• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Psykel

Patek
Två nya i presage-linupen med porslintavla. Har inte sett något pris än på dessa.
E89013F4-ADAC-4F32-9236-1C043E7CB75C.jpeg
Kul att dom äntligen släpper lite no date-klockor! Synd bara att dom är 41mm (om jag inte missminner mig). Ser fram emot 38-39mm-modeller med det urverket!
 

Psykel

Patek
Nya Presage Cocktail Time i ny boett på 39,5mm! Ser riktigt trevliga ut, speciellt den bruna!
SRPJ13
SRPJ13J1.png

SRPJ15
SRPJ15J1.png

SRPJ17
SRPJ17J1.png


Edit: Artikel på Monochrome watches.
SRPJ17 ser riktigt mysig ut "på riktigt"!
Seiko-Presage-Cocktail-Time-Modern-Style-SRPJ17J1-brown-2.jpg
 
Senast ändrad:

iko

Panerai
2-Faktor

PNM

Panerai
Screenshot_20220608-064507_Instagram.jpg


Jo tack. Nu börjar den där dialogen igen ”men BEHÖVER du verkligen den?”.

Bästa Seiko-caset enligt mig. Mer Seiko än MAS, mer klassisk än turtle, mer proportionerlig än Kaptenen.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
1654667199924.jpeg

Nu har vi kanske fastnat lite på 6105-remaken, men den här GMT’n är fan inte trist heller! Någon som vet hur hög den är?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1654667199924.jpeg

Nu har vi kanske fastnat lite på 6105-remaken, men den här GMT’n är fan inte trist heller! Någon som vet hur hög den är?

13.49mm
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor

13.49mm
Roligt att de kunde bibehålla nästan samma tjocklek trots extra visare. Synd dock att det inte var en true GMT. Det hade varit en riktig game changer ifall de valt det spåret.

Super initiativ med gruppköpet👍
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Roligt att de kunde bibehålla nästan samma tjocklek trots extra visare. Synd dock att det inte var en true GMT. Det hade varit en riktig game changer ifall de valt det spåret.

Super initiativ med gruppköpet👍
För bara 5 papp är jag imponerad att man ens kan ställa GMT-visaren.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Screenshot_20220608-064507_Instagram.jpg


Valet av datum kl 4.30 samt datumets utformning fick mig att tappa köpsuget rejält tyvärr..
synd på annars mycket fin klocka
 

Burnman

Audemars
2-Faktor

13.49mm
Är tråden borttagen eller varför fungerar det inte för mig?? Blev det inget gruppköp?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Bara för mig den här sidan inte visar några klockor? Tänkte få en överblick över alla prospex dykare.

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara för mig den här sidan inte visar några klockor? Tänkte få en överblick över alla prospex dykare.

[URL
 

acar

Omega
Äsch, tidsfråga innan Uncle Seiko och Strapcode släpper länkar till klockan. Men håller med länken ger minuspoäng till helheten.
Håller med men länken ser ändå ut att kunna vara aningen mer följsam än en traditionell oyster. En variant med 12-timmarsring vore f.ö. fint. Det är lite förbryllande att det inte finns fler sådana modeller. Ett 7c46-verk bör få plats inuti också.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Håller med men länken ser ändå ut att kunna vara aningen mer följsam än en traditionell oyster. En variant med 12-timmarsring vore f.ö. fint. Det är lite förbryllande att det inte finns fler sådana modeller. Ett 7c46-verk bör få plats inuti också.
Varför vill du ha ett kvartsverk?
 
Topp