• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Kanske får ta till baka lite kritik mot Presage... läste att SJE073 får tunnare urverk och därmed kvalar in under 10mm. :)

SBGA373:

Grand-Seiko-SBGA373-2-845x550.jpg

(Bild från Time and Tide Watches)

och

SBGA375:

Grand-Seiko-SBGA375-2-845x550.jpg

(Bild från Time and Tide Watches)

Jag gillar champagne-tavlan. Små skillnader från SBGA201 och SBAG283, men rätt storlex, bättre boett (även om den inte verkar vara färdig) och underbart med den blå sekundvisaren.

SBGR311
IMG_3236.jpg

Har inte sett skymten av denna från rapporteringen ännu.

Time and Tide har en kortis om denna. Jag hade så gärna velat se denna tavla på en Spring Drive. Jag gillar verkligen det brunguldiga tavlan och sekundvisaren i guld omringat av allt det där blankpolerade stålet. Det blir litet mystisk artefakt av det, nästan. Den suger liksom in en i ett maskhål.

För att summera: om detta var allt för i år så är det en besvikelse. 3st bra modeller försvinner, de förstör MM300 och så lanseras dem en massa LE. Definitivt fel riktning från Seiko.

skulle så gärna vilja se dessa tavlor i verkligheten... är de subtila tror jag de funkar, annars är jag lite rädd att man tröttnar på dem...
tycker den blåa (SBGH267) är galet snygg på vissa bilder, men lite tråkig på andra.
Den är riktigt snygg i verkligheten! Upplever tavlan som lugnare och mera harmonisk än Peacock som visserligen är vacker men i mina ögon upplevs som mera rörig.
IMG_1006.JPG

IMG_1007.JPG

Den är riktigt snygg i verkligheten! Upplever tavlan som lugnare och mera harmonisk än Peacock som visserligen är vacker men i mina ögon upplevs som mera rörig.
IMG_1006.JPG

IMG_1007.JPG

Fast påfågeln är ju bara grön när man tittar på den, så den är inte rörig alls i min värld...
4DDB6A17-A2FB-4DFC-B703-2023518ADC59.jpeg

Denna däremot, verkar man se mönstret tydligare. Och ju fler bilder jag ser, ju mindre gillar jag den..,
Vore kul om någon bara kunde ta en ”vanlig” bild dom klockan ser ut när man snabbt kollar tiden på armen. Alla bilder jag sett försöker ju verkligen visa upp just mönstret.
Fick sådana grymma förhoppningar när jag såg den första läckan
425C65CE-73C6-4930-A95A-505145BDBF02.jpeg

Fast påfågeln är ju bara grön när man tittar på den, så den är inte rörig alls i min värld...
4DDB6A17-A2FB-4DFC-B703-2023518ADC59.jpeg

Denna däremot, verkar man se mönstret tydligare. Och ju fler bilder jag ser, ju mindre gillar jag den..,
Vore kul om någon bara kunde ta en ”vanlig” bild dom klockan ser ut när man snabbt kollar tiden på armen. Alla bilder jag sett försöker ju verkligen visa upp just mönstret.
Fick sådana grymma förhoppningar när jag såg den första läckan
425C65CE-73C6-4930-A95A-505145BDBF02.jpeg
Hm, har ju bara sett dem båda i butiksbelysning och då tyckte jag Peacock hade ett lite påträngande mönster och färgen är också intensivare. Det närmsta du kommer casual wristshot är nog den nedre av mina bilder ovan. I alla fall på min mobil utan att zooma bilden så känns det rätt nära den verkliga upplevelsen.

IMG_1006.JPG

IMG_1007.JPG
Både den blåa och den bruna är ju snygga. Det som stör mig är att man väljer att ha GS som mönster. Samma som på Rolex jubileumstavlor...
z113774p---Copy.jpg

Det finns ju så otroligt många klassiska Japanska stilistiska mönster, allt ifrån lönnlöv, körsbärsblommor, bambuskott, fiskfjäll, moln, draktänder, till solar och abstrakta mönster (och påfågel ;)). För att inte tala om "snowflake". Att fokusera på just GS loggan nu när Seiko loggan är borta ifrån tavlan känns som att någon på designavdelningen ska försöka övertyga dom inte redan frälsta att börja köpa GS. Det blir för mig, -Titta! Det är GS, inte Seiko! Dom har säkert sin strategi för att stärka sitt varumärke redan i full rullning, och den fungerar förhoppningsvis. Och jag vet att det gjorts några gånger tidigare, det är bara att jag önskar att fokus hade lagts mer på design än marknadsföring när det gäller just utformning av tavlan.

Hm, har ju bara sett dem båda i butiksbelysning och då tyckte jag Peacock hade ett lite påträngande mönster och färgen är också intensivare. Det närmsta du kommer casual wristshot är nog den nedre av mina bilder ovan. I alla fall på min mobil utan att zooma bilden så känns det rätt nära den verkliga upplevelsen.

Stärker bara min hypotes att butiksbelysning generellt är värdelöst...sällan man ser klockor i sådant ljus på riktigt.
Alla butiker borde ha fönster med dagsljus egentligen...

Stärker bara min hypotes att butiksbelysning generellt är värdelöst...sällan man ser klockor i sådant ljus på riktigt.
Alla butiker borde ha fönster med dagsljus egentligen...
Sant, fast den idén skulle ju inte funka i Sverige. Långt ifrån alla dagar vi har något som kan kallas ljus... Men någon hörna med lite mera naturligt ljus vore klart önskvärt!

När kommer S23626J1 och SLA025 finnas i butik, Sverige?

@yonsson ta en paus med att gilla inlägg och kom med ett vettigt svar på detta istället :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp