• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

JesperO

Rolex
Den här hade jag missat. Ganska lik tavla som till SJE073
IMG_3469.JPG

IMG_3468.jpg

SBGA369 i titan. Limiterad till 31st.
650000 Y+skatt

Nämen..;limiterad!! Shocking!!!

Vette katten om nuffrorna var något hit.
 

Isodor

Audemars
Vet ej hur många klockor GS säljer, men i vissa fall kan man ju undra om de säljer mer limiterade än standardmodeller.

Hade inte blivit förvånad.
 

now

Omega
2-Faktor
A Blog to Watch har en längre artikel om SBGJ229 ute nu med många bilder. Författarens åsikter stämmer väl med mina. Jag vet inte riktigt vad det är med SBGJ229 som gör att jag både avskyr den och vill ha den samtidigt. Här är några av de bilder som jag gillade bäst.

Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-13.jpg


Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-14.jpg


Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-10.jpg


Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-26.jpg


Särskilt den sista bilden, där de metalliskt blå strecken kontra den mörblå keramiska boetten och armbandet skapar något riktigt häftigt.
 

Linus82

Cartier
A Blog to Watch har en längre artikel om SBGJ229 ute nu med många bilder. Författarens åsikter stämmer väl med mina. Jag vet inte riktigt vad det är med SBGJ229 som gör att jag både avskyr den och vill ha den samtidigt. Här är några av de bilder som jag gillade bäst.

Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-13.jpg


Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-14.jpg


Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-10.jpg


Grand-Seiko-Blue-Ceramic-Hi-Beat-GMT-Special-Limited-Edition-SBGJ229A-aBlogtoWatch-26.jpg


Särskilt den sista bilden, där de metalliskt blå strecken kontra den mörblå keramiska boetten och armbandet skapar något riktigt häftigt.
Skulle vilja se lite mer bilder en bit ifrån, man får ingen helhetsbild över klockan på närbilder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Slänger upp dessa här, tänkt först slänga upp en egen Seiko Filmtajm tråd men vågade inte ( vill inte komma i bend over position läge hos KK moderator Yonsson :) ).


Vet inte om du ser den positionen som positiv eller negativ ( ;) ) men klart du får skapa en egen tråd om du vill.
 

Psykel

Patek
Så jäkla rätt att ha Fabien Cousteau som poster boy än vem nu många andra stora namn...så jäkla rätt.
Utan tvekan! Följt honom i ett par år och är ett fan av hans farfar (som mest bar Blancpain och annat bjäfs), så blev riktigt glad när jag såg nyheten från Basel! Var väl kanske inte helt otippat med tanke på dom nya Save the Ocean-klockorna som går till hans välgörenhet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp