edit:
Är du säker? SRPG37K ser ju ut att ha svart bakgrund på dag/datumskivan.

Den grå är i alla fall mycket trevlig!
 
Topp